Radio's van 1950 tot 1970
De Capella is vertrokken
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 aug 2013 20:51 #35508
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic De Capella is vertrokken
@Bert
Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt, maar de BD663A en de Aristona SA5029 zijn tot op de laatste spijker identiek aan elkaar.
Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt, maar de BD663A en de Aristona SA5029 zijn tot op de laatste spijker identiek aan elkaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 aug 2013 20:08 #35507
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic De Capella is vertrokken
René.
Ik heb er inmiddels twee platenspelers en een CD speler op aangesloten gehad een met de AG3401 mono geschakeld via een MD trap en een plattenspeler met een Ronette TX88 element.
Niet dat ik dat op deze radio ga inzetten maar meer om zijn kunnen te beoordelen.
Zoals je wellicht weet zit deze radio nogal vet in zijn basweergave op radio ontvangst, CD weergave en weergave via een MD element klinkt hij met de basregelaar zoals op de foto naar mijn smaak het beste.
Via het Ronette element wat ook niet slecht klinkt staat de basweergave bijna maximaal.
Ook het midden en hoog van deze radio zijn uitstekend.
Met name het luisteren naar de Duitse klassieke zender is een verademing.
De lokale omroep Gelderland alhier presteert wat dat betreft ook goed.
Verder had ik uit verhalen begrepen dat met name de Aristona minder fraai afgewerkt zou zijn minder hout en meer kunststof klop dat???
Eigenlijk zou ik ze alle drie wel eens naast elkaar willen zien staan :lol:
Hans.
Ook heden ten dage kun je jezelf een prima installatie laten aanmeten hetgeen zoals je omschrijft vroeger ook al het geval was.
Dat is eigenlijk door de jaren heen nooit veranderd.
Naar zo'n draadloze installatie had ik ook al eens uitgekeken scheelt inderdaad een bult aan draden overlast.
Maar om daar nu al mijn Sony ES set al voor weg te doen gaat me net iets te ver
.
Bert.
Ik heb er inmiddels twee platenspelers en een CD speler op aangesloten gehad een met de AG3401 mono geschakeld via een MD trap en een plattenspeler met een Ronette TX88 element.
Niet dat ik dat op deze radio ga inzetten maar meer om zijn kunnen te beoordelen.
Zoals je wellicht weet zit deze radio nogal vet in zijn basweergave op radio ontvangst, CD weergave en weergave via een MD element klinkt hij met de basregelaar zoals op de foto naar mijn smaak het beste.
Via het Ronette element wat ook niet slecht klinkt staat de basweergave bijna maximaal.
Ook het midden en hoog van deze radio zijn uitstekend.
Met name het luisteren naar de Duitse klassieke zender is een verademing.
De lokale omroep Gelderland alhier presteert wat dat betreft ook goed.
Verder had ik uit verhalen begrepen dat met name de Aristona minder fraai afgewerkt zou zijn minder hout en meer kunststof klop dat???
Eigenlijk zou ik ze alle drie wel eens naast elkaar willen zien staan :lol:
Hans.
Ook heden ten dage kun je jezelf een prima installatie laten aanmeten hetgeen zoals je omschrijft vroeger ook al het geval was.
Dat is eigenlijk door de jaren heen nooit veranderd.
Naar zo'n draadloze installatie had ik ook al eens uitgekeken scheelt inderdaad een bult aan draden overlast.
Maar om daar nu al mijn Sony ES set al voor weg te doen gaat me net iets te ver
Bert.
Mvg.
Bert
26 aug 2013 18:28 - 26 aug 2013 18:30 #35505
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic De Capella is vertrokken
Ook ik heb het toestel destijds in Driebergen beluisterd en was ik onder de indruk van wat de technici
van Philips hadden ontwikkeld sinds de oorlogsjaren. Het klonk gewoon buitengewoon goed. Leuk ook
dat verzamelaars die toestellen koesteren en ze weer helemaal in oude glorie restaureren zoals Henk.
Mijn petje af voor zulke technici die weten wat ze doen en niet zomaar lukraak onderdelen vervangen.
Als je tegenwoordig naar de winkel gaat en je een goede installatie laat aanmeten heb je prima geluid
maar ik vind het gewoon zo leuk dat het er 55 jaar geleden ook al was. Vergeet alleen niet dat een
dergelijke installatie toen voor velen onbetaalbaar was in tegenstelling tot wat er nu allemaal te koop is......
Noem dat maar de vooruitgang of de massaproductie van de techniek.....
Zo las ik vandaag dat B&O ook weer wat leuks heeft; Een wave installatie; een concertzaalinstallatie
in uw huiskamer van studiokwaliteit en geheel draadloos. Nou het lijkt mij best wel de moeite waard
want nu heb ik overal draadjes lopen en dan niet meer
Gewoon heel erg praktisch toch ?
Groeten van Hans
Groeten, Hans
van Philips hadden ontwikkeld sinds de oorlogsjaren. Het klonk gewoon buitengewoon goed. Leuk ook
dat verzamelaars die toestellen koesteren en ze weer helemaal in oude glorie restaureren zoals Henk.
