Radio's van 1950 tot 1970
Net gekocht, schoongemaakt, maar hij doet het niet.
01 jan 2014 21:06 #39425
door bbep
Beantwoord door bbep in topic Net gekocht, schoongemaakt, maar hij doet het niet.
Beste henk,
Hartelijk dank voor de reactie.
De radio geeft geen geluid op de PU ingang.
Waar zit die eindtrap en hoe ziet die eruit? Is die gezekerd?
Met vriendelijke groet, Ben
Hartelijk dank voor de reactie.
De radio geeft geen geluid op de PU ingang.
Waar zit die eindtrap en hoe ziet die eruit? Is die gezekerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
01 jan 2014 20:50 #39424
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Net gekocht, schoongemaakt, maar hij doet het niet.
DAg Ben,
Opstarten van een radio die lang heeft stilgestaan, altijd even wat extra aandacht geven, zie link.
Opstarten oude radio
Wat je even kunt proberen is de radio in de PU stand te zetten. Bij aanraken van de ingangs bus van de PU moet je dan een flinke brom horen.
Als dat niet zo is, wellicht eindtrap defect.
Heb je een antenne aangesloten, doet de FM en de MG niets. Zit er licht in de EM buis?
Henk
Opstarten van een radio die lang heeft stilgestaan, altijd even wat extra aandacht geven, zie link.
Opstarten oude radio
Wat je even kunt proberen is de radio in de PU stand te zetten. Bij aanraken van de ingangs bus van de PU moet je dan een flinke brom horen.
Als dat niet zo is, wellicht eindtrap defect.
Heb je een antenne aangesloten, doet de FM en de MG niets. Zit er licht in de EM buis?
Henk
01 jan 2014 19:29 - 01 jan 2014 19:29 #39421
door bbep
Beantwoord door bbep in topic Net gekocht, schoongemaakt, maar hij doet het niet.
Ik heb er trouwens meerdere staan die het wel doen, dus uitwisselen van onderdelen is geen probleem.
Het enige lampje dat het niet doet is het lampje van de verlichting, dat is kapot, maar dat zal er wel niets mee te maken hebben dat de radio geen geluid geeft.
Het enige lampje dat het niet doet is het lampje van de verlichting, dat is kapot, maar dat zal er wel niets mee te maken hebben dat de radio geen geluid geeft.
Laatst bewerkt 01 jan 2014 19:29 door bbep.
01 jan 2014 19:24 #39420
door bbep
Net gekocht, schoongemaakt, maar hij doet het niet. werd gestart door bbep
Beste Buizenradio liefhebbers,
Allereerst natuurlijk de allerbeste wensen voor 2014!
Ik heb net een buizenradio op Marktplaats gekocht en opgehaald, het is een Aristona SA4135A.
Ik heb hem net schoongemaakt (ontstoft) en alle buizen branden, maar er komt geen geluid uit.
Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen?
Allereerst natuurlijk de allerbeste wensen voor 2014!
Ik heb net een buizenradio op Marktplaats gekocht en opgehaald, het is een Aristona SA4135A.
Ik heb hem net schoongemaakt (ontstoft) en alle buizen branden, maar er komt geen geluid uit.
Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen?