Radio's van 1950 tot 1970
aanwinst/ vragen Loewe Opta 3790
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
20 aug 2015 14:33 #54242
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic aanwinst/ vragen Loewe Opta 3790
Wie heeft voor mij vervangende speakers voor zij ekectrostaten te koop?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
20 aug 2015 14:22 - 20 aug 2015 14:30 #54240
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic aanwinst/ vragen Loewe Opta 3790
Nog een keer fotos van de vlekken. Oorzaak? Therapie?
Misschien zuur door lekken onderdeel door ooslap op zn kop of overdwars etc.?
Of gewoon inwerking door gaatjes van krakele laok van vingervet en zuurstof? Toch afkrabben en opdie plekken klaar lakken? Of laten zitten omdat eventuele verzamelaars het niet stoort?
Wil de radio als oefenobjekt hebben om van buiten op te knappen voor later ruilobject.
Misschien zuur door lekken onderdeel door ooslap op zn kop of overdwars etc.?
Of gewoon inwerking door gaatjes van krakele laok van vingervet en zuurstof? Toch afkrabben en opdie plekken klaar lakken? Of laten zitten omdat eventuele verzamelaars het niet stoort?
Wil de radio als oefenobjekt hebben om van buiten op te knappen voor later ruilobject.
Laatst bewerkt 20 aug 2015 14:30 door aan-pierre.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
20 aug 2015 11:48 - 20 aug 2015 12:09 #54237
door aan-pierre
aanwinst/ vragen Loewe Opta 3790 werd gestart door aan-pierre
Hier stel ik mijn nieuwe aanwinst voor. Op de totaalfoto foto zie je bruine meubelfiltjes op de volume en afstemknop zitten omdat ik niet naar die knoppen kan kijken zonder enige aversie. Het lelijke goudkleurige originele afdek plaatje vind ik beetje ordinair en goedkoop uitzien ( koper had een betere uitstraling gegeven)en 1 is er beschadigd en dan lijkt t of iemand er met p..p vingers aan gezeten heeft. oke . Verder vind ik de schaal met al dat klatergoud wel uit een eksternest gepikt. Mag niet mopperen want de Radio was bijna een gift zo goedkoop. Maar kan er niet lang naar kijken.
Geschiedenis : komt uit een keuken en heeft nog sporen 50 jaar oliebollenvet achterin ( of overdrijf ik nou?)( t lijkt zo.
Heeft in opslag gestaan na renovatie GOUD en EDELSMIDSCHOOL . Stond jaren in directeurskamer . zie foto van gebouw met boodschappen wagen. Heb met sORBO fruitvlekken verwijderaar de zwarte randen van het doek prima weggekregen. ( 1 theelepel op theekopje i.p.v. aangeraden liter water.)
de radio speelt prima zonder enig gekraak . wat byzonder is want ik liet hem vallen van best hoog. 1 schaallampje gaf de geest.
De electrostaten lijken heeeel zacht te spelen, maar of ik de voorspeakers door de electrostaten heen hoor???
Vraag1.) die rare zwarte vlekken die beginnen achter het glas opzij van de toetsen......zijn dat leksporen van een condensator?? Krijg de vlekken met bleek, Vim en schuurspons niet weg. en wil niet tot het bot schuren om geen omgekeerde kleurverschillen te krijgen ( blank hout)
andere vragen later...ben weer helemaal leeg van de uren ( echt jongens ik overdrijf niet )inspanning dit item er eindelijk op te krijgen. ben mn vragen nu vergeten. inmiddels.
p.s. en ja hoor de fotos komen pesterig net in de omgekeerde volgorde binnen. ( bij facebook is het anderom de laatste staat boven aan.)
Geschiedenis : komt uit een keuken en heeft nog sporen 50 jaar oliebollenvet achterin ( of overdrijf ik nou?)( t lijkt zo.
Heeft in opslag gestaan na renovatie GOUD en EDELSMIDSCHOOL . Stond jaren in directeurskamer . zie foto van gebouw met boodschappen wagen. Heb met sORBO fruitvlekken verwijderaar de zwarte randen van het doek prima weggekregen. ( 1 theelepel op theekopje i.p.v. aangeraden liter water.)
de radio speelt prima zonder enig gekraak . wat byzonder is want ik liet hem vallen van best hoog. 1 schaallampje gaf de geest.
De electrostaten lijken heeeel zacht te spelen, maar of ik de voorspeakers door de electrostaten heen hoor???
Vraag1.) die rare zwarte vlekken die beginnen achter het glas opzij van de toetsen......zijn dat leksporen van een condensator?? Krijg de vlekken met bleek, Vim en schuurspons niet weg. en wil niet tot het bot schuren om geen omgekeerde kleurverschillen te krijgen ( blank hout)
andere vragen later...ben weer helemaal leeg van de uren ( echt jongens ik overdrijf niet )inspanning dit item er eindelijk op te krijgen. ben mn vragen nu vergeten. inmiddels.
p.s. en ja hoor de fotos komen pesterig net in de omgekeerde volgorde binnen. ( bij facebook is het anderom de laatste staat boven aan.)
Laatst bewerkt 20 aug 2015 12:09 door aan-pierre.