Hoe verkracht je een radio
Let wel, ik weet niets van de techniek welke ze gebruikt, beroepsgeheim ofzo. Druktoetsen en draaiknoppen zijn wel makkelijk toe te passen met behulp van een simpel drukknopje van smd formaat en de draaiknop als volume knop en toonregelaar. Kun je op dat gedeelte na alles wel wegpleuren hoor.Franc schreef : We zullen het idd van binnen moeten zien.
Chassis wegpleuren kan eigenlijk niet, de druktoetsen en draaiknoppen moeten immers intact blijven en werken.
Maar wat ze eromheen verzinnen om het via Bluetooth te laten werken, Joost mag het weten.
Ook naar de enorm kostbare meerweg speaker ben ik wel benieuwd.
Groet Frank
Feit is dat het verkrachting is, terwijl ik eerst enthousiast was om zodoende ouwe radio bij jongelui aan de man te brengen. Zal wel een HvA studentenmarketingbureautje achterzitten. Flopt vanzelf wel.
Een bluetoothdingetje moet via bijvoorbeeld een PU ingang te realiseren zijn (ze gebruikt toch geen u toestellen). Vindt de huidige generatie ook leuker om te zien denk ik. De lui die mijn verzameling tv's in werking hebben gezien vinden het ook altijd interessant om ze van binnen te zien.
Ik plak toch ook geen 66cm led scherm in mijn K7 en plak een hdmi-in op het 'chassis' om zodoende een full hd K7 aan te prijzen. Hoewel het best zal verkopen denk ik. Zo nu en dan verkoop ik wel eens een 'retro-transistorteeveetje' maar dit is dan gewoon de tv zoals die was, 3 maand garantie er bij inbegrepen, ik heb ook geen onbeperkte ruimte. Mogen ze zelf een modulator erbij zoeken trouwens.
P.E.C. olé
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Chassis wegpleuren kan eigenlijk niet, de druktoetsen en draaiknoppen moeten immers intact blijven en werken.
Maar wat ze eromheen verzinnen om het via Bluetooth te laten werken, Joost mag het weten.
Ook naar de enorm kostbare meerweg speaker ben ik wel benieuwd.
Groet Frank
Eruit gesloopte onderdelen pleurt ze, zoals iedereen denk ik al vermoed, weg. Ombouw is naar ik gok een simpel versterkertje met bluetoothdinges. Zou me niets verbazen als ze een rits bluetoothspeakertjes van eBay gehaald heeft en wie weet wat efficiënter gemaakt om grotere speakers aan te sturen. Wees haar zelfs op enkele schemaatjes voor simpele zendertjes (Ottozendertje en simpele fmzendertjes) om zo de radio in tact te houden. Qua historisch besef veel aantrekkelijker voor de eventuele yup.maarten schreef : Ben je wel te weten gekomen hoe ze de ombouw precies uitvoert, wat er in de radio achterblijft en waar ze eventueel verwijderde onderdelen laat ('gouden handeltje' als de omzet wat tegenvalt: een los chassis brengt vaak minstens evenveel op als de radio waar het inzat).
Rare wereld :lol:
P.E.C. olé
Zijn gegooid
Hihi
René Daemen
Tjerk, 9ZZ