Radio's van 1950 tot 1970
Grundig 5040
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 dec 2014 08:48 #49277
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Grundig 5040
Franc,
radio zo overgenomen en speelt verder prima. Waarschijnlijk vervang ik de Rifa's wel, maar op zich doen ze geen kwaad.
radio zo overgenomen en speelt verder prima. Waarschijnlijk vervang ik de Rifa's wel, maar op zich doen ze geen kwaad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 dec 2014 08:37 #49276
door martin72
Martin
Beantwoord door martin72 in topic Grundig 5040
Klopt, ik heb zelf de 5040W3D die ook een EL12 eindbuis heeft en motorafstemming.Zoals gebruikelijk bij Grundig zijn er van de 5040 diverse uitvoeringen
Martin
29 dec 2014 08:06 #49274
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Grundig 5040
Hoi Henk,
Deze grundig ligt helemaal aan stukken!
Rifa vuurwerkbom vroegtijdig afgegaan? : happyny02
Maar Henk, ik zie dat je er nog enkele over hebt voor oudjaar(na 6 uur s'avonds). bigfun bigfun
Dus voor die tijd niet de radio weer inschakelen!
Groet Frank
Deze grundig ligt helemaal aan stukken!
Rifa vuurwerkbom vroegtijdig afgegaan? : happyny02
Maar Henk, ik zie dat je er nog enkele over hebt voor oudjaar(na 6 uur s'avonds). bigfun bigfun
Dus voor die tijd niet de radio weer inschakelen!
Groet Frank
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 dec 2014 05:30 - 29 dec 2014 05:32 #49271
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Grundig 5040
Zoals gebruikelijk bij Grundig zijn er van de 5040 diverse uitvoeringen. Bovenstaande is de meest een voudige uitvoering met de letter W als toevoeging, dus 5040W en heeft 1 x een EL12 in de eindtrap.
De 5040GW heeft een U-buis bezetting met 2 x UL41 in de eindtrap. Weer andere uitvoeringen hebben een ferriet antenne, enzovoort.
Hierbij ook nog een artikel over de bandbreedte regeling op RM-Org. Dit artikel gaf mij de aanwijzingen om de bandbreedte regeling weer aan de gang te krijgen.
bandbreiten_regelung
De 5040GW heeft een U-buis bezetting met 2 x UL41 in de eindtrap. Weer andere uitvoeringen hebben een ferriet antenne, enzovoort.
Hierbij ook nog een artikel over de bandbreedte regeling op RM-Org. Dit artikel gaf mij de aanwijzingen om de bandbreedte regeling weer aan de gang te krijgen.
bandbreiten_regelung
Laatst bewerkt 29 dec 2014 05:32 door hkruis.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 dec 2014 05:23 #49270
door hkruis
Grundig 5040 werd gestart door hkruis
Op de laatste 3B beurs van een mede forumlid een Grundig 5040 overgenomen. De radio heeft al een revisie beurt gehad en speelt prima. De kast heeft wel een forse opknapbeurt nodig, dus het chassis is uit gekast. Tot nu toe heb ik aan het chassis de bandbreedte regeling weer soepel gemaakt die gecombineerd is het de hoge tonen regelaar. 1 van de spoelen was vast gaan zitten. En de schaaldraad van de FM was gebroken, deze vernieuwd. Ik vermoed dat het verstandig is om ook de MG draad te vervangen, daar de buitenmantel al beschadigd is.
Ik kon\kan de kleine speaker niet thuis brengen, maar ga er nu maar vanuit dat het toch een elektrostaatje is met een toeter naar achteren. :woohoo:
De manier waarop Grundig de sierstrips op de kast heeft gebruikt als antenne heb ik in Raad de radio gebruikt en vind ik een leuke toepassing.
Ik kon\kan de kleine speaker niet thuis brengen, maar ga er nu maar vanuit dat het toch een elektrostaatje is met een toeter naar achteren. :woohoo:
De manier waarop Grundig de sierstrips op de kast heeft gebruikt als antenne heb ik in Raad de radio gebruikt en vind ik een leuke toepassing.