Radio's van 1950 tot 1970
aanwinst: Grundig 5590 NVHR beurs buit met Raumstrahlers
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
12 okt 2015 00:24 #55438
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic aanwinst: Grundig 5590 NVHR beurs buit met Raumstrahlers
@ Maurice H.
Inderdaad. Een forumlid hier waarvan ik ze heb gekocht heeft ze als eieren verpakt liefdevol afgeleverd op de beurs en er nog gratis kabels met adapters aan gehangen. Ik houdt dit prive maar bedank op deze plaats wie dit leest en zich herkent als de vorige eigenaar.Gezien de staat zo van de foto, deuk vrij en nog netjes prima aankoop niets meer aan doen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
12 okt 2015 00:16 #55436
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic aanwinst: Grundig 5590 NVHR beurs buit met Raumstrahlers
dank je. fijn dat je meeleeft. en ja droogbrood eten. en daarom moest ik wel wachten op een vuilnisbakkie . De Grundig 3068 die ik inderdaad bij de vuilinisbak zag liggen. Had t meteen gefilmd omdat anders iemand hier me misschien voor de 2 de keer van leugens alleen om anderen 'up te fucken' zou betichten, en mn haren er uit zou trekken uit neid dat in Tjiedorpachterhoeksewaard minder kans er op is als in Amsterdam omdat daar minder straten zijn.. Helaas is de video te groot voor hier. Maar fotos heb ik wel. Die doe ik er maar beter bij dan. om ruzie te voorkomen
.De radio was stervens comateus en ligt nu bij t hospice van radiotherpeut Henk v t Kruis op opstanding te wachten. mijn volgende forum item
11 okt 2015 23:56 #55434
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic aanwinst: Grundig 5590 NVHR beurs buit met Raumstrahlers
Mooie set,
Zo'n radio heb ik ook gehad of slingert nog rond?? geen idee maar was al een wrak.
Je Raumstrahlers die zijn veel gezocht en niet makkelijk te vinden.
Vaak kwijt gemaakt. Losgeraakt van toestel als deze de zolder op gaat.
Bij uitruimen zolder inderdaad vaak als schemerlampje de prullenbak in en toestel
soms de vrijmarkt op gegaan.
Anders niet vaak bij toestel aangeschaft omdat het een optie is.
En zoals bij vele opties de prijs er toe doet wordt dat zuinigjes zelden er bij gekocht.
Kortom, vandaar de hoge prijs en tja is even droogbrood eten daarna.
Gezien de staat zo van de foto, deuk vrij en nog netjes prima aankoop niets meer aan doen.
Plezier er mee
Zo'n radio heb ik ook gehad of slingert nog rond?? geen idee maar was al een wrak.
Je Raumstrahlers die zijn veel gezocht en niet makkelijk te vinden.
Vaak kwijt gemaakt. Losgeraakt van toestel als deze de zolder op gaat.
Bij uitruimen zolder inderdaad vaak als schemerlampje de prullenbak in en toestel
soms de vrijmarkt op gegaan.
Anders niet vaak bij toestel aangeschaft omdat het een optie is.
En zoals bij vele opties de prijs er toe doet wordt dat zuinigjes zelden er bij gekocht.
Kortom, vandaar de hoge prijs en tja is even droogbrood eten daarna.
Gezien de staat zo van de foto, deuk vrij en nog netjes prima aankoop niets meer aan doen.
Plezier er mee
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 okt 2015 23:52 #55433
door aan-pierre
Tja dat van die schemerlampjes was natuurlijk een geintje. Toch had ik wel een miskoop. Had een SABA 664 bandrecorder gekocht die goed zou spelen en spoelen. Dat doet hij inderdaad. Maar wat een ruisbak zeg! Lijkt wel een stationshal achtergrond ruis. Ik had al gelezen over de GERMANIUM transistoren ruis. Maar dat het zo erg was had ik niet gedacht. Onbruikbaar en ik ga hem niet laten behandelen. Veel te duur. Voor dat geld heb ik de Grundig van die aardige meneer Dijkstra van Marktplaats die er nog banden bij doet en een reparatiesetje.. Daarom maar de Grundig 245 op schoot naar amsterdam met de trein á 16 kilo.. Ik heb nog staan een Grundig 146 die is 7 jaar? ouder dan de Saba (1974) en die ruist nauwelijks .
