Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips AG 9169 revisie - (welk element?)

Meer
04 jan 2016 21:28 #58164 door admin
Dag Jeroen, Welkom bij de Buizenradioclub.
Er zijn hier genoeg deskundigen die je wel kunnen helpen. Misschien is dit alvast leuke informatie

Philips AG9169

Henk van 't Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jan 2016 21:18 - 04 jan 2016 21:18 #58162 door JeroenK
Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jeroen, 24 en studeer lucht- en ruimtevaarttechniek in Delft. Ik sleutel graag aan auto's, motoren en heb een aantal gitaren gebouwd. Gisteren heb ik van mijn schoonvader een AG 9169 gekregen die al een tijd stond te verstoffen op zolder.

De platenspeler werkte niet meer, dus bij thuiskomst direct het ding uit elkaar getrokken om te kijken waar we mee te maken hebben.

Het grootste probleem is dat de naald helemaal vast zat in het element. Toen ik de naald probeerde los te halen brak deze zelfs af zo broos was het.

Na wat in te lezen op dit forum kwam ik erachter dat deze naalden zo goed als altijd hopeloos vergaan zijn, dus waagde ik een poging element open te maken om eens te kijken hoe het er aan toe was.

Ik heb het restant van de naald er uit gekregen en het uitgedroogde rubber aan de top verwijderd, maar voor zover ik kon lezen in een ander topic heeft het geen zin om dit te herstellen.
Welk ander element zou ik in de huls kunnen plaatsen? Ik wil alles gewoon weer werkend maken in zo origineel mogelijke staat. Ik wil er wel weer platen mee kunnen draaien, maar over het algemeen zal ik mijn Thorens blijven gebruiken dus er hoeft geen duur element in.

Als jullie nog tips of commentaar hebben hoor ik het graag, aangezien ik nieuw ben in het werken aan versterkers/platenspelers.

Groeten,
Jeroen
Laatst bewerkt 04 jan 2016 21:18 door JeroenK.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena