Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Wanneer Radio niet opknappen

Meer
20 nov 2019 14:47 #80663 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Wanneer Radio niet opknappen
Mischien drink jij ook
ouder wets Lager bier dat het niet meer geeft
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 nov 2019 10:36 #80659 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Wanneer Radio niet opknappen
Nu ik mijn bericht teruglees had ik het beter niet kunnen schrijven. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer...... Dus neem ik mijn woorden terug. Ach, het was ook meer een storm in een glas bier :) ;)

Groeten, Hans

Meer
20 nov 2019 00:43 - 20 nov 2019 00:49 #80656 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Wanneer Radio niet opknappen

Johannes schreef : " Ik heb laatst een stuk of 4 radios gekocht voor een redelijke prijs om deze te reviseren en dan weer te verkopen " .

Volgens mij is een dergelijke uitspraak niet de bedoeling van dit forum dus zet jouw radio's op marktplaats.
Het heeft niks met de radiohobby te maken maar allen om er zo veel mogelijk aan te verdienen.....
Op het andere NFOR forum was een dergelijke bijdrage al lang verwijderd. Op dit forum kan wel veel meer
maar ik denk toch dat er een grens is.....

Ik denk dat je er teveel in leest, want de eigenlijke vraag lijkt daar een beetje los van te staan (de aloude vraag of je iets moet restaureren of niet en waarom). Ik vraag me af of zo'n bericht op het NFOR niet zelfs gewoon volgens de regels is. Er wordt immers geen veiling of marktplaatsaanbieding besproken, er wordt niet om biedingen gevraagd. Er wordt niet om een waardebepaling voor de handel gevraagd (iets dat op het NFOR meestal nog wel wordt toegelaten als het om een zoldervondst o.i.d. gaat). Natuurlijk is er altijd een dunne lijn en lastige grens tussen hobby en commercie, meen me te herinneren dat iemand op het NFOR het niet zo fijn vondt als een gratis of goedkoop onderdeel gebruikt zou worden in een reparatieklus voor derden, maar het lijkt me dat er met deze vraag geen grens wordt overschreden. De TS staat ook niet bekend als een handelaartje o.i.d.

Ik moet nog een beetje de hang krijgen van de zeden en regels hier op het forum (ben er lange tijd heel weinig geweest), maar ik kan ook zo snel geen regel verzinnen waar dit een overtreding van zou moeten zijn. Sowieso bestaat dit forum bij de gratie van weinig restrictieve regels; het is er zelfs ooit om pogericht.
Laatst bewerkt 20 nov 2019 00:49 door maarten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Meer
19 nov 2019 23:51 - 20 nov 2019 00:13 #80655 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Wanneer Radio niet opknappen
@Hans.
Ik begrijp wat je zegt.
God zij dank is dit niet zo'n dwangmatig regeltjes forum.
Het lijkt daar vaak meer om de regeltjesneukerij te gaan dan om de bezieling te stimuleren die nodig is om de radiohobby voor een groter publiek aantrekkelijk te maken.
Dooie saaie techniek (soms erg nuttig hoor ) is alles wat daar alleen nog mag. De mate van moderatie is ook niet bepaald objectief te noemen. De 1 mag bijna niets te koop aanbieden omdat dat commercieel zou zijn en dat is absoluut niet toegestaan terwijl een ander daar al jarenlang wel hele pagina's vol stouwt met zijn meuk die hij ook niet bepaald weg geeft ? Maar dan heet dat opeens wel weer hobby ??? De nvhr beurs kan wel opdoeken want tafelhouders nemen zo niet de tafel kosten voor hun rekening maar verkopen liever GRATIS...dan levert het nml meer op …..Neee want wij ergeren ons zo mateloos aan commercie nietwaar ?

Nou ja dat even terzijde...;)

Mijn hobby was en is het nog steeds om oude radio's weer spelend te krijgen en meer mensen in contact te laten komen met onze hobby
Druktoetsen waren in die tijd bijna niks waard voor nvhr leden.
Toch kocht ik ze af en toe wel op als ik ze de moeite waard vond qua uiterlijk.
Met hart en ziel weer goed spelend en mooi toonbaar maken.
Ik kan niet alles in huis plaatsen.
Dat opknappen vind ik puur hobby.
Mag je daarom dan voor je inzet tijd vakkennis geduld geen geld vragen aan mensen die die kwaliteiten niet hebben, ook zelf niet willen leren, maar wel graag een perfect werkende mooie oude radio in huis willen hebben met een adres van iemand waar ze op terug kunnen vallen mocht er ooit iets met het toestel aan de hand zijn?
Dat mag ook best gewaardeerd worden in euro's.
Zeker de hier getoonde radio's zijn voor de verzamelaar toch niet echt "de meest interessante exemplaren" . Wat dat betreft is het lovenswaardig dat iemand er zich nog over ontfermd. Werk zat aan deze exemplaren ~<{[;^0 )X=

Handtekening
Laatst bewerkt 20 nov 2019 00:13 door Ben Dijkman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gino, maarten

Meer
19 nov 2019 22:52 - 19 nov 2019 22:58 #80654 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Wanneer Radio niet opknappen
Over dat soort radio,s behoef men zich niet druk te maken
er zijn er plenty hij moet er bij vermelden bij de verkoop
dat hij er niks aan heeft gedaan dus ook een bijna NIKS prijs dan
de verkoop prijs die IK zeg is tussen de 15 /20 euro dan
zo dan is de verkoper dan gediend met zijn vraag
en gerepareerd 50 E goed spelend dan ook nog
dus waar is de verkoper nou mee bezig te verijken een
ieder weet dat wel de waarden met NIHIEL aan zenders
er staan der ZAT op MPL te koop in de orden van dat soort prijzen
waar hebben we het over ..????
een ieder verkoper die meer vraagt verkoopt niet ..
En als met der tijd de FM stopt dan zit in dat soort radio,s ook de KLAD
om te verkopen zo is het nou eenmaal
huub
Laatst bewerkt 19 nov 2019 22:58 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gino

Meer
19 nov 2019 21:28 - 19 nov 2019 22:05 #80652 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Wanneer Radio niet opknappen
Natuurlijk Gino heb je gelijk wat dat betreft en mag TS hier een waarde van zijn radio's proberen te achterhalen . Maar ik had het over de radiohobby en niet wat het eventueel op kan brengen........

En ik had het idee dat TS niet met de radiohobby bezig was maar met liever wat hij aan zijn aangeschafte
radio's kan verdienen door ze op te knappen en ze te verkopen..
Vandaar dat ik verwees naar Marktplaats.
Maar dit is kennelijk een forum zonder al te veel regels. En dan krijg je dit soort onduidelijkheden. Vandaar dat ik liever post op het NFOR waar je je aan de regels dient te houden en je ook altijd weet waar je aan toe bent.

Niets om Henk v h Kruis of Maarten af te vallen want ik waardeer hun inzet voor het forum enorm maar zonder regels is een forum een schip zonder roer. Nou, dat wilde ik even kwijt ;)

Groeten Hans
Laatst bewerkt 19 nov 2019 22:05 door Johannes.

Gemaakt door Kunena