Radio's van 1950 tot 1970
Paniek verkoop ?
21 jun 2015 21:16 #53165
door Bazz
Beantwoord door Bazz in topic Paniek verkoop ?
Ten eerste is iets een hobby of een belegging. Wat mij betreft is dit een hobby. En hobby's kosten geld. Dus doe je het omdat je het leuk vindt. Oude radio's zal nooit een goede belegging zijn, simpelweg omdat de markt te klein is.
Maar net zoals dat "vinyl" ineens leuk gevonden wordt door hipsters waardoor er weer platenspelers worden verkocht en mensen idiote prijzen uitgeven voor 1 kg. persingen van slechte opnames, kan dat ook met (sommige) oude radio's gebeuren. Maar echt. Je leest veel over de "wederopstanding van Vinyl" in de hippe media maar ondertussen is het marktaandeel nog steeds dichtbij nul. En dat geldt ook voor Vintage Rad io. Er zullen er vast zijn die ineens door hipsters worden opgepikt of als "home decoration" worden neergezet. Maar een belegging? Nee.
Het is een (voor mij) leuke en niet al te dure hobby en ik zou blij zijn als het zo blijft. Maar net zo goed als de restauratie van een oude Rover of Rolls evenveel kost als die van een oude Opel: je doet het voor je lol, je weet dat het geld kost en dat is het.
Het gaat om de lol erin hebben. Daar concentreer ik me dus op
Maar net zoals dat "vinyl" ineens leuk gevonden wordt door hipsters waardoor er weer platenspelers worden verkocht en mensen idiote prijzen uitgeven voor 1 kg. persingen van slechte opnames, kan dat ook met (sommige) oude radio's gebeuren. Maar echt. Je leest veel over de "wederopstanding van Vinyl" in de hippe media maar ondertussen is het marktaandeel nog steeds dichtbij nul. En dat geldt ook voor Vintage Rad io. Er zullen er vast zijn die ineens door hipsters worden opgepikt of als "home decoration" worden neergezet. Maar een belegging? Nee.
Het is een (voor mij) leuke en niet al te dure hobby en ik zou blij zijn als het zo blijft. Maar net zo goed als de restauratie van een oude Rover of Rolls evenveel kost als die van een oude Opel: je doet het voor je lol, je weet dat het geld kost en dat is het.
Het gaat om de lol erin hebben. Daar concentreer ik me dus op
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ouwe Schipper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jun 2015 11:46 - 15 jun 2015 11:47 #53017
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Paniek verkoop ?
Ja men dacht oude radio,s dat is een goede investering
Maar ik denk wel de heeeel ouden die ook goed uitzien
Mooi hout en figuurlijk mooi uitzien
Dat deze wel prijs houden mooi om te zien gewoon .
Maar ik denk ook wel radio,s met goed en mooi geluid
Voor platen spelen iets meer waarde vol blijven
Want een plaatje spelen op een mooi en perfekt geluid gebruiken
Blijft ook nog wel zeer waarde vol . vooral als deze nog mooi uitziet .
Huub
Maar ik denk wel de heeeel ouden die ook goed uitzien
Mooi hout en figuurlijk mooi uitzien
Dat deze wel prijs houden mooi om te zien gewoon .
Maar ik denk ook wel radio,s met goed en mooi geluid
Voor platen spelen iets meer waarde vol blijven
Want een plaatje spelen op een mooi en perfekt geluid gebruiken
Blijft ook nog wel zeer waarde vol . vooral als deze nog mooi uitziet .
Huub
Laatst bewerkt 15 jun 2015 11:47 door Huub.
15 jun 2015 11:43 #53016
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Paniek verkoop ?
Bert,
De prijzen van vinyl zijn erg verschillend maar dat hoef ik jou denk ik niet te vertellen.
In de kringloop bakken liggen de alle 13 goed enz. platen voor 1€
Het echte vinyl koop je alleen nog op platenbeurzen en daar zijn de prijzen niet mis.
