Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Hoe verkracht je een radio

Meer
23 jul 2014 20:28 #45192 door v1ncent
Beantwoord door v1ncent in topic Hoe verkracht je een radio
Zoals misschien bekend ben ik een jonge kerel in deze hobby (27 jaar) en als ik anderen mag geloven ben ik bijna een hipster (vind ik zelf niet, maar toch, chicks digg it.)

Met deze insteek en natuurlijk als hobbyachtergrond heb ik contact gezocht met deze dame (die deze 27 jarige adonis toch een knapperd vindt, 1-0 zou je zeggen) en beetje lopen klessebessen over radio's en mijn tv hobby en natuurlijk wat midden twintigers bezighoudt. :D

Op een gegeven moment toen het te gezellig werd heb ik maar eens gezegd dat ik het HEEL ERG JAMMER vind wat ze doet met die radio's. Het is natuurlijk mooi dat oude radio's bij de nieuwe generatie onder de aandacht komt, maar toen ik vroeg wat ze uit historisch oogpunt vond van haar radiorapestyle heb ik NIKS meer vernomen van deze mooie schone dame.

Ach. Lekker laten. Gewoon nooit een radio aan verkopen oid, ze heeft er een stuk of 50 gekocht uit het museum in rotterdam, hopelijk blijft het hierbij.

P.E.C. olé

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 jul 2014 17:48 - 21 jul 2014 18:17 #45112 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Hoe verkracht je een radio
Ja ik ken daar een heel mooi voorbeeld van (van een yup bedoel ik (niet iemand van het forum!)

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 21 jul 2014 18:17 door peter1952.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
21 jul 2014 17:48 #45111 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Hoe verkracht je een radio
Als je dan toch perse Bluethoot wilt streamen, is het wel fraai op te lossen. In de domotica (huisautomatisering) wereld wordt gebruik gemaakt van een KNX-EIB standaard. Alle fabrikanten van schakelmateriaal hebben deze standaard geaccepteerd. Binnen dit product programma zijn ook Bleutooth ontvanger oplossingen voorhanden. DE afmeting is van een gewone inbouw wandschakelaar en een diepte van 1/2 cm. Dit apparaat heeft als voordeel een directe 230 volt aansluiting, stereo of mono uitgang, en een potentiaalvrij contact om andere apparatuur in te schakelen. Je kunt een inkomend signaal beveiligen en de radio kan inschakelen als het signaal ontvangen wordt. Het potentiale contact kan gebruikt worden om het LF signaal om te schakelen. Het systeem is ook nog op te nemen in het draadloze systeem van Moeller.

De kosten van een dergelijke unit zijn 148,00 Euro

Gelijkwaardige units zijn ook ingebouwd in de radio's die in de verpleeghuizen staan. Het systeem schakelt het omroepsysteem om en de radio is geblokkeerd als de nachtverlichting in gebruik is.

Ik heb een BT unit in bestelling staan om dit in een radio uit te testen.

Henk

Meer
21 jul 2014 17:40 #45109 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Hoe verkracht je een radio
Onderschat de yup niet. Die geeft grif een dikke duzend pleuro's uit aan zo'n prul. Paar tientjes aan Chinese zut. Met zoveel publiciteit lukt het vast wel om een paar te verkopen.

Tjerk, 9ZZ

Meer
21 jul 2014 17:26 #45107 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Hoe verkracht je een radio
Voor die € 1250,- koop je toch echt een gereviseerd toptoestel en hou je nog geld over.
Voor enkele tientjes is een klein FM-zendertje te koop die je zo onder in je Ipad of Iphone prikt of een klein zendertje dat gewoon aan te sluiten is op de uitgang van een willekeurige telefoon of tablet.
Het kan nog anders: Als je een analoge kabelaansluiting hebt is die zonder meer te gebruiken.

En mocht je radio nou echt total löss zijn behalve de luidspreker dan sluit die luidspreker aan op een andere radio of versterker en laat je voor de show het schaallampje branden op een klein trafo'tje.

Ik zou trouwens wel eens zo'n verbouwd toestel willen zien.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
21 jul 2014 16:08 - 21 jul 2014 16:10 #45105 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Hoe verkracht je een radio
Inderdaad is dit al vaker op dit forum voorbijgekomen. Gelukkig zijn het geen historisch bijzondere toestellen. Het zijn 13 in een dozijn radio's en moet de eigenaar zelf weten wat hij er mee doet.
Anders waren ze waarschijnlijk bij het grof vuil terecht gekomen. Eenieder is vrij om er wel of niet een te kopen. Ik in ieder geval niet :smilythumb:

M.vr.gr. Hans
Laatst bewerkt 21 jul 2014 16:10 door Johannes.

Gemaakt door Kunena