Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Restauratie van een philips radio type bx 750 A

Meer
20 jan 2016 22:34 #58698 door Cees
Jan, prachtige kast geworden met een mooi doek voor de L Spr.
En een mooie radio met een evenwichtig vol geluid.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: groothuizen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 jan 2016 16:15 #58680 door admin
Jan, heel mooi geworden :thumbsup: en bedankt voor je leuke verslag.

Henk van 't Kruis

Meer
20 jan 2016 16:11 #58679 door Bert Kn
Mooi resultaat :thumbsup:

Mvg.
Bert

Meer
20 jan 2016 15:28 #58676 door Huub
Toch een mooie radio weer ?
Je kan blij zijn dat het doek er zo mooi uitziet .
Huub

• groothuizen
  • []
  • Onderwerp Auteur
20 jan 2016 15:23 #58675 door groothuizen
Restauratie van een philips radio type bx 750 A werd gestart door groothuizen
restauratie van een Philips Radio Type bx 750 A
Enige tijd geleden aan gekocht op marktplaats het toestel was in slechte staat gaf geen enkel geluid meer wat was er allemaal mis verlichtings lampjes ontbraken alle snaren er af gelopen of gebroken Elco was stuk dus van een nieuwe vulling voorzien De condensatoren vielen van ellende uit elkaar (stukjes teer op het service luik) Diverse composiet weerstandjes te veel verlopen of onmeetbaar geworden De vermogens weerstand op het F M unit was doorgeslagen toetsenblok zat vast door vuil en vet na dit alles schoon gemaakt en vervangen te hebben speelde het toestel op alle banden behalve op de midden golf en dan denk je al gauw waar ben ik de fout in gegaan???alles weer nagelopen maar niets kunnen vinden na overleg met Henk van 't kruis kwam de aap uit de mouw ik had de Ferriet antenne niet aangesloten zonder deze antenne is er geen ontvangst op de middengolf (beginnersfoutje) Daarna ben ik aan de kast begonnen een enorme laag vuil en nicotine zat erop na een stevig uurtje poetsen kon je de kast niet meer terug hij is wel twee tinten lichter geworden maar heeft nu zijn oorspronkelijke kleur en glans terug zoals hij uit de fabriek is gekomen ... Er is geen nieuwe laklaag op gekomen al is het bijna niet te geloven !!! het toestel speelt prachtig met een mooie en volle klank reageerd scherp op de hoge en lage tonen Zeer selectief op de F M band kortom ik ben zeer tevreden met het resultaat ..volgende project is de Philips BX 998 A die door omstandigheden al meer dan een jaar op de werkbank staat maar daar over later meer..
groeten jan

Gemaakt door Kunena