Radio's van 1950 tot 1970
Loewe Opta SD600 - Boekenkist uitvoering
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 mrt 2015 19:43 #51291
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Loewe Opta SD600 - Boekenkist uitvoering
Neem er de tijd voor en sluit er voldoende boxen op aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 mrt 2015 19:30 - 10 mrt 2015 19:31 #51289
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Loewe Opta SD600 - Boekenkist uitvoering
Mooi ding. Zou er zeker van genieten om zoiets ook onder handen te nemen (en dat gebeurt dus ook
)
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 10 mrt 2015 19:31 door PE9ZZ. Reden: Emoji
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 mrt 2015 18:53 #51285
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Loewe Opta SD600 - Boekenkist uitvoering
Nog even met de SD600 bezig geweest. Schaaldraad er opnieuw opgelegd. Front er even afgehaald, ( kon het gelijk even schoongemaakt worden) dan de asborging en de zijsteun eraf en je hebt wat meer werkruimte.
Het vliegwiel zat te strak op de beugel, waardoor het wat zwaar draaide, Moest er toch af.
Het loopwiel had de neiging om naar buiten te lopen, waardoor het touwtje er af kon lopen. Dus dit geborgd met rode lak. ook de aanwijzer geborgd. Als laatste het middelste schaallampjes vervangen.
Het vliegwiel zat te strak op de beugel, waardoor het wat zwaar draaide, Moest er toch af.
Het loopwiel had de neiging om naar buiten te lopen, waardoor het touwtje er af kon lopen. Dus dit geborgd met rode lak. ook de aanwijzer geborgd. Als laatste het middelste schaallampjes vervangen.
06 mrt 2015 10:27 #51203
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Loewe Opta SD600 - Boekenkist uitvoering
Hi Henk,
Da's een duidelijk verhaal, en consistent met m'n ervaring met dit soort hoogohmige circuits.
Da's een duidelijk verhaal, en consistent met m'n ervaring met dit soort hoogohmige circuits.
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
05 mrt 2015 20:13 #51194
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Loewe Opta SD600 - Boekenkist uitvoering
Tjerk,
even uit mijn hoofd, heb nu het schema niet bij de hand. Het prbleem zat in de stumm schakeling. Probleem de 15 volt die aan de kant van de diode (239?, sorry ik weet ne nummers even niet) was maar 2.4 volt en veranderde niet, vervanging van de FET, de 2 47nF en de 15nF condensator, waar de lek werd vermoed, gaf geen verbetering. Losnemen van de diode loste het probleem op. Dus aan die kant lekte de spanning weg. Omdat de print vochtig was\is geweest. Dit is te zien aan enige uitslag op de onderdelen. Dit probleem van de lek is opgelost. Als je een betere uitleg wilt, kan dat morgen als ik mijn notities en schema weer even in kan zien.
Henk
even uit mijn hoofd, heb nu het schema niet bij de hand. Het prbleem zat in de stumm schakeling. Probleem de 15 volt die aan de kant van de diode (239?, sorry ik weet ne nummers even niet) was maar 2.4 volt en veranderde niet, vervanging van de FET, de 2 47nF en de 15nF condensator, waar de lek werd vermoed, gaf geen verbetering. Losnemen van de diode loste het probleem op. Dus aan die kant lekte de spanning weg. Omdat de print vochtig was\is geweest. Dit is te zien aan enige uitslag op de onderdelen. Dit probleem van de lek is opgelost. Als je een betere uitleg wilt, kan dat morgen als ik mijn notities en schema weer even in kan zien.
Henk
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
- Rudie2013
- [Rudie2013]
-
Minder
Meer
05 mrt 2015 20:10 - 05 mrt 2015 20:15 #51193
door Rudie2013
Beantwoord door Rudie2013 in topic Loewe Opta SD600 - Boekenkist uitvoering
Geinige oplossing in een boekenkist.
Laatst bewerkt 05 mrt 2015 20:15 door Rudie2013. Reden: bewerkt door admin wegens gelijke invoer