Radio's van 1950 tot 1970
Ferroceptor draadloop in Philips B8x72A
18 nov 2013 19:30 #38355
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Ferroceptor draadloop in Philips B8x72A
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
17 nov 2013 21:43 #38337
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Ferroceptor draadloop in Philips B8x72A
17 nov 2013 20:37 #38331
door Brasto
Ferroceptor draadloop in Philips B8x72A werd gestart door Brasto
Ik heb een B8X72A onderhanden genomen, het Ferroceptor aandrijf snaartouw lag ergens los in de kast.
Uiteraard als bijna al deze toestellen gebroken. Lengte vastgesteld op 96 cm en in het midden de doorboorde nagel gemonteerd die in het gaatje op de aandrijfas past.
Schakelmomenten voor de Ferroceptor komen na een hoop gepuzzel netjes overeen met de AAN/UIT klik van de bedieningsknop.
Echter: de twee geleide rolletjes achter de schaal lijken niet in de juiste stand te staan, want het snaartje wikkelt zich op de messing nagelkop van de aandrijfas. Bovendien loopt de snaar aan tegen de afstandbus die ongeveer 4 cm onder de geleide rolletjes zit.
Ik vrees dat op deze wijze het snaartje geen langleven zal zijn beschoren...
Vraag: Heeft iemand een schets van de juiste snaarloop? Moet de steun waarop de geleide rolletjes zich bevinden soms worden verbogen?
Ik zal binnenkort proberen een verhelderende foto toe te voegen
Uiteraard als bijna al deze toestellen gebroken. Lengte vastgesteld op 96 cm en in het midden de doorboorde nagel gemonteerd die in het gaatje op de aandrijfas past.
Schakelmomenten voor de Ferroceptor komen na een hoop gepuzzel netjes overeen met de AAN/UIT klik van de bedieningsknop.
Echter: de twee geleide rolletjes achter de schaal lijken niet in de juiste stand te staan, want het snaartje wikkelt zich op de messing nagelkop van de aandrijfas. Bovendien loopt de snaar aan tegen de afstandbus die ongeveer 4 cm onder de geleide rolletjes zit.
Ik vrees dat op deze wijze het snaartje geen langleven zal zijn beschoren...
Vraag: Heeft iemand een schets van de juiste snaarloop? Moet de steun waarop de geleide rolletjes zich bevinden soms worden verbogen?
Ik zal binnenkort proberen een verhelderende foto toe te voegen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Juul