Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips HX348A

Meer
22 nov 2012 21:32 #24396 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips HX348A
Jarno,

Pas op met dat doorzakken van de platenspeler: De afstemtrommel zit precies onder de netschakelaar van de grammofoonmotor. Zakt de grammofoon naar beneden dan komt de trommel tegen deze schakelaar en krijg je kortsluiting. Al deze radiograms hebben er last van.
Verder zou het aanspannen van de veer niet nodig moeten zijn, het zal eerder liggen aan het tussenwiel dat te glad is geworden. Controleer ook of de motor soepel loopt: Als je deze een zetje geeft moet hij lang door blijven tollen.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: jarno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 nov 2012 19:41 - 22 nov 2012 19:44 #24382 door jarno
Philips HX348A werd gestart door jarno
Hallo allemaal

Twee week geleden heb ik me een erg leuke radio grammofoon van Philips aangeschaft.
Het toestel speelde al prima op de lange en de middengolf, maar de platenspeler had nog enige aandacht nodig.
Deze was door zijn rubberen vering gezakt waardoor de draaitafel te laag lag en er geen lp's en 78rpm platen meer op afgespeeld konden worden.
Verder draaide de platenspeler niet goed en varieerde erg in toeren, maar tot mijn verbazing was het elementje dat er op zat nog wel goed.
Nadat ik het veertje van de toeren regeling weer wat heb aangespannen en alle delen schoongemaakt heb draaide de hij al weer een stuk beter en door de rubbers te vervangen kan ik er ook weer lp's op draaien.
Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een klein onderdeeltje.
Er ontbreekt nog een messing plaatje op één van de knoppen.

Groet Jarno

.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 22 nov 2012 19:44 door jarno.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena