Radio's van 1950 tot 1970
Erres KY557
15 mei 2013 21:25 #31893
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Erres KY557
Voor de RA nummers geldt dat van de 3 cijfers de eerste 2 het jaartal aangeven.
Bij de RP nummers is dat weer omgekeerd en zijn het de laatste 2. Bij een 4 cijferig getal zijn het de middelste 2.
Vanaf halverwege de jaren 60 kwamen de RS nummers in zwang en daar is helaas niets meer uit op te maken net zoals de KY nummers van voor de oorlog.
mvg Leonardo
Bij de RP nummers is dat weer omgekeerd en zijn het de laatste 2. Bij een 4 cijferig getal zijn het de middelste 2.
Vanaf halverwege de jaren 60 kwamen de RS nummers in zwang en daar is helaas niets meer uit op te maken net zoals de KY nummers van voor de oorlog.
mvg Leonardo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 mei 2013 20:52 #31891
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Erres KY557
Is dat ook zo, bij de nummering van de PS en RA toestellen, of was het toen weer anders geworden.
Henk
Henk
Henk van 't Kruis
15 mei 2013 20:33 - 15 mei 2013 20:37 #31889
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Erres KY557
Het jaartal van een erres radio is zeer makkelijk te achterhalen.
Vanaf 1941 zijn de 2 eerste cijfers het jaartal. Het 3e cijfer geeft aan in welke (luxe)-klasse het toestel is gerangschikt. 8 of 9 is het hoogst.
Die luidsprekers komen regelmatig voorbij op de diverse site's. Een redelijk exemplaar mag niet meer dan een paar tientjes opbrengen.
www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/ra...-speaker-ky-568.html
groeten: Leonardo
Vanaf 1941 zijn de 2 eerste cijfers het jaartal. Het 3e cijfer geeft aan in welke (luxe)-klasse het toestel is gerangschikt. 8 of 9 is het hoogst.
Die luidsprekers komen regelmatig voorbij op de diverse site's. Een redelijk exemplaar mag niet meer dan een paar tientjes opbrengen.
www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/ra...-speaker-ky-568.html
groeten: Leonardo
Laatst bewerkt 15 mei 2013 20:37 door leonardo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 mei 2013 20:21 - 15 mei 2013 20:21 #31887
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Erres KY557
Bedankt Hans, Nu begrijp ik ook de LS schakelunit voor de extra luidspreker en de uitdrukpoort in de achterwand. Ik had op het schema wel de link gelegd naar een luidspreker en ging er een beetje vanuit dat het iets te maken zou hebben met een Intercom of extra luidspreker voor een andere ruimte.
Na het lezen van de folder is alles duidelijk.
Ik ben dus nu op zoek naar een Erres HFS luidspreker kast om er een complete set van te maken. ook zou ik graag in het bezit komen van een origineel schema, dus geen kopie od scan.
Na het lezen van de folder is alles duidelijk.
Ik ben dus nu op zoek naar een Erres HFS luidspreker kast om er een complete set van te maken. ook zou ik graag in het bezit komen van een origineel schema, dus geen kopie od scan.
Laatst bewerkt 15 mei 2013 20:21 door hkruis.
15 mei 2013 19:27 #31885
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Erres KY557
Hallo Henk,
Erres KY 557 HFS: www.vanderheem.com/archief/v%20d%20Heem%...20KY%20557%20HFS.pdf
Groeten van Hans
Erres KY 557 HFS: www.vanderheem.com/archief/v%20d%20Heem%...20KY%20557%20HFS.pdf
Groeten van Hans
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 mei 2013 18:42 #31883
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Erres KY557
Zoals gezegd, komen er meerdere type condensatoren in de radio voor, zie foto bij de pijl. Is een niet gemerkt iets, volgens schema 3K. Als het omhulsel eraf is, blijft een zilverkleurige C over. Lijkt op een Styroflux. iemand een idee welk fabricaat dit is.
Henk
Henk