Radio's van 1950 tot 1970
Delco Buick 981914 - Buizen autoradio
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 apr 2014 21:08 - 10 apr 2014 21:10 #42354
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Delco Buick 981914
De front van de Delco is opnieuw van een chroomlaag voorzien. kennelijk een moeilijk proces omdat het Zamac materiaal is en erg kostbaar. Het resultaat is zeer mooi en de radio gaat terug naar de Buick. In de USA nog een MG transmitter aangeschaft die in de antenne leiding wordt opgenomen, Deze kan met blauwtand aangestuurd worden.
Laatst bewerkt 10 apr 2014 21:10 door admin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 jan 2014 01:07 #40293
door Gidi Verheijen
Beantwoord door Gidi Verheijen in topic Delco Buick 981914
Een paar jaar geleden heb ik een Sonomatic radio uit een Buick uit 1941 van een solid-state vibrator voorzien. In het Nederlands Forum voor Oude Radio's heb ik daarover een
stukje
geschreven.
In dat verband heb ik destijds ook een partijtje vibrators van een andere verzamelaar overgenomen, maar die waren niet geschikt voor de autoradio die ik onderhanden had.
Gidi
In dat verband heb ik destijds ook een partijtje vibrators van een andere verzamelaar overgenomen, maar die waren niet geschikt voor de autoradio die ik onderhanden had.
Gidi
26 jan 2014 01:09 #40249
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Delco Buick 981914
Vraag ik mij af of er hier geen trafo wikkelaar is die de oude trafo weer weer kan
her wikkelen. Dan kan het mooi origineel blijven. Tsja, zal wel wat geld kosten.
Maar dat kost die auto ook als je er mee rijd,benzine slurper.
Torren en IC's in de voeding van een oude buizen radio, hm, heb ik zo mijn bedenkingen over.
Vr gr Cees.
her wikkelen. Dan kan het mooi origineel blijven. Tsja, zal wel wat geld kosten.
Maar dat kost die auto ook als je er mee rijd,benzine slurper.
Torren en IC's in de voeding van een oude buizen radio, hm, heb ik zo mijn bedenkingen over.
Vr gr Cees.
25 jan 2014 10:57 - 25 jan 2014 11:00 #40216
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Delco Buick 981914
Ah zo,
als ook de trafo ook al heen is wordt inderdaad lastiger.
Is inderdaad jammer dat uit de VS zaken organiseren soms een karwij kan zijn.
En dan voor dit soort artikelen van autoradio's wil ook nog wel eens de wereld gevraagd worden.
Zo heb ik dat met een Chevrolet radio 987575 gehad.
Wilde ze $80 dollar voor de luidspreker hebben met trafo , dan nog verzenden.....
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?m...ad&id=116471#p116471
als ook de trafo ook al heen is wordt inderdaad lastiger.
Is inderdaad jammer dat uit de VS zaken organiseren soms een karwij kan zijn.
En dan voor dit soort artikelen van autoradio's wil ook nog wel eens de wereld gevraagd worden.
Zo heb ik dat met een Chevrolet radio 987575 gehad.
Wilde ze $80 dollar voor de luidspreker hebben met trafo , dan nog verzenden.....
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?m...ad&id=116471#p116471
Laatst bewerkt 25 jan 2014 11:00 door MauriceH.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 jan 2014 05:42 #40212
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Delco Buick 981914
Maurice,
Er was niet zo veel keus, De trafo was defect en de kosten om die uit de USA te laten overkomen maakte het veel te kostbaar. Met een externe Inverter ben je ook de radio geheel aan het verbouwen om alle aansluitingen naar buiten te brengen, hoogspanning, laagspanning, aan-uit.
Ik vind het technische gezien de beste oplossing. Ja,zo een koelvin is eigenlijk geen gezicht, maar daar gaat de deksel overheen.
En dan wil de eigenaar er ook nog externe bluethoot bronnen mee afspelen om de MG.
Henk
Er was niet zo veel keus, De trafo was defect en de kosten om die uit de USA te laten overkomen maakte het veel te kostbaar. Met een externe Inverter ben je ook de radio geheel aan het verbouwen om alle aansluitingen naar buiten te brengen, hoogspanning, laagspanning, aan-uit.
Ik vind het technische gezien de beste oplossing. Ja,zo een koelvin is eigenlijk geen gezicht, maar daar gaat de deksel overheen.
En dan wil de eigenaar er ook nog externe bluethoot bronnen mee afspelen om de MG.
Henk
24 jan 2014 21:50 #40208
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Delco Buick 981914
Henk,
Ben ik niet gewend van je om een radio zo te verknoeien.
Haal dan de zaak los en zet buiten toestel seperaat een invertertje.
Dit is ronduit niks.(sorry beetje hard gezegd)
Trillers zijn zeker nog in omloop.
Jaar of 2-3 geleden is ergens in de hobby kring een hele doos vol van die dingen
terecht gekomen.
Edit:
Hierzo
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=82497
Gidi heeft ze.
Maar goed, betrouwbaarder met inverter , dat is zeker waar,maar om dat nu zo op te lossen.
Ben ik niet gewend van je om een radio zo te verknoeien.
Haal dan de zaak los en zet buiten toestel seperaat een invertertje.
Dit is ronduit niks.(sorry beetje hard gezegd)
Trillers zijn zeker nog in omloop.
Jaar of 2-3 geleden is ergens in de hobby kring een hele doos vol van die dingen
terecht gekomen.
Edit:
Hierzo
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=82497
Gidi heeft ze.
Maar goed, betrouwbaarder met inverter , dat is zeker waar,maar om dat nu zo op te lossen.