Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Erres KY547 gekke brom

Meer
22 mrt 2018 23:37 - 22 mrt 2018 23:37 #71546 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Erres KY547 gekke brom
Is volgens mij een "normaal" typisch AM verschijnsel zeker sinds de computers/dimmers. etc. gemeengoed zijn geworden komt dit meer voor. Kan ook van apparaten uit de buurt komen.
Als je een goede (schone) aarde hebt kan het helpen je radio daarop aan te sluiten via de daarvoor bedoelde "aarde"- aansluitbus op je antenne ingangen.
Heb zelfs eens een radio helemaal uit elkaar gehaald omdat er een gigantische brom over de hele band in dat toestel zat. Dacht werkelijk dat de voedingselco's het begeven hadden. Maar die waren prima zo bleek uit metingen.
De werkelijke oorzaak was uiteindelijk een heftige storing ergens anders dan in mijn huis die via de ether verspreid werd .

Sinds naast onze woning een praktijk voor allround medische zorg gebouwd en in gebruik genomen is (met veel computers) is de ontvangst op de MG ook drastisch minder geworden. Ook behoorlijk meer bromstoringen op veel plaatsen op de band. Kan eventueel ook via het lichtnet hier binnenkomen.
In mijn huis kan ik alle apparaten uit zetten maar daar wordt het bromeffect niet minder van.

Groet Ben

Handtekening
Laatst bewerkt 22 mrt 2018 23:37 door Ben Dijkman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 mrt 2018 23:33 #71545 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Erres KY547 gekke brom
En wat te denken van powerlink adapters.
Storen zelfs op de FM.

Mvg.
Bert

Meer
22 mrt 2018 23:06 #71543 door thijs
Beantwoord door thijs in topic Erres KY547 gekke brom
Kan ook de router zijn.

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!

Meer
22 mrt 2018 22:26 #71542 door marcola64
Beantwoord door marcola64 in topic Erres KY547 gekke brom
Ik zou ook aan de AGC denken, ga ik nog naar kijken. Het lijkt me geen ratel, is echt een diepe brom, tl-buizen e.d. hebben geen invloed..

Marco

Meer
22 mrt 2018 21:34 #71541 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Erres KY547 gekke brom
Da's meer een ratel, en treedt ook op bij andere radio's (portable!).

Tjerk, 9ZZ

Meer
22 mrt 2018 17:50 #71537 door lampje
Beantwoord door lampje in topic Erres KY547 gekke brom
Als alle TL buizen in huis zijn uitgeschakeld en opladers van de telefoons uit de stopcontacten...bromt de ERRES dan nog?

Gemaakt door Kunena