Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

BX560A

Meer
24 mei 2013 19:34 #32181 door admin
Beantwoord door admin in topic BX560A
Nico, bedankt voor het aanbod, maar ik heb nog een reserve chassis van de BX560A beschikbaar.

Henk van 't Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 mei 2013 19:24 - 24 mei 2013 19:28 #32180 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic BX560A
Die radio vertoont heel wat gelijkenis met mijn BX660. Van dat type heb ik ook nog een tweede chassis, als je daar wat aan denkt te hebben kun je 't krijgen. Zondag ben ik vanaf 10.00 uur in Lelystad vanwege de havendag in Hoorn, ben ik starthulp gronddienst voor onze Catalina vliegboot. Misschien kun je daar heen komen en nog even iets spectaculairs meemaken
Nico
Laatst bewerkt 24 mei 2013 19:28 door Ouwe Schipper.

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
24 mei 2013 17:58 - 24 mei 2013 18:46 #32171 door hkruis
BX560A werd gestart door hkruis
Ik had al een tijdje 2 stuks BX560A staan om nog een op te knappen. Aan beide was al eens gewerkt. 1 was fraaier dan de andere hersteld. In eerste instantie de radio opgestart met een wat mindere revisie, print condensatoren en slordig gesoldeerd. Toch speelde de radio, helaas maar kort. Als vrij snel stopte het geheel. Verder had deze radio wat minder fraaie houten panelen, De afstem condensator was provisorisch vastgezet omdat de speciale veren weg waren, potmeters kraakte en regelde niet lekker.

Toen maar de andere er bijgepakt en besloten van de 2 radio's 1 goede te maken. De 2e radio gaf ook al snel problemen, de AZ1 was op en na vervanging begon de UGT aan de secundaire zijde flink door te slaan. Ik heb van beide radio's de beste onderdelen gebruikt en 1 samengesteld. Van Achim snel en EM4 toegezonden gekregen. Deze zit er ook al in, geeft fraai licht maar geen reactie op het afstemsignaal. dus dat moet nog nagekeken worden.

Foto verslag

Laatst bewerkt 24 mei 2013 18:46 door admin.

Gemaakt door Kunena