Radio's van 1950 tot 1970
Philips 658 u schaalglas
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 sep 2016 20:27 - 01 sep 2016 20:33 #62248
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Philips 658 u schaalglas
Als je er toch nog 1 zoekt"? :
www.bendijkman.nl/index.php/diversen/332-658u-philips
. ;)
:woohoo:
:woohoo:
Handtekening
Laatst bewerkt 01 sep 2016 20:33 door Ben Dijkman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 sep 2016 08:12 #62237
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips 658 u schaalglas
Dat geldt ook voor mij, een 658U staat op mijn verlanglijstje en dan wil ik hier best gebruik van maken.
Ik ben ook van mening dat een toestel met een slechte schaal een heel armoedige indruk maakt.
Groeten,
Peter
Ik ben ook van mening dat een toestel met een slechte schaal een heel armoedige indruk maakt.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
01 sep 2016 07:23 #62236
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 658 u schaalglas
@Ben: het is dat ik domweg geen 658U heb staan anders had ik echt wel meegedaan!
Tjerk, 9ZZ
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
01 sep 2016 00:26 #62232
door Ben Dijkman
Handtekening
Hallo Nico.
Het gaat over het opnieuw bedrukken van originele schalen.
Compleet nieuwe schalen vind men vaak te duur in verhouding tot de waarde van het toestel.
Bovendien vinden mensen dat dan ook niet "origineel" genoeg.
dat kan een goede reden zijn.
Nu kan je je originele schaal van een nieuwe opdruk laten voorzien voor .........1 tientje.
Kijk maar eens op het www : er zijn nog heeeeeel veel toestellen met slechte/half kale schalen..
(Ik zou me zelfs schamen om een toestel met zo'n slecht uiterlijk überhaupt op het www te plaatsen.)
Kennelijk vinden veel radioliefhebbers zo'n doorleefde schaal toch wel mooi.
Dat mag ook :thumbsup:
Verbaas me altijd dat als deze/ en eerder vergelijkbare acties voorbij zijn er met stellige zekerheid wel mensen komen met de vraag of ik niet hun schaal opnieuw bedrukken kan.
Nu die gelegenheid er dan is hoor ik niets. (zoals gewoonlijk
)
Vind ik niet erg hoor.
Toch blijft het voor mij persoonlijk onbegrijpelijk dat radiomensen vaak zoveel (zeggen te ) zoeken, maar in feite
liever helemaal niet willen vinden. Nee ...ze hebben zeker geen haast om te vinden.
Behalve als ze hun toestel (voor goed geld) kunnen verkopen .
Dan mag (lees: moet) ik er opeens voor zorgen dat ze binnen 2 dagen! een puntgave ! schaal krijgen liefst nog tegen een mats prijsje. Hoe laag die prijs al is maakt niet uit... het moet altijd nóg goedkoper :woohoo: :woohoo:
Ik had eigenlijk verwacht dat die mentaliteit na een poosje van stilte van mijn kant onderhand wel een beetje anders geworden was met eens een leuke actie zoals deze..
:radioluiste
Het gaat over het opnieuw bedrukken van originele schalen.
Compleet nieuwe schalen vind men vaak te duur in verhouding tot de waarde van het toestel.
Bovendien vinden mensen dat dan ook niet "origineel" genoeg.
dat kan een goede reden zijn.
Nu kan je je originele schaal van een nieuwe opdruk laten voorzien voor .........1 tientje.
Kijk maar eens op het www : er zijn nog heeeeeel veel toestellen met slechte/half kale schalen..
(Ik zou me zelfs schamen om een toestel met zo'n slecht uiterlijk überhaupt op het www te plaatsen.)
Kennelijk vinden veel radioliefhebbers zo'n doorleefde schaal toch wel mooi.
Dat mag ook :thumbsup:
Verbaas me altijd dat als deze/ en eerder vergelijkbare acties voorbij zijn er met stellige zekerheid wel mensen komen met de vraag of ik niet hun schaal opnieuw bedrukken kan.
Nu die gelegenheid er dan is hoor ik niets. (zoals gewoonlijk
Vind ik niet erg hoor.
Toch blijft het voor mij persoonlijk onbegrijpelijk dat radiomensen vaak zoveel (zeggen te ) zoeken, maar in feite
liever helemaal niet willen vinden. Nee ...ze hebben zeker geen haast om te vinden.
Behalve als ze hun toestel (voor goed geld) kunnen verkopen .
Dan mag (lees: moet) ik er opeens voor zorgen dat ze binnen 2 dagen! een puntgave ! schaal krijgen liefst nog tegen een mats prijsje. Hoe laag die prijs al is maakt niet uit... het moet altijd nóg goedkoper :woohoo: :woohoo:
Ik had eigenlijk verwacht dat die mentaliteit na een poosje van stilte van mijn kant onderhand wel een beetje anders geworden was met eens een leuke actie zoals deze..
:radioluiste
Handtekening
31 aug 2016 22:46 #62230
door Nico H
Nico H
Beantwoord door Nico H in topic Philips 658 u schaalglas
Hoi Ben,
De reden kan zijn dat deze schalen een jaar of 20 geleden al eens in behoorlijke oplage zijn nagemaakt.
Die waren van voortreffelijke kwaliteit, een goeie vriend van mij heeft dit gedaan. De laatste schalen waren slechts met de grootste moeite te verkopen. Ik vermoed dus dat die markt voor dit toestel verzadigd is?
Groeten uit Hedel,
Nico.
De reden kan zijn dat deze schalen een jaar of 20 geleden al eens in behoorlijke oplage zijn nagemaakt.
Die waren van voortreffelijke kwaliteit, een goeie vriend van mij heeft dit gedaan. De laatste schalen waren slechts met de grootste moeite te verkopen. Ik vermoed dus dat die markt voor dit toestel verzadigd is?
Groeten uit Hedel,
Nico.
Nico H
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
30 aug 2016 23:20 #62221
door Ben Dijkman
Handtekening
Deze week is uw laatste mogelijkheid om uw originele 658U schaal opnieuw te laten bedrukken. 
Tot op heden heeft zich niemand daarvoor aangemeld. :woohoo:
Een teken dat de meeste 658U schalen blijkbaar nog steeds in tip top conditie zijn. :thumbsup:
Tot op heden heeft zich niemand daarvoor aangemeld. :woohoo:
Een teken dat de meeste 658U schalen blijkbaar nog steeds in tip top conditie zijn. :thumbsup:
Handtekening