Radio's van 1950 tot 1970
Paniek verkoop ?
29 jun 2015 09:47 - 29 jun 2015 09:54 #53268
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Paniek verkoop ?
Ja Cees dat doen we ook gewon doorgaan met deoude spullen
Zo heb ik voor kort een philips BX5 580A gekocht voor heel wijnig geld
Zo,n radio had mijn vader in 1948 gekocht .deze is van 49
Met wat beteren Erata,s OA beter luidspreker met grote vol magneet
En de Contour er op ge,maakt door philis op de potmeter klink toch beter
ook de hoogten en diepten de radio ziet er nog redelijk goed uit wat beterft de beschadigingen
Heb allen C,s vernieuwt en elco,s en buizen . En speelt weer mooi het is voor mij weer een stukje Nostacie
Ik heb er ook een goede platen speler aangezet voor vast gebruik .
Ik zie mijn vader nog thuis komen met mijn broer met de radio op de bakfiets
Ja zij waren bloemen man met de bakfiets dat was vroeger zoo .
Maar dat type radio was in die tijd nog prijzig geheel van mooi hout.
Maar ik weet niet hou of de radio betaald werd maar hij is in ieder geval betaald
in delen of per week of in eene ??? maar zo,n rijke tijd was het niet en men had toen OOK al dorst .
Alowel ik altijd mijn brood had dus ?? in die tijd was ook de orgeldraaiers nog wel
Veel aanwezig op de straten .En sommige hadden soms veel dorst met de pieramenten
Huub
Zo heb ik voor kort een philips BX5 580A gekocht voor heel wijnig geld
Zo,n radio had mijn vader in 1948 gekocht .deze is van 49
Met wat beteren Erata,s OA beter luidspreker met grote vol magneet
En de Contour er op ge,maakt door philis op de potmeter klink toch beter
ook de hoogten en diepten de radio ziet er nog redelijk goed uit wat beterft de beschadigingen
Heb allen C,s vernieuwt en elco,s en buizen . En speelt weer mooi het is voor mij weer een stukje Nostacie
Ik heb er ook een goede platen speler aangezet voor vast gebruik .
Ik zie mijn vader nog thuis komen met mijn broer met de radio op de bakfiets
Ja zij waren bloemen man met de bakfiets dat was vroeger zoo .
Maar dat type radio was in die tijd nog prijzig geheel van mooi hout.
Maar ik weet niet hou of de radio betaald werd maar hij is in ieder geval betaald
in delen of per week of in eene ??? maar zo,n rijke tijd was het niet en men had toen OOK al dorst .
Alowel ik altijd mijn brood had dus ?? in die tijd was ook de orgeldraaiers nog wel
Veel aanwezig op de straten .En sommige hadden soms veel dorst met de pieramenten
Huub
Laatst bewerkt 29 jun 2015 09:54 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 jun 2015 01:54 #53267
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Paniek verkoop ?
Tsja, en dan word het lage BTW 6% tarief met maar liefst 16% verhoogt naar 22%.
Gaan we allemaal aan ons bootschappengeld merken...
En echt niemand hoor je daar over, maar er worden wel stakingsacties voor heel weinig meer
loon gevoerd.
Maar niet alleen de overheden pesten de Oltimers en andere leuke dingen weg.
Dat doen vooral de kleinzielige burgers mekaar aan. Sufferts!
Zelf kunnen ze helemaal NIETS repareren of maken, zijn ze te stom voor, kudde dieren.
Afgelopen nacht was het weer raak, de zoveelste vernieling aan mijn 39 jaar oude auto.
De vorige keer moesten de remleidingen het ontgelden. Dat is in feite spelen met het leven van
een ander.
Politie? Hum tsja... Rapport opmaken? Vertikken ze gewoon.
Hun door hun superieuren opgelegde aantal bonnen schrijven, DAT is toch veel belangrijker?
We gaan gewoon door met radio's en versterkers knutselen en de oude auto natuurlijk.
Gr Cees.
Gaan we allemaal aan ons bootschappengeld merken...
En echt niemand hoor je daar over, maar er worden wel stakingsacties voor heel weinig meer
loon gevoerd.
Maar niet alleen de overheden pesten de Oltimers en andere leuke dingen weg.
Dat doen vooral de kleinzielige burgers mekaar aan. Sufferts!
Zelf kunnen ze helemaal NIETS repareren of maken, zijn ze te stom voor, kudde dieren.
Afgelopen nacht was het weer raak, de zoveelste vernieling aan mijn 39 jaar oude auto.
De vorige keer moesten de remleidingen het ontgelden. Dat is in feite spelen met het leven van
een ander.
Politie? Hum tsja... Rapport opmaken? Vertikken ze gewoon.
