Radio's van 1950 tot 1970
Philips B3X90U korte golf probleem
29 apr 2020 15:38 #83501
door admin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 apr 2020 14:23 #83499
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips B3X90U korte golf probleem
Klinkt inderdaad als oscillatorprobleem. En ja, die radio moet het gewoon weer gaan doen!
Tjerk, 9ZZ
- adrie franse
- [adrie franse]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 apr 2020 13:54 #83497
door adrie franse
Beantwoord door adrie franse in topic Philips B3X90U korte golf probleem
Peter, bedankt.....ga je tips eens uitvoeren.
29 apr 2020 13:23 #83496
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips B3X90U korte golf probleem
Dat begrijp ik, maar ik hou mijn verhaal alleen maar om te zeggen dat er toch nog wel leven is op de K.G. en de fout dus in zijn toestel moet zitten.
En ja van die bijdragen van enkele mensen in deze draad wordt je ook niet vrolijk.
Vooral ‘s avonds is er nog genoeg te beleven op de A.M. banden.
De korte golf zal in het verleden niet of nauwelijks gebruikt zijn geweest op het toestel. De kans is groot dat de kontakten vuil zijn geworden. Speel eens wat met de toetsen, misschien komt er dan leven in.
Daar het toestel op M.G. wel werkt, kan het een afgestemde kring zijn, die onderbroken is.
Misschien de UCH81 die zo slecht is geworden dat de oscillator op de K.G. niet meer wil werken? Zet er eens een ander toestel naast, stem die ergens op de K.G. af en draai dan aan de afstemming van de defecte radio of je op een gegeven moment de oscillator hoort op het andere toestel.
Je moet in elk geval wat storingen uit de omgeving horen.
Groeten,
Peter
En ja van die bijdragen van enkele mensen in deze draad wordt je ook niet vrolijk.
Vooral ‘s avonds is er nog genoeg te beleven op de A.M. banden.
De korte golf zal in het verleden niet of nauwelijks gebruikt zijn geweest op het toestel. De kans is groot dat de kontakten vuil zijn geworden. Speel eens wat met de toetsen, misschien komt er dan leven in.
Daar het toestel op M.G. wel werkt, kan het een afgestemde kring zijn, die onderbroken is.
Misschien de UCH81 die zo slecht is geworden dat de oscillator op de K.G. niet meer wil werken? Zet er eens een ander toestel naast, stem die ergens op de K.G. af en draai dan aan de afstemming van de defecte radio of je op een gegeven moment de oscillator hoort op het andere toestel.
Je moet in elk geval wat storingen uit de omgeving horen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
- adrie franse
- [adrie franse]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 apr 2020 13:04 #83495
door adrie franse
Beantwoord door adrie franse in topic Philips B3X90U korte golf probleem
Heren, jullie bedoelen het goed, maar ik weet dat er niet zoveel meer gebeurt op de kg. Het gaat erom dat er een defect in de radio zit. Hij ontvangt niets op kg. Ook niet in de avond met meter kabel eraan. Doel is uiteindelijk toch om de radio helemaal tip top te krijgen. Groet Adrie
29 apr 2020 12:11 #83493
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Philips B3X90U korte golf probleem
Ik heb zelf ook twee werkende exemplaren en één heb ik eens opgestrart. Er is best nog wel iets te horen op de K.G., bij mij in de buurt van de 20 m. band, met als antenne een stukje draad van c.a. 1 m.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,