Radio's van 1950 tot 1970
Het komt er toch van .de geod koopste koop DAB + tuner .?
05 nov 2014 13:13 #47752
door pieterv
Beantwoord door pieterv in topic Het komt er toch van .de geod koopste koop DAB + tuner .?
Hallo Huub,
Je schrijft dat je voor de ontvangst van Radio 5 per satelliet een extra LNB nodig hebt in de schotel. Dat is dus een rotstreek van CanalDigitaal, zomaar Radio 5 van satelliet te verhuizen. Maar het klopt wel als ik de zenderlijst van Canaldigitaal bekijk. Zie www.canaldigitaal.nl/zenders/digitale-tv-zenders/ en download daarvan: CanalDigitaal (reguliere of SD-)zenderlijst voor tv en radio
Daarop valt te lezen dat Radio 5 is verhuisd naar de Astra 2 satelliet op 23,5 graden. Dus heb je daar ook een LNB voor nodig, de LNB die je al hebt zal op 19,2 graden gericht zijn, de positie van de Astra 1 satelliet.
Een alternatief is de installatie van een satelliet schotel motor die de schotel doet draaien als je naar programma's op verschillende satellieten wil kijken/luisteren. Zo een motor heb ik ook op mijn schotel, je hebt dan aan 1 LNB genoeg om een hele reeks satellieten te kunnen ontvangen, ook bijvoorbeeld de Hotbird. Deze motor wordt, als het goed is ingesteld, automatisch vanuit de ontvanger bestuurd via de coax kabel. Zo een motor kon ik nu 10 jaar geleden voor ca. 40 euro kopen en die werkt nog steeds goed. Het gebruik van een motor lijkt mij zinvoller dan het installeren van een hele reeks LNB's, voor elke satelliet apart.
mvg, Pieter.
Je schrijft dat je voor de ontvangst van Radio 5 per satelliet een extra LNB nodig hebt in de schotel. Dat is dus een rotstreek van CanalDigitaal, zomaar Radio 5 van satelliet te verhuizen. Maar het klopt wel als ik de zenderlijst van Canaldigitaal bekijk. Zie www.canaldigitaal.nl/zenders/digitale-tv-zenders/ en download daarvan: CanalDigitaal (reguliere of SD-)zenderlijst voor tv en radio
Daarop valt te lezen dat Radio 5 is verhuisd naar de Astra 2 satelliet op 23,5 graden. Dus heb je daar ook een LNB voor nodig, de LNB die je al hebt zal op 19,2 graden gericht zijn, de positie van de Astra 1 satelliet.
Een alternatief is de installatie van een satelliet schotel motor die de schotel doet draaien als je naar programma's op verschillende satellieten wil kijken/luisteren. Zo een motor heb ik ook op mijn schotel, je hebt dan aan 1 LNB genoeg om een hele reeks satellieten te kunnen ontvangen, ook bijvoorbeeld de Hotbird. Deze motor wordt, als het goed is ingesteld, automatisch vanuit de ontvanger bestuurd via de coax kabel. Zo een motor kon ik nu 10 jaar geleden voor ca. 40 euro kopen en die werkt nog steeds goed. Het gebruik van een motor lijkt mij zinvoller dan het installeren van een hele reeks LNB's, voor elke satelliet apart.
mvg, Pieter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 nov 2014 08:33 - 05 nov 2014 08:36 #47749
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Het komt er toch van .de geod koopste koop DAB + tuner .?
Daar heb je gelijk in Cees
hoe men het ook wend en keert
Het blijft geld kosten ook met een sat kop
Maar ik heb voorkort een nieuwe sat converter gekocht spec voor canaal plus .Type M 7
maar gebruik deze met een oude ALPS kop ook voor digi gebruik
maar nu met de ook de HD Tv zenders heeft men ook de bijpassende kop nodig
En gelijk voor de radio zenders . een kop kost 45 E dat gaat nog wel
Maar ik koop tegen die tijd wel een Grote DAB radio er bij
Ik wil ook geen losse draden door de kamers .
Maar Cees men heeft Wel het mooiste beeld met satelit en gratis veel bvb duitsen en ORF en meer zenders
En dat is voor mijn vrouw leuk en soms vind ik het ook wel intresant ook veel duits talige zenders .