Hun door hun superieuren opgelegde aantal bonnen schrijven, DAT is toch veel belangrijker?
We gaan gewoon door met radio's en versterkers knutselen en de oude auto natuurlijk.
Gr Cees.
28 jun 2015 09:45 - 28 jun 2015 09:51 #53254
door Huub
Ja weet je wat het ook is jeroen
Er komt steeds meer jonge garde aan het regeer aan bod
die niks heeft met nostacie en oude meuk Hisst
daty zijn die mensen die op de grote dans valys komen
'Met de sschreeuwers en kabaal verwacht daar nou maar niks van
Wat beterft in stand houden van en ouderen met hun plezier van oude hoby,s
Of je nou de burgermesters heeft van steden of anderen regeer mensen
Ze zijn allemaal het zelfde van opvatting . daar heb men mee van doen
Met de nieuwe wetten . ik verwacht ook nog een vatst kilowatt,s verbruik per gezin
Kom je daar boven dan meer betalen bvb .tegen oude radio,s en dergelijke apperaten .
Dat word nog eens aan banden gelegt .Maar helen grote auto,s bezine slokkers
Dat mag wel met een persoon er in met die logge banden en wat al meer aan onzin
T IG lieden rijden met mini vracht wagens rond in steden en over al . Bezine slokkers
Huub.
Er komt steeds meer jonge garde aan het regeer aan bod
die niks heeft met nostacie en oude meuk Hisst
daty zijn die mensen die op de grote dans valys komen
'Met de sschreeuwers en kabaal verwacht daar nou maar niks van
Wat beterft in stand houden van en ouderen met hun plezier van oude hoby,s
Of je nou de burgermesters heeft van steden of anderen regeer mensen
Ze zijn allemaal het zelfde van opvatting . daar heb men mee van doen
Met de nieuwe wetten . ik verwacht ook nog een vatst kilowatt,s verbruik per gezin
Kom je daar boven dan meer betalen bvb .tegen oude radio,s en dergelijke apperaten .
Dat word nog eens aan banden gelegt .Maar helen grote auto,s bezine slokkers
Dat mag wel met een persoon er in met die logge banden en wat al meer aan onzin
T IG lieden rijden met mini vracht wagens rond in steden en over al . Bezine slokkers
Huub.
Laatst bewerkt 28 jun 2015 09:51 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alexandre
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
28 jun 2015 02:52 #53251
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Paniek verkoop ?
Tja...verzamelen als "appeltje voor de dorst" kan wel hoor, dan moet je vastgoed gaan verzamelen of het geld dat je hebt, in de la, onder het matras of in de spreekwoordelijke oude sok laten liggen.
Materiaal is aan modegrillen onderhevig en aan onder andere gebruiksmogelijkheden en/of het al dan niet toegestaan zijn door overheden ofwel onmogelijk gemaakt worden door een armoedige periode.
Als je iets op jonge leeftijd koopt voor veel geld kun je bijna zeker vergeten dat je het op je 65e voor "dikke winst" verslijt.
Andersom blijkt bewaren van niet zo heel bijzonder materiaal vaak later heel lucratief te zijn!
Eigenlijk ook wel positief, zo blijft uiteindelijk wel het beste over.
Frappant is wel dat Nederland het hoogst scoort qua devaluering van antiek- en curiosa...in Duitsland heeft de "crisis" geen invloed op de prijzen gehad, in Engeland en Frankrijk overigens ook niet....
Kwestie van weten waar de grenzen liggen van het toelaatbare qua bezuinigingen.
Ook klokken, meubels, zilver en tin zijn soms tot meer dan 10% van de waarde gedaald in ons land.
De Engelsen komen hier hun staande klokken terug kopen die ze in de jaren 70 massaal sleten aan de Hollanders voor "big money" en de Amerikanen hun auto's en jukeboxen.
Wie dacht rijk te worden door oldimers te verzamelen komt ook van een koude kermis thuis...vele oldtimerbezitters hebben hun bezit tot schrootwaarde zien verdampen door nieuwe milieu- en belastingregels.
Ook ik ben voor een klein vermogen het schip ingegaan betreffende 3 voertuigen, verplicht het schone lpg uitbouwen en terug op vuile benzine...tel daarbij de waardekeldering van voertuigen bij die nog geen 40 jaar oud zijn en (deels) belastingplichtig zijn geworden plus alle apk's, stalling, schorsingen, verzekering, onderhoud en het aanleggen van een onderdelenvoorraad...
gewoon asociaal politiek wanbeleid, gat in de hand, foute beslissingen en dan maar een groep mensen demoniseren als milieuvervuilers en profiteurs en ze hun hobby afpakken...dat noemen we in gewoon Nederlands: jatten!
