Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Hoe verkracht je een radio

Meer
28 jul 2014 22:42 - 28 jul 2014 22:53 #45329 door v1ncent
Beantwoord door v1ncent in topic Hoe verkracht je een radio

Franc schreef : We zullen het idd van binnen moeten zien.
Chassis wegpleuren kan eigenlijk niet, de druktoetsen en draaiknoppen moeten immers intact blijven en werken.
Maar wat ze eromheen verzinnen om het via Bluetooth te laten werken, Joost mag het weten.

Ook naar de enorm kostbare meerweg speaker ben ik wel benieuwd.

Groet Frank

Let wel, ik weet niets van de techniek welke ze gebruikt, beroepsgeheim ofzo. Druktoetsen en draaiknoppen zijn wel makkelijk toe te passen met behulp van een simpel drukknopje van smd formaat en de draaiknop als volume knop en toonregelaar. Kun je op dat gedeelte na alles wel wegpleuren hoor.

Feit is dat het verkrachting is, terwijl ik eerst enthousiast was om zodoende ouwe radio bij jongelui aan de man te brengen. Zal wel een HvA studentenmarketingbureautje achterzitten. Flopt vanzelf wel.

Een bluetoothdingetje moet via bijvoorbeeld een PU ingang te realiseren zijn (ze gebruikt toch geen u toestellen). Vindt de huidige generatie ook leuker om te zien denk ik. De lui die mijn verzameling tv's in werking hebben gezien vinden het ook altijd interessant om ze van binnen te zien.
Ik plak toch ook geen 66cm led scherm in mijn K7 en plak een hdmi-in op het 'chassis' om zodoende een full hd K7 aan te prijzen. Hoewel het best zal verkopen denk ik. Zo nu en dan verkoop ik wel eens een 'retro-transistorteeveetje' maar dit is dan gewoon de tv zoals die was, 3 maand garantie er bij inbegrepen, ik heb ook geen onbeperkte ruimte. Mogen ze zelf een modulator erbij zoeken trouwens.

P.E.C. olé
Laatst bewerkt 28 jul 2014 22:53 door v1ncent.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 jul 2014 22:23 #45327 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Hoe verkracht je een radio
We zullen het idd van binnen moeten zien.
Chassis wegpleuren kan eigenlijk niet, de druktoetsen en draaiknoppen moeten immers intact blijven en werken.
Maar wat ze eromheen verzinnen om het via Bluetooth te laten werken, Joost mag het weten.

Ook naar de enorm kostbare meerweg speaker ben ik wel benieuwd.

Groet Frank

Meer
28 jul 2014 21:18 - 28 jul 2014 21:22 #45323 door v1ncent
Beantwoord door v1ncent in topic Hoe verkracht je een radio

maarten schreef : Ben je wel te weten gekomen hoe ze de ombouw precies uitvoert, wat er in de radio achterblijft en waar ze eventueel verwijderde onderdelen laat ('gouden handeltje' als de omzet wat tegenvalt: een los chassis brengt vaak minstens evenveel op als de radio waar het inzat).

Eruit gesloopte onderdelen pleurt ze, zoals iedereen denk ik al vermoed, weg. Ombouw is naar ik gok een simpel versterkertje met bluetoothdinges. Zou me niets verbazen als ze een rits bluetoothspeakertjes van eBay gehaald heeft en wie weet wat efficiënter gemaakt om grotere speakers aan te sturen. Wees haar zelfs op enkele schemaatjes voor simpele zendertjes (Ottozendertje en simpele fmzendertjes) om zo de radio in tact te houden. Qua historisch besef veel aantrekkelijker voor de eventuele yup.

Rare wereld :lol:

P.E.C. olé
Laatst bewerkt 28 jul 2014 21:22 door v1ncent.

Meer
24 jul 2014 15:51 #45226 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Hoe verkracht je een radio
Het chassis zal wel tussen de aardappel schillen in het pedaal emmertje naast het gasfornuis
Zijn gegooid
Hihi

René Daemen

Meer
24 jul 2014 15:26 #45225 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Hoe verkracht je een radio
Ik verwacht dat deze prutsers de chassis wegpleuren maar dit is niet gebaseerd op enige kennis van zaken.

Tjerk, 9ZZ

Meer
24 jul 2014 11:05 #45216 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Hoe verkracht je een radio
Ben je wel te weten gekomen hoe ze de ombouw precies uitvoert, wat er in de radio achterblijft en waar ze eventueel verwijderde onderdelen laat ('gouden handeltje' als de omzet wat tegenvalt: een los chassis brengt vaak minstens evenveel op als de radio waar het inzat).

Gemaakt door Kunena