Bezoekje aan Jan Duin
- brcf01
- [brcf01]
-
Zonder meer mee eens.
:thumbsup:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
zeker huur woningen en grote ruimtes zijn gewoon onbetaalbaar en staan gewoon weg leeg
kantoren jaren leeg omdat men gewoon vertikt om de bestemmings plan te wijzigen
en vaak de idiote hoge huurprijs van de huisjesmelkers durven te vragen
om leeg stand te voorkomen geef verzamelaar de ruimte voor een symbolisch bedrag de ruimte in kan vullen dan kun je een mega museum maken
Ieder bedrijft zijn hobby op zijn Manier en als de kinderen de deur uit zijn en de kamertjes leeg zijn pik je dat in voor de hobby en vaak de zolder etage erbij en als je partner het ook mooi vind heb je mazzel en kun je je terug trekken in je eigen museum
maar als men stapelt doe het dan zo met een plaatje karton er tussen voor beschadigen en zo dat de stapel niet omvalt dat is eeuwig zonde.
Een ieder verzamelt op zijn manier als men niet had verzamelt was er niets meer te vinden
kwa geschiedenis en moetje maar met een foto doen en alles rouleert toch van tijd tot
als de verzamelaar stopt of erger dan wordt de verzameling verkocht of als nalatenschap bij de Radio vereniging waar het weer bij een ander komt. soort kringloop effect
veelal uit de verzameling wordt een item uitgehaald om eens mee te spelen of op te knappen
verzamelaars hebben ook apparaten voor de vormgeving terwijl ze om de werking niks geven.
Ieder verzamelt op zijn manier niks mis mee
Grt René Daemen
René Daemen
- brcf01
- [brcf01]
-
NGG schreef : Amice René,
Dat jij er moeite mee hebt is jouw zaak. Niet iedereen deelt dat met je. Inmiddels weet men hier wel hoe jij de hobby bedrijft (wat dat betreft ben je een eenling denk ik). Maar dat is beslist niet de Gouden Standaard onder verzamelaars! Zoiets moet ieder voor zich uitmaken lijkt mij. Ieder zijn meug. Als iemand bijv. alles van één merk verzameld heb je al een gauw een pakhuis vol. Minstens enkele (zolder)kamers.
Verzamelen is, denk ik, het rudimentaire overblijfsel van het jagen in de oertijd op wild. Het verzamelde is dan de buit die trots getoond wordt. Het jagen zit van nature in de man. Een wand vol hertenhoofden als trofeeën. Het is iets genetisch.
Amice Max...
Dank voor je 'vriendelijke' reactie.
Dat jij er moeite mee hebt is jouw zaak. Niet iedereen deelt dat met je. Inmiddels weet men hier wel hoe jij de hobby bedrijft (wat dat betreft ben je een eenling denk ik). Maar dat is beslist niet de Gouden Standaard onder verzamelaars! Zoiets moet ieder voor zich uitmaken lijkt mij. Ieder zijn meug. Als iemand bijv. alles van één merk verzameld heb je al een gauw een pakhuis vol. Minstens enkele (zolder)kamers.
Verzamelen is, denk ik, het rudimentaire overblijfsel van het jagen in de oertijd op wild. Het verzamelde is dan de buit die trots getoond wordt. Het jagen zit van nature in de man. Een wand vol hertenhoofden als trofeeën. Het is iets genetisch.
Een verzameling postzegels, suikerzakjes, sigarenbandjes, luciferdoosjes etc. kan trouwens ook in de 100-den of 1000-den lopen. Moet je het daarom maar niet verzamelen, want wat móet je ermee? Neen dus. Je verzameld iets in eerste instantie voor jezelf. Niet voor een ander. Dat het één wat meer fysiek aanwezig is dan het andere; het zij zo.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
ik heb er namelijk 2 (dezelfde)
Leuk filmpje, een bijzondere TV en als ik het goed begrepen heb uit 1953.
Heeft heel veel weg van een Wega uit de jaren '60.
Een heel moderne vormgeving voor die tijd.
Het beeldscherm net als PC monitor verbonden d.m van een lange kabel
naar de TV.
En ech ja,....die verzamelaar had wel heel erg veel spullen verzameld.
Met recht een echte verzamelaar van van alles en nog wat.
Vr gr Cees.