Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Aristona SA3029 om aan te proeven en dan ??????

Meer
31 jan 2014 19:18 - 31 jan 2014 19:23 #40426 door Cees
Over plakken van naam stickers en overzetten van logo's werd soms door handelaren gedaan.
Als een klant geen Philips maar een Aristona wilde, dan werd die klant op zijn wenken
bedient. Die klant wist niet beter dat er speciaal voor hem een Aristona werd besteld...
Echter de handelaar "rommelde" wat aan met wat stickers en logo's die hij via illegale
weg, bv via een Radoma vertegenwoordiger, in handen kreeg.
Ik heb in begin jaren '70 bij een handelaar gewerkt, die het heel over moedig presteerde,
als of hij god over Philips was, waar een klant bij was: "och ik regel wel even een garantie
kaartje voor je, Philips repareert dan je KTV onder garantie, reken ik jou de helft van de
reparatie prijs". En dan wel op Zondag tezamen met zijn klant naar de Gereformeerde kerk...
En dus de hebzucht van die klant en handelaar wonnen het van hun "Christelijke" eerlijkheid.
Zo werd er ook met "blanke" garantie kaarten naar hartelust gefraudeurt door dat soort
"handelaren" winkeliers. Invullen valse sticker er op en een radio of TV van minstens twee
jaar oud, "viel weer binnen de garantie tijd". De "stoom fluit ketel" maakte over uren.
Of ze dat bij Philips oogluikend tot een zekere grens door de vingers lieten gaan, dat
weet ik niet... Wel strafte Philips dat gedrag wel eens af, door het onder garantie aangeboden
apparaat gewoon als reparatie in orde te maken en er dan een zodanig gepeperde rekening
aan te hangen, dat die handelaar maar beter in plaats van de boel op te lichten, beter bij
Philips of Radoma een nieuwe goedkoper had kunnen inkopen.Bij Philips waren ze ook niet gek.
Zo nu weten jullie hoe die over geplakte naam stickers er op zouden kunnen zijn gekomen.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 31 jan 2014 19:23 door Cees. Reden: Zin veranderd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 jan 2014 12:25 #40417 door Ben van der Kolk
Ha Bert

Mooie radio !!
beer

Groeten Ben

Meer
31 jan 2014 12:22 - 31 jan 2014 12:25 #40416 door maarten
Overigens verwacht ik voorzichtig dat er geen BD753 op de onderste sticker staat.

Op basis van (een statistisch eigenlijk te klein aantal, maar we moeten het er even mee doen) de andere etiketten met ditzelfde codenummer die ik ken, lijkt me dit een etiket dat alleen gebruikt is voor de submerken. Het codenummer zelf is in elk geval niet afkomstig uit Wetzlar.
Laatst bewerkt 31 jan 2014 12:25 door maarten.

Meer
31 jan 2014 11:48 #40415 door Bert Kn
Ik kies op de site meestal voor grote foto's en dan zie je geen omschrijving van de adv. titel.
Omdat het een niet opvallend klein fotootje was had ik hem niet eerder gezien.
Ik was er niet speciaal naar op zoek want dan had ik hem met de zoek opdracht wel eerder gevonden.
Onder het genot van een beer ga ik er vanavond verder aan proeven.

Mvg.
Bert

Meer
31 jan 2014 11:20 #40414 door Willem Roseboom
Ha Bert,

Mooie vondst man beer . Ik had hem ook niet gezien op de verkoop site : bedtime : bedtime : bedtime

Veel luister plezier.

Groeten Willem

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
31 jan 2014 05:45 #40411 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Aristona SA3029 om aan te proeven en dan ??????
Maarten,

net als met postzegels, voorzichtig stomen. De tekening in de kast is van de stangetjes om te bepalen welke golflengtes onder de knoppen komen te zitten.

Mooie aanwinst Bert. Ik had hem niet op MP gezien. Stom

Gemaakt door Kunena