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 okt 2015 23:36 - 11 okt 2015 23:44 #55432
door aan-pierre
aanwinst: Grundig 5590 NVHR beurs buit met Raumstrahlers werd gestart door aan-pierre
Hier even een foto van mijn buit overgehouden van recente NVHR beurs van 3 oktober.
De GRUNDIG 5590 stereo KONZERTGERAET mit HIFI ZAUBERKLANG, STEREODIRIGENT! en WuNSCHKLANG-REGISTER......whisling .
Samen met een miskoop. Dacht een paar schemerlampjes ontdekt te hebben die qua stijl bij de radio zouden staan aan weerskanten. Maar er zat geen armatuur voor een lamp in .
Bij mij thuis zie je ze nu aan weerszijden van de 5590 staan als de zogenaamde hifi Raumklang Strahler nummer 10 uit 1964. De radio 5590 is van een jaar later. De schemerlampen bleken hogetonen stralers te zijn met 2 luidsprekers horizontaal in subwooferstand op elkaar gemonteerd)
Ik heb er flink voor in de spaardoos moeten grijpen, eigenlijk door hebberigheid te veel betaald, maar ben trots op dit ensemble bij elkaar te hebben in 1 klap. De radio speelt voortreffelijk en met de Raumklangstrahlers samen ontstaat er echt een aura rond de radio. De zuiltjes hoor je niet solo er boven uit. Maar sluit je ze af, dan mis je toch wat. Er zit een buizenstereo FM decoder type 4 in (de eerste).
Ik ben nog niet klaar want in Drachten (of all places ((vanuit Amsterdam bekeken))...wacht nog een Grundig TK245 bandrecorder. zorgvuldig uitgezocht als drie eenheid . De 245 is bij mijn weten de laatste bandrecorder van Grundig met 7 buizen . Die past er dus mooi bij.
www.doctsf.com/grandlivre/fiche.php?ref=23159
www.radiomuseum.org/r/grundig_hi_fi_raumklang_strahler_5.html
www.radiomuseum.org/r/grundig_hi_fi_raumklang_strahler_3.html
www.radiomuseum.org/r/grundig_konzertgeraet_5590_stereo.html
www.radiomuseum.org/r/grundig_de_luxe_tk245.html
De GRUNDIG 5590 stereo KONZERTGERAET mit HIFI ZAUBERKLANG, STEREODIRIGENT! en WuNSCHKLANG-REGISTER......whisling .
Samen met een miskoop. Dacht een paar schemerlampjes ontdekt te hebben die qua stijl bij de radio zouden staan aan weerskanten. Maar er zat geen armatuur voor een lamp in .
Bij mij thuis zie je ze nu aan weerszijden van de 5590 staan als de zogenaamde hifi Raumklang Strahler nummer 10 uit 1964. De radio 5590 is van een jaar later. De schemerlampen bleken hogetonen stralers te zijn met 2 luidsprekers horizontaal in subwooferstand op elkaar gemonteerd)
Ik heb er flink voor in de spaardoos moeten grijpen, eigenlijk door hebberigheid te veel betaald, maar ben trots op dit ensemble bij elkaar te hebben in 1 klap. De radio speelt voortreffelijk en met de Raumklangstrahlers samen ontstaat er echt een aura rond de radio. De zuiltjes hoor je niet solo er boven uit. Maar sluit je ze af, dan mis je toch wat. Er zit een buizenstereo FM decoder type 4 in (de eerste).
Ik ben nog niet klaar want in Drachten (of all places ((vanuit Amsterdam bekeken))...wacht nog een Grundig TK245 bandrecorder. zorgvuldig uitgezocht als drie eenheid . De 245 is bij mijn weten de laatste bandrecorder van Grundig met 7 buizen . Die past er dus mooi bij.
www.doctsf.com/grandlivre/fiche.php?ref=23159
www.radiomuseum.org/r/grundig_hi_fi_raumklang_strahler_5.html
www.radiomuseum.org/r/grundig_hi_fi_raumklang_strahler_3.html
www.radiomuseum.org/r/grundig_konzertgeraet_5590_stereo.html
www.radiomuseum.org/r/grundig_de_luxe_tk245.html
Laatst bewerkt 11 okt 2015 23:44 door aan-pierre.