Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Vraag over tabellen in Philips Service documentatie BX591

Meer
24 mrt 2012 12:29 #15797 door Ouwe Schipper
Dat zijn verwijzings- tabellen die bij de daaraan voorafgaande tekeningen horen: het schema en de bouwplattegrond. Boven die tekeningen tref je een soort "notenbalk" aan met referenties
Hulpmiddel dus, om erachter te komen waar je een bepaalde komponent moet zoeken. Zelf maak ik daar nooit gebruik van, ik kom er gewoonlijk achter door naar de buishouders te kijken.
Op mijn werk waar ik regelmatig schakelkasten projecteerde en bouwde diende er bij de dokumentatie ook altijd zo'n referentielijst te zijn. In de praktijk werd er echter nooit naar gekeken
Nico

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 mrt 2012 10:33 #15795 door immerzl
Beste experts,

Ik ben nieuw bij dit forum en ook nieuw met betrekking tot repareren van een Philips buizenradio uit 1950 (BX591A). Ik heb al het een en ander gelezen en heb ook de Philips Service Documentatie van dit toestel kunnen downloaden. In dit document zitten 2 tabellen die ik niet snap. Googlen en lezen in dit forum hebben tot nu toe niet geholpen. De 2 betreffende pagina's heb ik als attachement bijgevoegd. Ik herken de buizenvoetjes in de tekening en heb het idee dat ik op de punten iets kan meten (zoals de weerstand naar chassis). Een hint of uitleg wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt
Ronald
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena