Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Grundig 4090 zauberklang

Meer
20 feb 2018 20:54 #70962 door Hans2211
Ik ben afgelopen weekend in het bezit gekomen van deze Grundig 4090 en ziet er als nieuw uit.
Zit een mooi verhaal achter. Ik heb hem van iemand overgenomen en wist mij te vertellen dat zijn ouders hem nieuw hadden gekocht in wat zal het zijn in 1956/1957 en in die tijd een nogal prijzige radio bij de firma Mussche, W de Witstraat in Amsterdam.
De lak is werkelijk nog als nieuw en altijd goed onderhouden en nergens op de kast kringen of beschadigingen. Zelfs de originele doos waarin ie zat is er nog bij en het beschermhoesje en wat heel uniek is met afstandsbediening de ferndirigent en deze werkt perfect.
Het enigste wat er aan mankeerde was dat er van de vier luidsprekers er maar eentje werkte. Heb een schema gedownload en zag dat ze in serie staan en nog
eens de bedrading in de radio nagelopen en ja de draden van de luidsprekertrafo stonden rechtstreeks op de tweede luidspreker en op deze manier konden de andere het ook nooit doen.
Hoefde slechts één draad van de trafo op de eerste luidspreker te solderen en probleem opgelost.
Hij speelt fantastisch nu.
Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena