Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Sansei Hi Mood Buizenradio

Meer
12 feb 2019 10:05 - 12 feb 2019 10:14 #76165 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Sansei Hi Mood Buizenradio
Plaats ook even een foto van het schema. Dit lijkt een universeel toestelletje te zijn wat is omgekat voor 220 V door middel van een autotrafo. Ik heb dit eerder gezien bij een Joepie [strike]China[/strike]Japan radiootje. Ben effe de naam kwijt van dat ding maar daar deden ze dat ook zo. Die rooie draad gaat naar de gelijkrichter.

Edit: die radio was ook van jou! Paris UKW MW

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 12 feb 2019 10:14 door PE9ZZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 feb 2019 08:58 #76164 door adrie franse
Beste mede hobby-isten.
Op dit moment ben ik bezig met een Sansei Hi Mood. Het is een AM/FM buizenradio. van Japanse makelij.
De radio was bijzonder vuil en ik heb hem dan ook eerst leeggehaald en schoongemaakt. Bij het uithalen van het binnenwerk is de rode draad die van de "Alternating Current supply (AC) / 117; 230 Volt "komt losgeschoten van de plek op het chassis was hij ( blijkbaar slecht) was aangesoldeerd. Ik kan niet meer zien waar die draad heeft gezeten. En er zat maar een beperkt klein schemaatje in de radio geplekt. Het is de draad die naar het 117 volt punt op de powersupply gaat. Heeft iemand ook een dergelijk exemplaar van de Sansei? Dan is mijn verzoek zou diegene even in de radio willen kijken waar die rode draad moet worden aangesoldeerd en het even willen melden? Dat zou ik zeer waarderen. Ik heb wat foto's bijgevoegd. Dank Adrie
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena