Probleem Philips B7X72A
Helemaal mee eens.Cees schreef
Dit type toestel heeft voor het hoog midden een grote dubbel conus L Spr die de hele
hoge heldere tonen niet erg goed weer geeft.
Koppel ik die L Spr af en sluit ik er de twee hoge tonen kastjes van de HQ typen
radio's op aan dan geeft hij daarover wel een goed helder geluid.
Ik heb zelf ook zo'n radio, ook die geeft maar betrekkelijk weinig hoog weer.
Dat hoort er een beetje bij denk ik dan maar.
Vr gr Cees.
Na de revisie nogmaals op de hoog Ohmige speaker set van de B7X73A aangesloten gehad en dan is het resultaat qua hoog super.
Maar als tafel radio hoort dat beetje minder hoog er dan gewoon bij en kan ik daar goed mee leven.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
ze goed te laten spelen. Altijd onder handen nemen als je zo'n radio gaat opknappen.
Het hoog van deze radio's heeft niet over, maar ze kunnen wel een mooi vol geluid geven.
Zelf vind ik dat er beter een mooie grote ronde bas L Spr en een kleine ronde HT L Spr
in had moeten zitten. Dan zou het geluid zeker nog een klasse beter zijn geweest als
met die twee grote ovale L Spr met een klein magneetje.
Vr gr Cees.
Alle teercondensatoren elcos op de bus elco na en verlopen weerstanden vervangen.
Op zich een behoorlijke verbetering maar met name de hoog weergave was nog steeds erg mager.
Omdat ik inmiddels een exemplaar welke na 37 jaar weg geweest te zijn terug is heb ik dus een vergelijk.
www.buizenradioclub.nl/forum/28-radios-v...ug-bij-eigenaar.html
De hoogweergave van die radio is veel beter ondanks dat deze geen revisie heeft gehad.
Uiteindelijk merkte ik dat er tijdens het spelen met de modeste/78T schakelaar een verbetering optrad.
Na reiniging van het schakelblok brillant-modeste-orchestra-parola was het probleem opgelost.
Mvg.
Bert
Kijk eens op de site van Kees van Dijke.
Daar staat veel over dit onderwerp geschreven.
Ook jouw toestel wordt er genoemd.
Groet Frank
Cees ik zal er morgen even mijn hoog Ohmige speaker set van de B7X73A aansluiten.Cees schreef
Dit type toestel heeft voor het hoog midden een grote dubbel conus L Spr die de hele
Ik laat je even weten hoe hij dan presteert t.o.v. de B7X73A.
Mvg.
Bert
Koppel ik die L Spr af en sluit ik er de twee hoge tonen kastjes van de HQ typen
radio's op aan dan geeft hij daarover wel een goed helder geluid.
Ik heb zelf ook zo'n radio, ook die geeft maar betrekkelijk weinig hoog weer.
Dat hoort er een beetje bij denk ik dan maar.
Vr gr Cees.