Heel soms nog eens een mazzeltje op een rommelmarkt maar dat wordt ook steeds minder
Gelukkig hebben we hier in Venlo een platenzaak waar het nieuwe EN oude vinyl de cd verdringt
Maar ook daar is het niet goedkoop, een beetje plaat kost al gauw tussen de 5 en 10 euro.
om over de iets zeldzamere maar te zwijgen.
Als ik zo in mijn platenkast kijk heb ik best wel het e.e.a. aan zeldzaam spul staan, maar het gaat mij niet om de waarde
mijn lp`s heb ik om te luisteren, dat sommige dan wat meer waard zijn dan de andere is een leuke bijkomstigheid
maar verkopen doe ik niet dus niet belangrijk.
Ook dit is geen geldbelegging en als ik ooit dood ga mag mijn zoon zijn plezier eraan beleven, hij is door mijn toedoen ook
vinyl liefhebber geworden dus dan komt alles nog goed terecht :lol:
Lee
De prijzen van vinyl zijn erg verschillend maar dat hoef ik jou denk ik niet te vertellen.
In de kringloop bakken liggen de alle 13 goed enz. platen voor 1€
Het echte vinyl koop je alleen nog op platenbeurzen en daar zijn de prijzen niet mis.
Heel soms nog eens een mazzeltje op een rommelmarkt maar dat wordt ook steeds minder
Gelukkig hebben we hier in Venlo een platenzaak waar het nieuwe EN oude vinyl de cd verdringt
Maar ook daar is het niet goedkoop, een beetje plaat kost al gauw tussen de 5 en 10 euro.
om over de iets zeldzamere maar te zwijgen.
Als ik zo in mijn platenkast kijk heb ik best wel het e.e.a. aan zeldzaam spul staan, maar het gaat mij niet om de waarde
mijn lp`s heb ik om te luisteren, dat sommige dan wat meer waard zijn dan de andere is een leuke bijkomstigheid
maar verkopen doe ik niet dus niet belangrijk.
Ook dit is geen geldbelegging en als ik ooit dood ga mag mijn zoon zijn plezier eraan beleven, hij is door mijn toedoen ook
vinyl liefhebber geworden dus dan komt alles nog goed terecht :lol:
Lee
15 jun 2015 10:39 #53015
door Armand
Beantwoord door Armand in topic Paniek verkoop ?
Ik lees iets van oude radio's als geldbelegging ... feitelijk nog nooit van gehoord.
Bij geldbelegging denk ik meer aan juwelen, schilderijen, oldtimers, ...
De enige soort radio's die in aanmerking kunnen komen als "kleine" geldbelegging zijn catalin radio's in "mint condition".
Bv. www.ik2ycw.it/claudio/images/catalog.html
Groeten, Armand
Bij geldbelegging denk ik meer aan juwelen, schilderijen, oldtimers, ...
De enige soort radio's die in aanmerking kunnen komen als "kleine" geldbelegging zijn catalin radio's in "mint condition".
Bv. www.ik2ycw.it/claudio/images/catalog.html
Groeten, Armand
15 jun 2015 02:08 #53006
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Paniek verkoop ?
Duidelijk is wel: De CD's zijn enorm in prijs gekelderd, vergeleken begin jaren '80 toen ze net op de
markt kwamen. En die kant gaat het ook al op met DVD's .
Gr Cees.
markt kwamen. En die kant gaat het ook al op met DVD's .
Gr Cees.
14 jun 2015 23:48 #53001
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Paniek verkoop ?
Huub,
Ik ben jaren lid van die club geweest en ben daar in die tijd regelmatig geweest.
Om niet verder te noemen redenen ben ik daar mee gekapt.
Met deze club heb ik werkelijk niets meer.
Ik ben jaren lid van die club geweest en ben daar in die tijd regelmatig geweest.
Om niet verder te noemen redenen ben ik daar mee gekapt.
Met deze club heb ik werkelijk niets meer.
Mvg.
Bert