Radio's van 1950 tot 1970
Philips BD663A - Restauratie
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 jul 2013 19:08 #34044
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips BD663A - Spoel probleem
De MG ontvangst was niet zoals het hoorde, te weinig signaal. De oorzaak bleek een onderbroken spoel in bus S52 en S53. Het verrassende hierbij is , dat deze storing ook in de SA5029 van Ja Duin en de BD663A van Rene R. aanwezig was. Steeds de identieke spoel. Ik heb nog geen verklar
ing kunnen vinden.
Spoel is vervangen en de radio speelt zoals weer zoals het hoort. DE MG moest wel opnieuw afgeregeld worden. In vergelijking met het uitwisselen van de spoelbus is dat een fluitje van een cent.
Henk
ing kunnen vinden.
Spoel is vervangen en de radio speelt zoals weer zoals het hoort. DE MG moest wel opnieuw afgeregeld worden. In vergelijking met het uitwisselen van de spoelbus is dat een fluitje van een cent.
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 jul 2013 17:48 #33967
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips BD663A - Restauratie
Het was nog behoorlijk zoeken naar het niet werken van de FM. R12 was aan de kant van het rooster van de ECH81 direct aan aarde gelegd. Normaal loopt dit via een geïsoleerde soldeerlip met een hevel die bediend wordt door het al of niet indrukken van de FM keuze toets. Na dit hersteld te hebben bleek helaas ook spoel S22-S23 onderbroken. Ik hab nog een gereviseerde tuner liggen en heb deze er even naast gelegd of het allemaal goed werkte. ondertussen is het geheel weer werkend.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 jul 2013 18:29 #33889
door hkruis
Philips BD663A - Restauratie werd gestart door hkruis
Omdat een aantal revisies op onderdelen of nog wat andere zaken staan te wachten, de BD663A maar alvast op de werkbank gezet. Kan ik deze radio er tussen door doen.
Ik werk meestal aan meerdere revisies tegelijk. Leuk voor de afwisseling. Het is wel zaak om bij te houden wat je gedaan hebt en wat de status is van je werkzaamheden. Ik wissel af per radio, schuur en kastwerk, reparatie\ombouw oude Philips voedingen voor campers e.d. Ik hou dit altijd bij in kleurtjes op de schema's. Oude onderdelen gaan in een bakje per radio\apparaat. Kan bij de radio blijven of in de container.
De kast voor de BD663A is gereed op de nodige laklagen na. Dus het betreft nog een revisie van het chassis.
Het chassis is al schoongemaakt, dat werkt prettiger.
BD663A
Ik werk meestal aan meerdere revisies tegelijk. Leuk voor de afwisseling. Het is wel zaak om bij te houden wat je gedaan hebt en wat de status is van je werkzaamheden. Ik wissel af per radio, schuur en kastwerk, reparatie\ombouw oude Philips voedingen voor campers e.d. Ik hou dit altijd bij in kleurtjes op de schema's. Oude onderdelen gaan in een bakje per radio\apparaat. Kan bij de radio blijven of in de container.
De kast voor de BD663A is gereed op de nodige laklagen na. Dus het betreft nog een revisie van het chassis.
Het chassis is al schoongemaakt, dat werkt prettiger.
BD663A