Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Aristona SA3029 om aan te proeven en dan ??????

Meer
30 jan 2014 21:43 - 30 jan 2014 21:51 #40403 door Bert Kn
Vanmiddag kwam ik hem op de bekende verkoopsite tegen waar hij al ruim 3 weken op stond wat me nog niet opgevallen was.
Derhalve besloot ik de verkoper te mailen.

Is de radio nog beshikbaar?
Wat vraag je ervoor?
Werkt de FM nog?

Hierop kreeg ik antwoord.

Ja die doet het,ik heb er niet zoveel verstand van een enkele zender op de FM,maar er zit een inwendige antenne bij.
Ik zou zeggen bekijk hem even vrijblijvend.

Dus vanavond in de auto gesprongen en die kant opgegaan.
Bij aankomst stond de radio al aan en inderdaad slechts erg zwak een klein aantal zenders op de FM.
De vrouw des huizes attendeerde me op de ingebouwde antenne welke niet ingeplugd was dus ik werd al :)
Na inpluggen volle bak met veel zenders :woohoo:

Een radio om eens aan te proeven zoals ik vaker doe en dan beslissen of het een blijvertje is.
De kostprijs welke ik tot heden van alle niet blijvertjes heb teruggekregen houden voor mij de hobby leuk, evaringen rijker zonder dat het geld kost.

Toen ik bijna twee jaar geleden de hobby weer meer leven inblies waren deze radio in de Philips uitvoering en de BD663A een van de eerste die ik had.
Deze toestellen kende ik niet zo en heb er toen niets meegedaan.
In mijn jeugdjaren werden de buizen radio's massaal afgestoten ik kreeg er uit mijn directe omgeving veel.
Echter dit soort toestellen kwam je hier niet tegen bij B3X69A en minder met een enkele uitschieter naar B4X61A en gelijksoortige toestellen hield het hier wel mee op.

Een Indruk.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 30 jan 2014 21:51 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena