Radio's van 1950 tot 1970
De Capella is vertrokken
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
27 aug 2013 00:12 - 27 aug 2013 00:21 #35521
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic De Capella is vertrokken
T.Henk heeft een Aristona SA 3029, zo heeft hij mij verteld in onze correspondentie.
Ook heeft hij een KD1007 weten te bemachtigen.
Zijn BD663A Capella is bijna klaar en ik ben erg benieuwd naar zijn luisterervaringen,
mede gezien zijn professionele oren.
We zullen het wel van hem vernemen.
In principe kan ik me vinden in je ervaringen, Bert.
Zelf heb ik mijn exemplaar op de kabel zitten en dat bevalt me goed.
Met name de klassieke zenders zijn een genot om naar te luisteren.
Zelf ben ik niet zo'n bas liefhebber als deze onnatuurlijk wordt weergegeven, zoals bij pop
muziek.
Met name bij zenders waar populaire muziek wordt gedraaid draai ik de basweergave
flink terug. Aan de andere kant zijn er muzieksoorten (met name oude muziek van voor
1960) waarbij enige pittige bas wel fijn is om er bij te hebben. Zo hebben we op RTV Noord Holland
in de weekeinde de historische muziek gedraaid door Anne van Egmond. Haar programma's met
nostalgische muziek zijn een genot om naar te luisteren.
Over het algemeen gaat mijn BD663A bij platen draaien met jazz muziek de toonregeling toch wel
op de 'jazz stand'. Het klinkt dan nog wat frisser en de bas is best wel spectaculair.
Bij klassieke muziek gaat de toonregeling dan weer op de orkest stand, waarbij de hoge tonen op
maximaal staat en de basweergave iets is terug gezet. De rode markering staat dan tegen de
zijkant van de sparing in het metalen maskertje.
De stand van mijn toonregeling bij klassieke muziek, 70% van de luistertijd.
Bij pop muziek gaat de bas flink terug en nadert de drummer van de band.
Ook heeft hij een KD1007 weten te bemachtigen.
Zijn BD663A Capella is bijna klaar en ik ben erg benieuwd naar zijn luisterervaringen,
mede gezien zijn professionele oren.
We zullen het wel van hem vernemen.
In principe kan ik me vinden in je ervaringen, Bert.
Zelf heb ik mijn exemplaar op de kabel zitten en dat bevalt me goed.
Met name de klassieke zenders zijn een genot om naar te luisteren.
Zelf ben ik niet zo'n bas liefhebber als deze onnatuurlijk wordt weergegeven, zoals bij pop
muziek.
Met name bij zenders waar populaire muziek wordt gedraaid draai ik de basweergave
flink terug. Aan de andere kant zijn er muzieksoorten (met name oude muziek van voor
1960) waarbij enige pittige bas wel fijn is om er bij te hebben. Zo hebben we op RTV Noord Holland
in de weekeinde de historische muziek gedraaid door Anne van Egmond. Haar programma's met
nostalgische muziek zijn een genot om naar te luisteren.
Over het algemeen gaat mijn BD663A bij platen draaien met jazz muziek de toonregeling toch wel
op de 'jazz stand'. Het klinkt dan nog wat frisser en de bas is best wel spectaculair.
Bij klassieke muziek gaat de toonregeling dan weer op de orkest stand, waarbij de hoge tonen op
maximaal staat en de basweergave iets is terug gezet. De rode markering staat dan tegen de
zijkant van de sparing in het metalen maskertje.
De stand van mijn toonregeling bij klassieke muziek, 70% van de luistertijd.
Bij pop muziek gaat de bas flink terug en nadert de drummer van de band.
Laatst bewerkt 27 aug 2013 00:21 door brcf01.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 aug 2013 23:35 #35519
door Bert Kn
Dan heeft T. Henk naast de SA5027 ook nog een BD663A bigfun bigfun
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic De Capella is vertrokken
Van T.Henk heb ik o.a. de volgende foto mogen ontvangen van een exemplaar van hem.
Die getoond wordt is ook een Philips Capella
Dan heeft T. Henk naast de SA5027 ook nog een BD663A bigfun bigfun
Mvg.
Bert
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
26 aug 2013 23:02 - 26 aug 2013 23:11 #35518
door brcf01
Van T.Henk heb ik o.a. de volgende foto mogen ontvangen van een exemplaar van hem.
Die getoond wordt is ook een Philips Capella.
Het maakt op zich niet zoveel uit, technisch zijn ze hetzelfde en klinken ze even fraai!
Daar gaat het uiteindelijk om, met het plezier om van deze fraaie OTL bi-ampli radio te
genieten. Mooi dat er nu een aantal liefhebbers van dit model zijn.
De KD1007 kan ik er nog bij aanbevelen. Deze is zeker een verrijking in de weergave.
Die getoond wordt is ook een Philips Capella.
Het maakt op zich niet zoveel uit, technisch zijn ze hetzelfde en klinken ze even fraai!
Daar gaat het uiteindelijk om, met het plezier om van deze fraaie OTL bi-ampli radio te
genieten. Mooi dat er nu een aantal liefhebbers van dit model zijn.
De KD1007 kan ik er nog bij aanbevelen. Deze is zeker een verrijking in de weergave.
Laatst bewerkt 26 aug 2013 23:11 door brcf01.
26 aug 2013 22:57 #35517
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Om in jouw woorden te spreken.
Waarvan akte.
Ik laat het hierbij : huh : huh : huh : huh : huh : huh : huh : bedtime .
Waarvan akte.
Ik laat het hierbij : huh : huh : huh : huh : huh : huh : huh : bedtime .
Mvg.
Bert
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
26 aug 2013 22:51 #35516
door brcf01
26 aug 2013 22:41 #35515
door Bert Kn
Ik ben dan ook benieuwd hoe het bij het exemplaar van Tohnmeister Henk is welke ook een SA5029 heeft.
Het zou maar zo kunnen zijn dat het exemplaar van René D door een eerdere eigenaar van die crème kleurige lak is voorzien.
Bert.
Mvg.
Bert
Gezien je reactie denk ik daar toch anders over ik had namelijk geen man en paard genoemd.Ik voel me allerminst aangesproken, dat maak jij ervan.
Ik ben dan ook benieuwd hoe het bij het exemplaar van Tohnmeister Henk is welke ook een SA5029 heeft.
Het zou maar zo kunnen zijn dat het exemplaar van René D door een eerdere eigenaar van die crème kleurige lak is voorzien.
Bert.
Mvg.
Bert