Vraag over tabellen in Philips Service documentatie BX591
Mvg
Ronald.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
De meetpunten die genoemd worden kun je wel een beetje terug vinden in de opstelling boven de tabellen. Als je die omgedraaid houd t.o.v. de component opstelling zie je b.v. welke buis bedoeld wordt en welke pen van de buis en\of erbij hoort.
De instrumenten waren inderdaad voor de gebruik in de werkplaats om de fietsenmaken zo vlak na de oorlog een methode te geven om te meten en een storing op te zoeken.
Met de tabellen kun je nu weinig en kun je beter er een buizenboek bij pakken en aan de hand daarvan bepalen wat de diverse spanningen, stromen en weerstanden en capaciteiten zouden moeten zijn.
Dit lijkt mij een plausibele verklaring en uitleg van de tabellen.
Ouwe Schipper schreef : Beetje dimmen soundman
Je suggestie dat ik vaak de vraag van topic- starters verkeerd lees accepteer ik niet
Ik heb wel degelijk gelezen waar het over gaat. De nummers van de komponenten staan dus niet alleen in de zoeklinealen maar ook in de tabellen waar de vraag over ging.
Ik geef wel toe dat de verwijzing naar die GM4257 nieuw voor mij is
Nico
Nou, nou, zo erg is het nu ook weer niet. Bovendien gaf ik helemaal niet aan dat je vaak vragen verkeerd leest.
Je gaf zelf aan dat je referentielijsten op werktekeningen niet bekijkt. Ik haakte daarop in met te zeggen dat je deze keer de vraag wellicht ook niet bekeken had. De gevraagde tabellen zijn geen referentielijsten, maar dat kun je zelf ook lezen in de door mij aangegeven link. Het zijn meettabellen, die gebruikt worden in combinatie met een bepaald Philips test apparaat..
Het lijkt me meer een toestel voor reparateurs van radio's, zonder kennis daarvan te hebben. Met dit apparaat en de tabellen, kun je tot op zekere hoogte fouten eruit meten.
Zelf heb ik het nooit in de werkplaats gehad en de tabellen daardoor ook niet gebruikt.
Soundman2
Je suggestie dat ik vaak de vraag van topic- starters verkeerd lees accepteer ik niet
Ik heb wel degelijk gelezen waar het over gaat. De nummers van de komponenten staan dus niet alleen in de zoeklinealen maar ook in de tabellen waar de vraag over ging.
Ik geef wel toe dat de verwijzing naar die GM4257 nieuw voor mij is
Nico
Hulpmiddel dus, om erachter te komen waar je een bepaalde komponent moet zoeken. Zelf maak ik daar nooit gebruik van, ik kom er gewoonlijk achter door naar de buishouders te kijken.
Op mijn werk waar ik regelmatig schakelkasten projecteerde en bouwde diende er bij de dokumentatie ook altijd zo'n referentielijst te zijn. In de praktijk werd er echter nooit naar gekeken
Nico
Volgens mij heb je nu ook niet naar de vraag van ts gekeken. Hij heeft het over de tabellen in de bijgevoegde afbeeldingen en niet in de zoeklinialen boven de schema's of de lay-out van het chassis.
Overigens, kunnen sommige schematekenaars daar nog van leren.
Voor TS
Zoek eens op het NFOR naar GM4257, daar wordt de vraag beantwoord.
www.philipsradios.nl/tips-en-trucs/gereedschap/#gm4257
Soundman2