Radio's van 1950 tot 1970
Ipod aan H4X64A en druktoets
Minder
Meer
25 feb 2013 22:41 #28881
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Ipod aan H4X64A en druktoets
Hallo Cees
volgens mij maak je een vergissing een GP230 is geen MD element
maar een keramisch element met omkeer naald
dit is een service element voor de AG3304-3063 enz
een MD element gaat op deze grammofoon niet goed de AG3020-AG3401
de druk is zo zwaar dat de plaat wegslijt
DE GP 230 wordt nieuw geleverd voor €52 dat klopt
maar als je mp in de gaten houd kom je wel goedkoper tegen
een AG3235 GP 235 kan ook is mono en zeker bruikbaar of op rommelmarkten kijken
naar een oude platenspeler van philips
Mvg René Daemen
volgens mij maak je een vergissing een GP230 is geen MD element
maar een keramisch element met omkeer naald
dit is een service element voor de AG3304-3063 enz
een MD element gaat op deze grammofoon niet goed de AG3020-AG3401
de druk is zo zwaar dat de plaat wegslijt
DE GP 230 wordt nieuw geleverd voor €52 dat klopt
maar als je mp in de gaten houd kom je wel goedkoper tegen
een AG3235 GP 235 kan ook is mono en zeker bruikbaar of op rommelmarkten kijken
naar een oude platenspeler van philips
Mvg René Daemen
René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: theodorus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 feb 2013 22:32 #28880
door theodorus
Beantwoord door theodorus in topic Ipod aan H4X64A en druktoets
Bedankt Cees, alleen wil ik niet dmv een kastje meerdere apparaten aansluiten, alleen een Ipod aan de bandrecorder ingang, verder niets
25 feb 2013 22:10 #28878
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Ipod aan H4X64A en druktoets
Teodorus:Radio's zijn niet geschikt voor dure MD elementen.
Je moet het doen met een simpel X-tal elementje, daar zijn die radio's voor gemaakt.
En op één ingang twee of meer dingen aan sluiten kun je doen d.m.v een klein
schakelkastje. Zijn te koop bij b.v Conrad.
Je moet er dan wel even een snoertje bij maken of bij bestellen RCA tulp naar banaan,
want zo'n schakelkastje heeft RCA tulp ingangen.
Vr gr Cees.
Je moet het doen met een simpel X-tal elementje, daar zijn die radio's voor gemaakt.
En op één ingang twee of meer dingen aan sluiten kun je doen d.m.v een klein
schakelkastje. Zijn te koop bij b.v Conrad.
Je moet er dan wel even een snoertje bij maken of bij bestellen RCA tulp naar banaan,
want zo'n schakelkastje heeft RCA tulp ingangen.
Vr gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: theodorus
25 feb 2013 21:35 #28876
door theodorus
Ipod aan H4X64A en druktoets werd gestart door theodorus
Hallo Buismannen, recent heb ik een radio/grammofoon combinatie Philips H4X64A aangeschaft bij de plaatselijke fietsenmaker, met als doel deze aan te passen voor een Ipod en hem daarna aan mijn dochter te geven die gek is van fifties spulletjes. Nu heb ik 3 vragen hierover:
1. Op diverse plaatsen heb ik schema's gevonden om een Ipod aan te sluiten op een PU ingang van een buizenradio, echter, mijn radio heeft al een pickup en alleen maar een aansluiting voor een bandrecorder. Vraag is natuurlijk of ik hierop ook een Ipod kan aansluiten en of de waarde van de te gebruiken weerstanden(4K7 heb ik begrepen) hiervoor geschikt is of dat ik een andere waarde moet gebruiken
2. De FM druktoets ontbreekt op mijn toestel en ik heb het hele internet al afgezocht naar een vervanger, maar nog geen gevonden. Heeft iemand een tip voor mij?
3. Het element ontbreekt aan de pickup arm. Ik heb wel een vervanger gevonden (GP230) maar die vind ik vrij prijzig om af en toe eens een plaatje te kunnen draaien. Heeft iemand nog zoiets liggen in redelijke staat?
De radio doet het fantastisch nadat ik het kontaktje van de FM toets een beetje heb opgeschuurd, was helemaal zwart geworden. Ben benieuwd naar jullie reacties!
Theo
1. Op diverse plaatsen heb ik schema's gevonden om een Ipod aan te sluiten op een PU ingang van een buizenradio, echter, mijn radio heeft al een pickup en alleen maar een aansluiting voor een bandrecorder. Vraag is natuurlijk of ik hierop ook een Ipod kan aansluiten en of de waarde van de te gebruiken weerstanden(4K7 heb ik begrepen) hiervoor geschikt is of dat ik een andere waarde moet gebruiken
2. De FM druktoets ontbreekt op mijn toestel en ik heb het hele internet al afgezocht naar een vervanger, maar nog geen gevonden. Heeft iemand een tip voor mij?
3. Het element ontbreekt aan de pickup arm. Ik heb wel een vervanger gevonden (GP230) maar die vind ik vrij prijzig om af en toe eens een plaatje te kunnen draaien. Heeft iemand nog zoiets liggen in redelijke staat?
De radio doet het fantastisch nadat ik het kontaktje van de FM toets een beetje heb opgeschuurd, was helemaal zwart geworden. Ben benieuwd naar jullie reacties!
Theo