Bezoekje aan Jan Duin
- brcf01
- [brcf01]
-
HiFiGN schreef : Ik heb altijd wat moeite met grote verzamelingen (in het
algemeen bedoeld) omdat veel fraaie spullen alleen in de
opslag staan. Persoonlijk heb ik nooit de neiging gehad
om 'alles te willen hebben', maar enkele (alleen voor mezelf)
fraaie stukken die intensief gebruikt worden, passend in het
interieur.
Neemt niet weg dat dergelijke grote verzamelingen zeker
ook te waarderen zijn, geconserveerd voor de toekomst.
Ik vraag me altijd af wat het doel is van een grote verzameling,
waarvan het merendeel van de spullen ongebruikt in een (soms)
fraai ingedeelde opslag staat. Een enkel fraai object verdwijnt
nu eenmaal in de massa.
:thumbsup:
Met het laatste wilde ik aangeven dat ik het met Henk eens ben dat dergelijke
verzamelingen in een openbare ruimte tentoongesteld zouden moeten zijn (en
ben ik het kennelijk ook met JD eens).
Er zijn veel andere heren die eveneens een fraaie kleine collectie hebben en
we lezen regelmatig dat deze met plezier in een even fraaie fifties/sixties
kamer opgesteld (gaan) worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat het uniek is kan ik beamen zeer aparte items radio's versterkers enz
alleen om de financiële middelen er gewoonweg niet zijn
blijft het in huis staan
eigenlijk zou a de regering of gemeente middelen te beschikking kunnen stellen
om dergelijke hobby maar hun zien alleen dollar tekens
vandaar ook eigenlijk in de vorige reactie over de kantoorpanden die jaren leeg staan en geen cent opleveren en eigenlijk in de weg staan of invullen met leuke activiteiten
en met lage huur sommige panden zijn uit de jaren 60 en allang afgeschreven
doe er dan iets cultureels mee of anders slopen die hap en terug geven aan de natuur
weilanden parken enz.
Maar met de eigenaar ben ik het mee eens mooie verzameling!
Grt René
René Daemen
Alleen voor de -tigste keer lezen dat grote, uit het zicht zijnde, verzamelingen niet jouw ding zijn wordt inmiddels wat monotoon.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik een fantastische complete verzameling heb gezien en was daar zeer van onder de indruk. Ook omdat het heel veel bijzondere toestellen zijn. Verder is de eigenaar erg bevlogen met onze hobby en dat is zeer te waarderen.
Ik merkte alleen maar op dat dit soort verzamelingen eigenlijk in een openbare ruimte tentoongesteld zouden moeten zijn. Dit heb ik ook kenbaar gemaakt aan de eigenaar en die was het met mij eens.
Hoe of wat iemand verzameld is volgens mij geen discussie. Dat laten we aan een ieder zelf over.
Henk
- brcf01
- [brcf01]
-
NGG schreef : Dag René,
Graag gedaan. Maar dan nog is het jouw persoonlijke moeite, waar anderen geen boodschap aan hebben.
Waarom discussiëren over de grootte van een verzameling? Zoals je zelf aangeeft: zinloos. Iedereen denkt daar verschillend over. En iedereen heeft altijd gelijk.
Door te zeggen dat je moeite met dergelijke, opgeborgen, verzamelingen hebt betrek je jezelf er wel degelijk bij. Dat is m.i. geen neutrale mening, maar een oordeel.
Maar nogmaals, wat is het nut van een dergelijke discussie? De antwoorden zijn allang bekend.
Musea hebben ook depots vol met spullen die soms nooit het daglicht zien. Daarom maar niets meer bewaren?
Je kan af en toe iets uit de catacomben trekken en in het zonnetje zetten. Of online zetten; (visueel) bereikbaar voor iedereen.
Of in ons (NGG) geval, plaatjes op draaien tijdens demo's en draaidagen. Regelmatig andere modellen meenemen. Uit voorraad leverbaar.
Nou nou nou nou nou......
Graag gedaan. Maar dan nog is het jouw persoonlijke moeite, waar anderen geen boodschap aan hebben.
Waarom discussiëren over de grootte van een verzameling? Zoals je zelf aangeeft: zinloos. Iedereen denkt daar verschillend over. En iedereen heeft altijd gelijk.
Door te zeggen dat je moeite met dergelijke, opgeborgen, verzamelingen hebt betrek je jezelf er wel degelijk bij. Dat is m.i. geen neutrale mening, maar een oordeel.
Maar nogmaals, wat is het nut van een dergelijke discussie? De antwoorden zijn allang bekend.
Musea hebben ook depots vol met spullen die soms nooit het daglicht zien. Daarom maar niets meer bewaren?
Je kan af en toe iets uit de catacomben trekken en in het zonnetje zetten. Of online zetten; (visueel) bereikbaar voor iedereen.
Of in ons (NGG) geval, plaatjes op draaien tijdens demo's en draaidagen. Regelmatig andere modellen meenemen. Uit voorraad leverbaar.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com