5% van de luchtvervuiling komt door vlieg/vaar- en voertuigen met verbrandingsmotor...daarvan is nog geen 1 procent oldtimer..
Da's geen druppel maar een molecuul op een gloeiende plaat i.v.m. luchtkwaliteitwinst...(mooi woord voor een bordspel).
Ook onze geliefde buizenradio's zullen eens als "gevaarlijk afval" worden gezien...let maar op.
Geen bangmakerij, gewoon realiteit want de massa denkt nu al; wat een aso! hij gebruikt nog gloeilampen!
Tijden veranderen nu eenmaal, geniet nu maar van de lage prijzen en leg met plezier een leuke collectie aan.
Plezier hebben in een hobby hoeft echt geen luxe of voorrecht te zijn wat mij betreft.
Groet,
Jeroen
Materiaal is aan modegrillen onderhevig en aan onder andere gebruiksmogelijkheden en/of het al dan niet toegestaan zijn door overheden ofwel onmogelijk gemaakt worden door een armoedige periode.
Als je iets op jonge leeftijd koopt voor veel geld kun je bijna zeker vergeten dat je het op je 65e voor "dikke winst" verslijt.
Andersom blijkt bewaren van niet zo heel bijzonder materiaal vaak later heel lucratief te zijn!
Eigenlijk ook wel positief, zo blijft uiteindelijk wel het beste over.
Frappant is wel dat Nederland het hoogst scoort qua devaluering van antiek- en curiosa...in Duitsland heeft de "crisis" geen invloed op de prijzen gehad, in Engeland en Frankrijk overigens ook niet....
Kwestie van weten waar de grenzen liggen van het toelaatbare qua bezuinigingen.
Ook klokken, meubels, zilver en tin zijn soms tot meer dan 10% van de waarde gedaald in ons land.
De Engelsen komen hier hun staande klokken terug kopen die ze in de jaren 70 massaal sleten aan de Hollanders voor "big money" en de Amerikanen hun auto's en jukeboxen.
Wie dacht rijk te worden door oldimers te verzamelen komt ook van een koude kermis thuis...vele oldtimerbezitters hebben hun bezit tot schrootwaarde zien verdampen door nieuwe milieu- en belastingregels.
Ook ik ben voor een klein vermogen het schip ingegaan betreffende 3 voertuigen, verplicht het schone lpg uitbouwen en terug op vuile benzine...tel daarbij de waardekeldering van voertuigen bij die nog geen 40 jaar oud zijn en (deels) belastingplichtig zijn geworden plus alle apk's, stalling, schorsingen, verzekering, onderhoud en het aanleggen van een onderdelenvoorraad...
gewoon asociaal politiek wanbeleid, gat in de hand, foute beslissingen en dan maar een groep mensen demoniseren als milieuvervuilers en profiteurs en ze hun hobby afpakken...dat noemen we in gewoon Nederlands: jatten!
5% van de luchtvervuiling komt door vlieg/vaar- en voertuigen met verbrandingsmotor...daarvan is nog geen 1 procent oldtimer..
Da's geen druppel maar een molecuul op een gloeiende plaat i.v.m. luchtkwaliteitwinst...(mooi woord voor een bordspel).
Ook onze geliefde buizenradio's zullen eens als "gevaarlijk afval" worden gezien...let maar op.
Geen bangmakerij, gewoon realiteit want de massa denkt nu al; wat een aso! hij gebruikt nog gloeilampen!
Tijden veranderen nu eenmaal, geniet nu maar van de lage prijzen en leg met plezier een leuke collectie aan.
Plezier hebben in een hobby hoeft echt geen luxe of voorrecht te zijn wat mij betreft.
Groet,
Jeroen
22 jun 2015 16:55 #53179
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Paniek verkoop ?
@ Bas,
En zo is het. Bovendien zijn beleggingen altijd riskant. Hobby is hobby.
Val je jezelf geen buil aan.
Gr Cees.
En zo is het. Bovendien zijn beleggingen altijd riskant. Hobby is hobby.
Val je jezelf geen buil aan.
Gr Cees.
21 jun 2015 22:05 - 21 jun 2015 22:05 #53167
door Huub
Ja je heeft gelijk het moet jou dienen meer niet
Ja de Massa wil niks van ouden radio,s en meer van dat soort
Niks weten .het is ook een kleine massa die er van houd
Jammer genoeg .
huub
Ja de Massa wil niks van ouden radio,s en meer van dat soort
Niks weten .het is ook een kleine massa die er van houd
Jammer genoeg .
huub
Laatst bewerkt 21 jun 2015 22:05 door Huub.