Huub
hoe men het ook wend en keert
Het blijft geld kosten ook met een sat kop
Maar ik heb voorkort een nieuwe sat converter gekocht spec voor canaal plus .Type M 7
maar gebruik deze met een oude ALPS kop ook voor digi gebruik
maar nu met de ook de HD Tv zenders heeft men ook de bijpassende kop nodig
En gelijk voor de radio zenders . een kop kost 45 E dat gaat nog wel
Maar ik koop tegen die tijd wel een Grote DAB radio er bij
Ik wil ook geen losse draden door de kamers .
Maar Cees men heeft Wel het mooiste beeld met satelit en gratis veel bvb duitsen en ORF en meer zenders
En dat is voor mijn vrouw leuk en soms vind ik het ook wel intresant ook veel duits talige zenders .
Huub
Laatst bewerkt 05 nov 2014 08:36 door Huub.
05 nov 2014 00:09 #47745
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Het komt er toch van .de geod koopste koop DAB + tuner .?
@Huub,
Ik vind het maar een heel omslachtig gedoe met zo'n schotel.
En DAT alleen maar om radio 5 te kunnen beluisteren?
Gaat weer geld kosten, zo'n dubbele kop.
Je zou daar bijna van gaan denken, toch maar zo'n DAB+ ding aanschaffen.
En zo houd men de mensen bezig.
Zolang als de middengolf zender nog in werking blijft, AM blijven luisteren.
Vr gr Cees.
Ik vind het maar een heel omslachtig gedoe met zo'n schotel.
En DAT alleen maar om radio 5 te kunnen beluisteren?
Gaat weer geld kosten, zo'n dubbele kop.
Je zou daar bijna van gaan denken, toch maar zo'n DAB+ ding aanschaffen.
En zo houd men de mensen bezig.
Zolang als de middengolf zender nog in werking blijft, AM blijven luisteren.
Vr gr Cees.
04 nov 2014 09:52 - 04 nov 2014 09:52 #47722
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Het komt er toch van .de geod koopste koop DAB + tuner .?
Radio 5 probleem opgelost
De schotel moet een dubbelen kop uit zijn uitgerust
Dus met gewoon een kabel dan zijn ook de HD tv zenders beschik baar
Dat was bij mijn schotel niet het geval voor de radio zenders .
Dus dat oplossen met der tijd .
Huub
De schotel moet een dubbelen kop uit zijn uitgerust
Dus met gewoon een kabel dan zijn ook de HD tv zenders beschik baar
Dat was bij mijn schotel niet het geval voor de radio zenders .
Dus dat oplossen met der tijd .
Huub
Laatst bewerkt 04 nov 2014 09:52 door Huub.
03 nov 2014 13:12 #47701
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Het komt er toch van .de geod koopste koop DAB + tuner .?
@ Huub,
Internet boven? Heb ik ook. Maar daarvoor is er Wi Fi dat wil zeggen draadloze internet verbinding
met je modem. Op die manier heb ik ook in het knutsel schuurtje met behulp van zo'n Aldie
internet tuner'tje de beschikking over meer dan 20 000! radio stations op een oude lampen radio.
Nieuw en oud tezamen en je krijgt de hele wereld tezamen in je schuur, zonder TV scherm.
Want op de internet radio zit al een display schermpje. Handig.
Vr gr Cees.
Internet boven? Heb ik ook. Maar daarvoor is er Wi Fi dat wil zeggen draadloze internet verbinding
met je modem. Op die manier heb ik ook in het knutsel schuurtje met behulp van zo'n Aldie
internet tuner'tje de beschikking over meer dan 20 000! radio stations op een oude lampen radio.
Nieuw en oud tezamen en je krijgt de hele wereld tezamen in je schuur, zonder TV scherm.
Want op de internet radio zit al een display schermpje. Handig.
Vr gr Cees.
03 nov 2014 08:29 #47688
door Huub
Ja peter de rebox heb ik ook aangesloten op de
Versterker met tulp ingang en geeft ook mooi geluid kan ook nog een klein tv er bij doen
Maar Cees internet heb ik alleen boven dus voor beneden nog een
KPN kastje er bij aan de versterker .
Huub
Versterker met tulp ingang en geeft ook mooi geluid kan ook nog een klein tv er bij doen
Maar Cees internet heb ik alleen boven dus voor beneden nog een
KPN kastje er bij aan de versterker .
Huub