Radio's van 1950 tot 1970
Philips F7X71A radiomeubel.
19 nov 2017 01:55 #69631
door Bert Kn
Huub,
Was gekscherend bedoeld je moet daar een beetje de humor van inzien.
Vind je verder een prima kerel en de Huub humor houd ik wel van je bijdragen lees ik altijd met plezier en steek daar ze nu en dan ook nog wat van op.
Dat hol klinken is toch een ander verhaal, live klinkt het niet hol.
Maar wat wil je het filmpje is met een foto camera met zijn beperkingen gemaakt.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips F7X71A radiomeubel.
Maar bert 3x niks voor mij dat is wel een beetje
kort om de bocht dat denken naar mij toe
Huub,
Was gekscherend bedoeld je moet daar een beetje de humor van inzien.
Vind je verder een prima kerel en de Huub humor houd ik wel van je bijdragen lees ik altijd met plezier en steek daar ze nu en dan ook nog wat van op.
Hol geluid door de grote LS kast
maar niet slecht dat is nou eenmaal zo
met een grote kast zonder demping .
Dat hol klinken is toch een ander verhaal, live klinkt het niet hol.
Maar wat wil je het filmpje is met een foto camera met zijn beperkingen gemaakt.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 nov 2017 21:32 - 18 nov 2017 21:41 #69625
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips F7X71A radiomeubel.
Hol geluid door de grote LS kast
en laag bij de grond.
Het is Zo met mij het moet mijn diennen
dus voor mijn zelf gebruik haal ik de kleppen er van af
of zaag ze door de midde en fineer de zaagkanten
bvb zo dat men vouw kleppen krijg .met scharnieren .
Kijk voor de meubel verzamelaar ZO laten als het is
het verschil is IK bezit alles voor MIJN gebruik.
wat het besten is ook voor gebruik .
ik vind het best wel een aardig meubel .
huub
en laag bij de grond.
Het is Zo met mij het moet mijn diennen
dus voor mijn zelf gebruik haal ik de kleppen er van af
of zaag ze door de midde en fineer de zaagkanten
bvb zo dat men vouw kleppen krijg .met scharnieren .
Kijk voor de meubel verzamelaar ZO laten als het is
het verschil is IK bezit alles voor MIJN gebruik.
wat het besten is ook voor gebruik .
ik vind het best wel een aardig meubel .
huub
Laatst bewerkt 18 nov 2017 21:41 door Huub.
18 nov 2017 19:04 #69620
door Bert Kn
Frank,
Zou ik niet weten.
Misschien de zenderschaal ?
Plaatje van de F7X70A komt van internet.
Mvg.
Bert
Wat is er eigenlijk anders dan bij de F7X70A?
Frank,
Zou ik niet weten.
Misschien de zenderschaal ?
Plaatje van de F7X70A komt van internet.
Mvg.
Bert
18 nov 2017 18:33 - 18 nov 2017 18:40 #69619
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips F7X71A radiomeubel.
Bert,
Speelt idd heel aardig!
Maar juist doordat het een relatief compact meubel is met die apparatuur erin kan ik het zeker waarderen.
Wel valt ie uit de toon qua uiterlijk tussen zijn leeftijdsgenoten, de kast lijkt duidelijk op Duitse meubels van half jaren 60.
Alleen het Ls front en doek verraadt dat de kast wat ouder is.
Verder mag ik dit soort meubeltjes wel juist omdat er net dat ietsje meer inzit dan gemiddeld.
Dat die beter klinkt dan de B7X73A set kan ook liggen aan de misschien andere loudness rondom de volumeregelaar.
Ik heb al vaker gemerkt en gezegd dat de meubelvarianten beter en vooral evenwichtiger klinken, maar dat kan natuurlijk ook aan mijzelf liggen.
Groet Frank
Speelt idd heel aardig!
Maar juist doordat het een relatief compact meubel is met die apparatuur erin kan ik het zeker waarderen.
Wel valt ie uit de toon qua uiterlijk tussen zijn leeftijdsgenoten, de kast lijkt duidelijk op Duitse meubels van half jaren 60.
Alleen het Ls front en doek verraadt dat de kast wat ouder is.
Verder mag ik dit soort meubeltjes wel juist omdat er net dat ietsje meer inzit dan gemiddeld.
Dat die beter klinkt dan de B7X73A set kan ook liggen aan de misschien andere loudness rondom de volumeregelaar.