Mijn petje af voor zulke technici die weten wat ze doen en niet zomaar lukraak onderdelen vervangen.
Als je tegenwoordig naar de winkel gaat en je een goede installatie laat aanmeten heb je prima geluid
maar ik vind het gewoon zo leuk dat het er 55 jaar geleden ook al was. Vergeet alleen niet dat een
dergelijke installatie toen voor velen onbetaalbaar was in tegenstelling tot wat er nu allemaal te koop is......
Noem dat maar de vooruitgang of de massaproductie van de techniek.....
Zo las ik vandaag dat B&O ook weer wat leuks heeft; Een wave installatie; een concertzaalinstallatie
in uw huiskamer van studiokwaliteit en geheel draadloos. Nou het lijkt mij best wel de moeite waard
want nu heb ik overal draadjes lopen en dan niet meer
Groeten van Hans
Groeten, Hans
Laatst bewerkt 26 aug 2013 18:30 door Johannes.
26 aug 2013 17:54 #35504
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic De Capella is vertrokken
Hallo Bert
gefeliciteerd met je aanwinst past precies op je radio meubel
Ik weet ook hoe ze klinken als je niet oppast wandelt hij zo van je radiomeubel af
dijk van een geluid Van de eerste BD663A eerst van Henk Nu R.R.
bij de Demo in driebergen en van een vriend de Aristona SA5029
die ik ook heb en de Sierra uitvoering die via een omweggetje ook bij mij is geland
die in de wintermaanden eens onder handen genomen moet worden.
zet er maar eens een platenspeler er op dan weetje wat hij nog meer in zijn mars heeft
gewoonweg even mee spelen.
Succes
Mvg René Daemen
gefeliciteerd met je aanwinst past precies op je radio meubel
Ik weet ook hoe ze klinken als je niet oppast wandelt hij zo van je radiomeubel af
dijk van een geluid Van de eerste BD663A eerst van Henk Nu R.R.
bij de Demo in driebergen en van een vriend de Aristona SA5029
die ik ook heb en de Sierra uitvoering die via een omweggetje ook bij mij is geland
die in de wintermaanden eens onder handen genomen moet worden.
zet er maar eens een platenspeler er op dan weetje wat hij nog meer in zijn mars heeft
gewoonweg even mee spelen.
Succes
Mvg René Daemen
René Daemen
22 aug 2013 21:02 - 22 aug 2013 21:09 #35446
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Gisteren bij Henk in de werkplaats speelde de radio zoals eerder vermeld al de sterren van de hemel.
Vanmiddag en vanavond was ik in de gelegenheid de radio uitgebreider te beluisteren.
Daarbij heb ik ook even een CD speler en draaitafel aangesloten gehad ofschoon ik die niet ga inzetten op deze radio.
Met een goede opstelling in de woonkamer met als gevolg dat de FX995A en de F7X60A van plaats moesten wisselen komt het geheel nog beter tot zijn recht.
Alsof er een volwaardig HIFI meubel uit de topklasse staat te spelen.
Als je de radio ziet staan met een formaat van nog geen kwart vierkante meter snap je werkelijk niet dat daar zo'n fantastisch geluid uit komt.
Vanmiddag en vanavond was ik in de gelegenheid de radio uitgebreider te beluisteren.
Daarbij heb ik ook even een CD speler en draaitafel aangesloten gehad ofschoon ik die niet ga inzetten op deze radio.
Met een goede opstelling in de woonkamer met als gevolg dat de FX995A en de F7X60A van plaats moesten wisselen komt het geheel nog beter tot zijn recht.
Alsof er een volwaardig HIFI meubel uit de topklasse staat te spelen.
Als je de radio ziet staan met een formaat van nog geen kwart vierkante meter snap je werkelijk niet dat daar zo'n fantastisch geluid uit komt.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 22 aug 2013 21:09 door Bert Kn.
22 aug 2013 11:19 #35435
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Hoi Henk.
De aanschaf van deze radio gezien de prijs zal zeker niet helpen uit de crisis te komen
Zodra ik de radio wat meer beluisterd heb wat er tot nu toe niet van gekomen is zal ik mijn bevindingen even melden.
De eerste korte indruk is in ieder geval zeer goed.
Het afstem oog werkt tegengesteld ten opzichte van de meeste afstem ogen ik had daar al eens ik meen op de site van John Hupse iets over gelezen.
Ik vind dat wel wat hebben beetje apart of tegen de keer in mag ik wel bigfun bigfun .
Bert.
De aanschaf van deze radio gezien de prijs zal zeker niet helpen uit de crisis te komen
Zodra ik de radio wat meer beluisterd heb wat er tot nu toe niet van gekomen is zal ik mijn bevindingen even melden.
De eerste korte indruk is in ieder geval zeer goed.
Het afstem oog werkt tegengesteld ten opzichte van de meeste afstem ogen ik had daar al eens ik meen op de site van John Hupse iets over gelezen.
Ik vind dat wel wat hebben beetje apart of tegen de keer in mag ik wel bigfun bigfun .
Bert.
Mvg.
Bert