Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Silver Pocket Radio PC-400; een draagbare buizenradiocamera

Meer
08 sep 2016 01:23 - 08 sep 2016 01:27 #62321 door Bert Kn
Willem,
Welkom hier.
Over het apparaat kan ik niets zinnigs zeggen wel een mooi hebben dingetje :radioluiste

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 sep 2016 01:27 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 sep 2016 22:03 #62320 door hkruis
Dit vond ik nog, zoals te zien is er iets meer aan batterijen nodig. Er is door Guyla Kiss een voedingsprintje ontwikkelt voor dit type buizenradio's met 90Volt en 1.5 volt.

Link naar Silver Pocket

Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: !!!MMMggg555

Meer
07 sep 2016 22:00 #62319 door !!!MMMggg555
Hallo Henk, Dank voor je snelle reactie.

Op bijgaande foto staan de buisjes, incl. de nummers. Geen idee of je daar wat aan hebt.

De 5 9V batterijen heb ik ook gezien, maar daarvoor is in de behuizing geen ruimte (en om even te proberen zijn ze best prijzig).
Zouden de buisjes veel vermogen vragen?
Bijlagen:

Meer
07 sep 2016 21:39 - 07 sep 2016 21:40 #62318 door hkruis
Willem, welkom bij de buizenradioclub en op het forum. Ik heb het toestel nooit eerder gezien, wel heel benieuwd welke buisjes er in zitten. Met 5 stuks 9 volt batterijen kom je ook een heel eind. Heb geen idee waar de ingangen voor zijn, zou voor een antenne ingang kunnen zijn.

Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Laatst bewerkt 07 sep 2016 21:40 door hkruis.

Meer
07 sep 2016 20:39 - 07 sep 2016 21:29 #62317 door !!!MMMggg555
Goedenavond, dit is mijn eerste bericht op dit forum "so please be gentle with me...".

Ik ben gek op oude spullen, vooral als het mechanisch is. In die zin hebben buizenradio's en oude camera's altijd mijn aandacht. En net zoals wijn en sigaren geniet ik er van, maar heb er weinig verstand van.
Laatst vond ik in een winkel een object waarin twee interesses mooi samenkomen; een Silver Pocket Radio model PC-400; een draagbaar buizenradiootje, vermomd als een camera. Gemaakt door de Shirasuna Denki MFG. CO. ,LTD.

Zoals gezegd heb ik er weinig verstand van en hoop op dit forum antwoord te vinden op een aantal vragen;
- waar zijn de aansluitingen voor aan de zijkant, zie foto. Ik neem aan voor oordop(pen), speaker en/of antenne maar vraag me af wat voor stekkers er in zouden passen en heeft iemand iets passends in de aanbieding?
- graag zou ik hem proberen, maar een 45V Type B batterij ligt niet bij de plaatselijke Blokker. Op een andere site vond ik (voor een andere toepassing) een tip om 4 12V batterijen (type 23a/MN21) in serie te schakelen om zo tot een 48V batterij te komen die in de beperkte ruimte past. Zou dat lukken?
- ik vind weinig over dit radiootje op internet, zegt dat meer over de zeldzaamheid of over het gebrek aan interesse in deze soort buizenradio?

Groeten,

Willem
Laatst bewerkt 07 sep 2016 21:29 door hkruis.

Gemaakt door Kunena