Ik heb al vaker gemerkt en gezegd dat de meubelvarianten beter en vooral evenwichtiger klinken, maar dat kan natuurlijk ook aan mijzelf liggen.
Groet Frank
Laatst bewerkt 18 nov 2017 18:40 door Franc.
18 nov 2017 15:47 #69618
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Frank,
Wat meer aandacht voor de bas speaker had er wellicht mogen zijn, tweemaal 3690B of een 9710A bijv.
Het Ls filter zal anders (afgestemd op het meubel) zijn in plaats van de luidspreker set behorend bij de B7X73A.
Maar met die enkele 3690A en zonder revisie gehad te hebben, enkel de EM80 vervangen omdat die uitgeblust was zet het meubel toch al een mooie bas weergave neer en als ik mijn persoonlijke mening mag geven.
Het geheel klinkt evenwichtiger (aangenamer) dan de B7X73A met zijn luidspreker set.
Gezien de toegepaste apparatuur schitterende radio en niet te vergeten de toch wel luxere platenspeler met pich control stroboscoop en twee MD elementen had het meubel zelf ook wel wat luxer gekund.
Inmiddels heeft het meubel zonder gereviseerd te zijn er een uurtje of 12 opzitten en naargelang hij er meer uren op heeft zitten begint hij steeds beter te klinken.
Ik heb het meubel (gereviseerd) eerder gehad en weet wat hij na een revisie presteert.
De basis is goed en na een revisie zal die dan ook weer als vanouds klinken.
Als er hier iets niet goed klinkt is Rina de eerste die me dat ongevraagd laat weten, ik heb haar nog niet horen klagen :lol:
Even een filmpje om een indruk te krijgen hoe die zonder revisie klinkt.
Wat meer aandacht voor de bas speaker had er wellicht mogen zijn, tweemaal 3690B of een 9710A bijv.
Het Ls filter zal anders (afgestemd op het meubel) zijn in plaats van de luidspreker set behorend bij de B7X73A.
Maar met die enkele 3690A en zonder revisie gehad te hebben, enkel de EM80 vervangen omdat die uitgeblust was zet het meubel toch al een mooie bas weergave neer en als ik mijn persoonlijke mening mag geven.
Het geheel klinkt evenwichtiger (aangenamer) dan de B7X73A met zijn luidspreker set.
Gezien de toegepaste apparatuur schitterende radio en niet te vergeten de toch wel luxere platenspeler met pich control stroboscoop en twee MD elementen had het meubel zelf ook wel wat luxer gekund.
Inmiddels heeft het meubel zonder gereviseerd te zijn er een uurtje of 12 opzitten en naargelang hij er meer uren op heeft zitten begint hij steeds beter te klinken.
Ik heb het meubel (gereviseerd) eerder gehad en weet wat hij na een revisie presteert.
De basis is goed en na een revisie zal die dan ook weer als vanouds klinken.
Als er hier iets niet goed klinkt is Rina de eerste die me dat ongevraagd laat weten, ik heb haar nog niet horen klagen :lol:
Even een filmpje om een indruk te krijgen hoe die zonder revisie klinkt.
Mvg.
Bert
18 nov 2017 09:25 - 18 nov 2017 09:31 #69613
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips F7X71A radiomeubel.
Huub,
Dit meubeltje heeft het chassis van de B7X73 Hi-Q, dus met inbegrip van de EF86 MD phono.
Misschien dat het Ls filtertje simpeler is maar verder dezelfde opzet.
Wat mij betreft had er wat meer aandacht voor de bas speaker mogen zijn.
Al waren het bv 2 stuks 3690B.
Verder valt het me op dat de kast een veel strakkere uitvoering is dan we zouden verwachten uit 1957.
Had ook wel wat luxer uitgevoerd mogen zijn als je de schitterende radio unit eens bekijkt.
Groet Frank
Dit meubeltje heeft het chassis van de B7X73 Hi-Q, dus met inbegrip van de EF86 MD phono.
Misschien dat het Ls filtertje simpeler is maar verder dezelfde opzet.
Wat mij betreft had er wat meer aandacht voor de bas speaker mogen zijn.
Al waren het bv 2 stuks 3690B.
Verder valt het me op dat de kast een veel strakkere uitvoering is dan we zouden verwachten uit 1957.
Had ook wel wat luxer uitgevoerd mogen zijn als je de schitterende radio unit eens bekijkt.
Groet Frank
Laatst bewerkt 18 nov 2017 09:31 door Franc.