Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

aanwinst: Grundig 5590 NVHR beurs buit met Raumstrahlers

Meer
17 okt 2015 15:45 - 17 okt 2015 15:54 #55616 door Huub
Ja thijs daar heb je ook gelijk in allen regel schuiven in de studio,s
Regt dat is zo als het is opgenomen vaak redelijk goed . van de studio,s
En gemeende gehoor bestaat ook maar men kan zo van de natuur gegeven bij gehoor daar zit altijd een mening
wat over menen. mits men dat weet .. vandaar jij ook zegt heb je wel eens live muziek
Van dicht bij gehoort . maar dan wel bvb koper werk elctronis word ook gemaakt
maar het maakt ook veel uit als men een bvb transitor HIFI versterker heeft met alles er op en aan
Als dat goed passent is of van een goed merk is uitgdoktert dan moet het toch wel heel redelijk goed gaan
zonder toonregeling gebruik . .. men kan wel helen duren losse spullen kopen maar als het niet bij het geheel past
Dan is het ook 3x niks . maar wel wat gebruikenlijk even zo goed . voor minderen muziek en zang .populer
Huub.
Laatst bewerkt 17 okt 2015 15:54 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 okt 2015 14:10 - 17 okt 2015 14:14 #55612 door thijs
Beste Huub,

Jij hebt het regelmatig over de stand "recht" van de klankregelaars. Dat kan best maar in die stand is de frequentie karakteristiek absoluut niet recht van een radiotoestel. (kijk eens op de site van Kees van Dijke )
Wat dacht je van de regie tafel in een opname studio? Daar zitten honderden knoppen en schuifpotmeters op om het geluid te mixen en bepaalde frequentiegebieden op te halen of te verzwakken. Dat wordt beoordeeld door de oren van degene die de regietafel bedient en hij heeft toch echt andere oren dan jij hebt. Zoals HIJ het goed vindt klinken komt het op de CD of DVD etc.
Die toeters en bellen op een radio zitten erop om voor de eigenaar van een toestel de weergave zo in te stellen dat die voor het het meest aangenaam klinkt.
Zijn oren zijn toch niet jouw oren! Ieder heeft een eigen smaak. Op die duurdere Grundigs zijn die regelaars uitgebreid aanwezig en ik zou niet weten waarom de eigenaar van zo'n toestel daar niet goed mee om zou kunnen gaan.

Groetjes,
Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Laatst bewerkt 17 okt 2015 14:14 door thijs.

Meer
17 okt 2015 13:42 - 17 okt 2015 13:47 #55611 door Huub
Nou Piere met stransistor apperatuur daar zit ook
soms een qulizer bij maar word ook zelden gebruikt
kijk daar heeft thijs een punt je moet daar mee ook het
Natuur getrouwe van weten voor de juiste instellingen
van bvb orkesten en meer van dat . Maaar dat bedoel ik ook wel
En daar omede als men dat niet zo weet blijft men twijfelen aan de insellingen .
Beter is dan regt uit zo staat mijn transistor versterkers in de woonkamer ook
Dus even het toetsje ingedrukt en de toonregeling is er dan af
Ja soms komt ook een toonregeling ook van pas .
piere ik weet niet of jij in amsterdam in het konsert gebouw komt
met Muziek optredens ..?
Die grundig buizen radio die jij nu bezit daar zijn ook de tooregel rolletjes op aanwezig
Maar ook is er een midde stand op ge kenmerkt .de streepjes dan is de radio ook regt uit .
Huub
Laatst bewerkt 17 okt 2015 13:47 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Meer
17 okt 2015 12:13 #55604 door aan-pierre
@Thijs.

Met de instelling van het allerhoogste hoog is voor de AM tevens de bandbreedte regeling gekoppeld.

Ik ben blij met je info hierover en denk anderen ook ! DANK . Ik wist dit nog niet.

Heerlijk die discussie tussen jullie. Dat is precies waar ik op uit was. Veel meningen zodat ieder die een topic leest er het gemiddelde uit kan pikken of zijn eigen gelijk kan herkennen. Ieder heeft een punt en die van Thijs voor mij het meeste. Ach heren we weten toch dat ook met b.v. de mooiste liefste gade aan zijn hun zijde de meeste mannen dan ook nog blijven twijfelen! Dat betekend niet dat die vrouw of die toonregeling niet goed is. Of dat t verschijnsel aantrekkingskracht uitgebannen moet worden of het samenwonen eindeloos uitgesteld. doorslaggevend = wat Thijs zegt.....Ga regelmatig naar een concert of neem een solo instrument op, en vergelijk met zogenaamd rechte weergave (zonder toonregeling)of vergelijk een CD met klavecimbel met een opgenomen radioversie daarvan. zo kan je een standaard reverentie afstelling maken.

Meer
17 okt 2015 00:38 #55601 door Cees
@ Thijs,
Daarin moet ik jou wel gelijk geven.
De L Spr zitten niet in goed berekende boxen en ze zullen in de radiokast
zonder beïnvloeding d.m.v toon regelingen niet echt de weergave geven
waar ze toe in staat zijn. En dan is enig ingrijpen in de weergave
karakteristiek van de versterker in zo'n geval gewenst om toch een
mooie evenwichtige weergave te krijgen. En dan zijn enkele toon
knopjes wel gewenst.
Cees.

Meer
17 okt 2015 00:27 #55600 door Huub
Thijs ik ben ook wel in het verleden bij Live orkesten geweest
dat er ook op radio,s bvb jazz toetsen zitten vind ik goed
Maar toch zegt men dat met qualitzers soms veelal blijft twijfelen.
Het is zo als Alen componeten goed recht is gemaakt ook passent dan is het veel beter
mooi zuiver ook zonder toonregelingen . .
Kan mij nog wel herineren dat de PTT draad omroep luidsreker kasten
En ook losse tussen versterkers had voor de klanten .gewoon regt uit .
en dat was ook redelijk goed . al was het ook een AM klank.
Huub

Gemaakt door Kunena