Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips B3X40U geen ontvangst

Meer
22 jun 2020 22:15 #84245 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Philips B3X40U geen ontvangst
Dankjewel voor het antwoord! Dat heb ik gecontroleerd en de schakelaar werkt naar behoren.

De werking van oscillator ga ik controleren, ik neem aan dat dat ook gewoon met een draagbare transistorradio gaat? Want die heb ik hier staan.

Ik hou je op de hoogte!

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jun 2020 20:18 #84244 door skandiluxe
Beantwoord door skandiluxe in topic Philips B3X40U geen ontvangst
Er zit een schakelcontact in de p-up entrede .
Heb je gecontroleerd of deze wel van p-up naar ontvanger omschakelt?
En je zou ook nog eens controleren kunnen of de oscillator werkt.
Deze frequentie is op een tweede ontvanger te horen,welke 452KHz hoger is afgestemd en in de buurt van deze is opgesteld.
Kun je makkelijk eerst eens proberen.
succes Andries

Meer
22 jun 2020 18:49 #84241 door Bergmans
Beste radio vrienden, ik heb een Philips B3X40U en ik krijg geen ontvangst.

Als ik er een mp3 speler op aansluit komt er wel geluid uit de speakers en goed ook. Dus in het versterkingsgedeelte zit het hem niet denk ik.

Ik heb de buizen getest en de teercondensatoren vervangen en ook de elco's in de voeding. Meten is weten zegt men wel eens dus heb ik met gebruikmaking van het schema de voltages gecontroleerd en wat dan opvalt is dat ze nogal aan de hoge kant zijn.

Vervolgens is het zo dat als ik de knop voor de toonhoogte in de stand "hoog" zet er een fluittoon uit de speakers komt.

Wat kan ik er nog meer over vertellen? Oh ja ik heb er nog één (in een andere kleur) en die speelt wel. Het lijkt dan makkelijk om de oorzaak te vinden maar helaas. Ik kan er de vinger niet achter krijgen.

Ik heb zelfs de buizen al omgeruild om zeker te zijn maar die zijn goed ook in de andere radio. Ik ben er nu al maanden mee bezig, hopelijk kan iemand mij een tip geven met hoe ik nu verder moet zoeken naar de fout.

Alvast bedankt!

Handtekening
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena