Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Het komt er toch van .de geod koopste koop DAB + tuner .?

Meer
03 nov 2014 00:45 #47676 door Cees
@ Huub,
We hebben allemaal internet(, tenminste als de provider het niet steeds laat afweten,).
Dan hebben we ook allemaal de beschikking over internet ontvangst via de computer.
Gratis...Hangt niet in de lucht, hoewel Wi Fi en je hebt het met oude PC's Laptop's,Notebooks,
enz overal in huis draadloos ter beschikking. 20 000 zenders, GRATIS.
Google: Internetradio en installeer een internet radio programma op je computer, gratis en je
computer word tevens ook een internet radio.
Handiger is het om internet radio tuners aan te schaffen, want dan hoef je geen computer op te
starten. En zo'n internet radio tuner kun je op elke versterker simpel aansluiten.
En geeft een betere weergave als een FM tuner. Storingvrij. Wat willen we nou nog meer?
Bij Aldi liggen er soms heel erg goedkoop kleine internet tuners voor een "prikkie" te koop.
Die doen het goed genoeg om een signaal te geven naar een oude radio.
Als je echt goede kwaliteit wil, dan koop je gewoon bij een goede elektronica boer een wat
duurdere internet radio tuner. Sommige goede nieuwe receivers hebben het al ingebouwd aan
boord.
Vr gr Cees.
Ik zou niet weten wat ik met plastic rommel DAB+ radio'tjes moet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 nov 2014 22:02 #47672 door peter1952
Huub, de Rebox heb ik zelf ook gebruikt en is in mijn beleving samen met Topfield de beste ontvanger die ik ooit gehad heb.
Voordeel: Je gebruikt je eigen versterker en je bent niet afhankelijk van de luidspreker die de fabrikant er in gestopt heeft.
De meesten zijn ook voorzien van een koptelefoonaansluiting die als uitgang is te gebruiken.
Maar als je zo'n kastje al hebt, kun je je het geld van een DAB kastje uitsparen.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
02 nov 2014 21:51 #47671 door Ben
Klopt, heb ook 3 Samsung tuners met kaart maar nog geen elco hoeven vervangen zal wel een gelukje zijn. Het radiosignaal knoop ik aan mijn AM zendertje en prima geluid op mijn radio.

En Jeroen wat je zegt is waar, zo begrijp ik ook niet waarom men geld weghaalt bij die grote grijze groep terwijl de economie gestimuleerd moet worden. Maar dit is ook offtopic dus laten we het hierbij. Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.

Meer
02 nov 2014 21:24 - 02 nov 2014 21:33 #47669 door Huub
Ja ik heb van mijn zoon die is al jaren KPN werkzaam
een Rebox digitennen kastje gekregen en dat gaat heel goed
Dat kastje kan ik over al op aan sluiten .
Het kastje speelt zonder kaartje dus goed koop
Ja zoo,n Bab + radio ik denk dat het een mekkerig geluid geeft
Met die kleine spieker . voor veel jaren terug had ik al DAB in de fles
maar dat was beter Dormunder aktion bier DAB dus in duitsland erg goed
Maar zoo kan ik het lang afwachten tot dat er een grote radio,s zijn ?
Huub
Laatst bewerkt 02 nov 2014 21:33 door Huub.

Meer
02 nov 2014 21:09 #47668 door peter1952
Het kan nog anders, en die methode heb ik jarenlang op mijn werk toegepast omdat de zender die ik graag beluisterde geen FM frequentie kreeg toegewezen in 2004 (Radio 10 Gold):
Koop een Digitenne ontvanger en programmeer die éénmalig op een t.v. toestel.
Sluit de uitgang aan op de grammofooningang van je radio of koppel er een klein AM of FM zendertje aan.
Je nu alle niet-commerciële zenders ontvangen waaronder Radio 5, ook zonder abonnement.
Zo heb ik tot mijn laatste ontslag op mijn werk naar de radio geluisterd (wel met een abonnement) en beviel prima.
Voor het geval dat af en toe de kanalen wijzigen had ik een mini t.v.-tje klaarstaan om eventueel te kunnen herprogrammeren.
Als de Digitenne ontvanger een UHF uitgang heeft kun je er nog een UHF converter achter zetten om het UHF signaal naar de FM te converteren. De uitgang van de UHF converter koppel je rechtstreeks aan de antenne ingang van de FM radio.
Dat gaat prima, de uitgangstrap van de converter is erg breedbandig alleen zijn de kanalen een stukje verschoven.

Digitenne ontvangers zijn ook tweedehands nog gemakkelijk te verkrijgen. Het verdient wel aanbeveling enkele elco's in de voeding te vervangen (vooral bij Samsung tuners).

DAB heb je helemaal niet nodig, zeker niet als je internet hebt.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

• Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
02 nov 2014 20:06 #47667 door Jeroen Landman
Wat komt er? bigfun
Men investeert nergens meer in hoor, 642 miljoen afdokken aan die duistere entiteit in Brussel.
6 miljoen mensen kunnen een naheffing van 200 Euro verwachten van de domste fiscus van Europa.

Zolang de staatsschuld 459.686.000.000 Euro is, de schuld per werkende inwoner 55.669 Euro, 27.834 Euro per hoofd van de bevolking...

Droom lekker verder, de autoverkopen staan op het niveau van 1969 en de ene na de andere electronicaboer sluit zijn deuren.

Als dat stel pannekoeken in den Haag en Brussel zo lekker door blijft blunderen zal het analoge bestel de komende 30 jaar wel blijven bestaan.

Dab bestaat al 30 jaar, is al sterk achterhaald en heeft dus gefaald.
Net als electrische auto's, de eerste reed in 1884 al rond...nu na 130 jaar is 5% van het wagenpark electrisch bigfun

Dat noemen ze marketing anno nu...aftandse ontwikkelingen die het gros geen barst interesseert blijven herkauwen, om de ontwikkelingskosten er toch enigszins uit te krijgen roept men de "hulp" in van de overheid om het de consument door de strot te persen :(

Groet,
Jeroen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willem Roseboom, Ben van der Kolk

Gemaakt door Kunena