Radio's van 1950 tot 1970
Restauratie B6x34 A
16 sep 2018 22:44 - 16 sep 2018 22:53 #73425
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Restauratie B6x34 A
ik meen visserij op de KG band of deze heeft het ook
in de tijd van radio scheveningen legde men er waarde op
als men er wat mee van doen had bvb zee varende
en kust streek en visserij . men kon het vaak ook volgen
zonder usb . ook heb ik er wel een draagbaren radio bij gebruikt dat gaat vaak ook
met de singel zijde band . de radio dicht bij zetten op de MG . dan komt men het kantel
punt tegen . maar zonder hoorden men het vaak ook wel goed . duplo
ik meen dat soort radio,s wel meer gezien te hebben . bij de belang hebbende mensen
voor visserij ontvangst
huub
in de tijd van radio scheveningen legde men er waarde op
als men er wat mee van doen had bvb zee varende
en kust streek en visserij . men kon het vaak ook volgen
zonder usb . ook heb ik er wel een draagbaren radio bij gebruikt dat gaat vaak ook
met de singel zijde band . de radio dicht bij zetten op de MG . dan komt men het kantel
punt tegen . maar zonder hoorden men het vaak ook wel goed . duplo
ik meen dat soort radio,s wel meer gezien te hebben . bij de belang hebbende mensen
voor visserij ontvangst
huub
Laatst bewerkt 16 sep 2018 22:53 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 sep 2018 22:09 #73424
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Restauratie B6x34 A
Zeker goed gevonden, Erwin!
Ongetwijfeld een aparte radio, wel een mooi model.
Hij is er ook in B5X34A, wie het verschil weet mag het zeggen!
Groet Frank
Ongetwijfeld een aparte radio, wel een mooi model.
Hij is er ook in B5X34A, wie het verschil weet mag het zeggen!
Groet Frank
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin goossens
16 sep 2018 20:48 #73423
door Bert Kn
16 sep 2018 19:50 #73422
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Restauratie B6x34 A
Apart toestel, maar wel leuk, veel plezier ermee en netjes gedaan.
Henk van 't Kruis
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
16 sep 2018 19:16 #73421
door Erwin goossens
Restauratie B6x34 A werd gestart door Erwin goossens
Eindverslag restauratie B6x34 A
Radio kwam binnen als defect.de FM Werkte niet buiten geruis..oorzaak was een defecte weerstand en ontkoppel ceramische condensator in de FM unit.deze vervangen .unit weer afgeregeld werkte de FM weer goed.zelf de stereo decoder werkte maar heb ik uit elkaar gehaald en gereviseerd.ALLE blauwe elcootjes zijn vervangen op de 2 printen.verder alles weer aangesloten .de stereo werkt nog beter nu.enkele kleine elcootjes hadden een grote lekstroom..verder de overige 2200 pf condensatoren op de eindtrafos vervangen en de boel gereinigd .drie nieuwe schaallampjes geplaatst(preventief .1was stuk en omwille van de moeilijke bereikbaarheid ze alle drie vervangen) en een nieuw (oranje ) aan/uit lampje geplaatst (andere waren defect)speelt weer mooi zuiver.de overige elcoos waren goed binnen de specs ???? was een gedoe om het chassis uit de kast te krijgen wat uiteindelijk goed meeviel met dank aan François ..
Radio kwam binnen als defect.de FM Werkte niet buiten geruis..oorzaak was een defecte weerstand en ontkoppel ceramische condensator in de FM unit.deze vervangen .unit weer afgeregeld werkte de FM weer goed.zelf de stereo decoder werkte maar heb ik uit elkaar gehaald en gereviseerd.ALLE blauwe elcootjes zijn vervangen op de 2 printen.verder alles weer aangesloten .de stereo werkt nog beter nu.enkele kleine elcootjes hadden een grote lekstroom..verder de overige 2200 pf condensatoren op de eindtrafos vervangen en de boel gereinigd .drie nieuwe schaallampjes geplaatst(preventief .1was stuk en omwille van de moeilijke bereikbaarheid ze alle drie vervangen) en een nieuw (oranje ) aan/uit lampje geplaatst (andere waren defect)speelt weer mooi zuiver.de overige elcoos waren goed binnen de specs ???? was een gedoe om het chassis uit de kast te krijgen wat uiteindelijk goed meeviel met dank aan François ..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin