b7x72a>>>>pickup
Er staat: "Als je in de plug kijkt zoals op de foto: Met de klok mee tellend krijg je 3- 5- 2- 4- 1"
In de nummering zoals jij aangeeft zijn 1 en 4 verwisseld. Zie wat ik zelf nog even gecheckt heb aan een 5 polig DIN chassis deel, gezien aan de kant van de soldeerlipjes:
Die pennen 1 - 2 - 3 waren de oorspronkelijke, dienend voor een grammofoon; 4 & 5 zijn er naderhand bijgekomen toen de tapedecks met hun opname en weergave signalen door één connector werden aangesloten.
Nico
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
even kijken of ik het begrijp,ik heb maar 2 aansluitingen in mij pickup ingang pen 1 en 4 moeten in mijn pickupin gang van mijn radio neee ik begrijp het toch niet vrees ik sorry ik ben nog maar een beginner gr arjen
soundman2 schreef : De pennummering is niet goed weergegeven.
De Dual is een stereoexemplaar.
De volgorde van de pennen in de DIN plug is alsvolgt (cijfers staan bij de pennen overigens)
3,5,2,1 en 4.
Als er niets gewijzigd is, is pen 3 het linker kanaal, pen 5 rechts en pennen 1 e4 hoeven niet te zijn aangesloten. Pen 2 is de aarde en daar zit de afscherming van de kabel aan. In sommige gevallen is pen 5 met pen 1 doorverbonden, omdat een kleinaantal toestellen in stereo zijn geproduceerd voor het ontstaan van de vijfpolige plug.
Je verloopje naar een mono radio ziet er als volgt uit. Aarde steker naar pen 2 en de signaalsteker naar pen 3 en 5 (doorverbinden dus)
De pennen 1 en 4 zijn bedoeld voor opname en zitten op de diode van de radio.
Soundman2
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
De Dual is een stereoexemplaar.
De volgorde van de pennen in de DIN plug is alsvolgt (cijfers staan bij de pennen overigens)
3,5,2,1 en 4.
Als er niets gewijzigd is, is pen 3 het linker kanaal, pen 5 rechts en pennen 1 e4 hoeven niet te zijn aangesloten. Pen 2 is de aarde en daar zit de afscherming van de kabel aan. In sommige gevallen is pen 5 met pen 1 doorverbonden, omdat een kleinaantal toestellen in stereo zijn geproduceerd voor het ontstaan van de vijfpolige plug.
Je verloopje naar een mono radio ziet er als volgt uit. Aarde steker naar pen 2 en de signaalsteker naar pen 3 en 5 (doorverbinden dus)
De pennen 1 en 4 zijn bedoeld voor opname en zitten op de diode van de radio.
Soundman2
Als je in de plug kijkt zoals op de foto: Met de klok mee tellend krijg je 3- 5- 2- 4- 1
Het middelste pennetje (2) van de DIN plug is aarde
Pennen 1 en 3 zijn gewoonlijk de signaal aders. Kan ook zijn dat het pennen 1 & 4 zijn
Je scharrelt dus een contra op en maakt een verloop snoertje
Nico
moet zeggen prima geluid ook de bas geluiden zijn lekker diep dus dat gaat goed
ik heb nu een pickup zonder versterker die op de radio kan aansluiten lijkt me beter
alleen is hij wat moderner dus ook de aansluiting ik heb hier paar fototjes
ik moet naar 2 stekkertjes in mijn pickup ingang van mijn radio (b7x72a)
aan de pickup zitm een ronde stekker met meer pennetjes als ik nu een verloop wil maken hoe moet ik dat dan aansluiten uit d epickup heb ik meer draden ik denk dat het ook stereo is
zie de fototjes
alvast bedankt gr arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden