Radio's van 1950 tot 1970
Philips BX632A, FM probleem
Minder
Meer
07 okt 2011 22:39 #10277
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Philips BX632A, FM probleem
Marcel,
SK1 schakelt de antennespoelen resp. AM of FM. SK2 schakelt de oscillatiespoelen.
Waar je het zou moeten zoeken indien FM niets doet maar de AM-banden gewoon spelen, zou ik zo ook niet weten.
Er zijn wat kritische componenten als het elcootje onder de EABC80 (C68) en de EABC80 zelf.
Groeten,
Paul
SK1 schakelt de antennespoelen resp. AM of FM. SK2 schakelt de oscillatiespoelen.
Waar je het zou moeten zoeken indien FM niets doet maar de AM-banden gewoon spelen, zou ik zo ook niet weten.
Er zijn wat kritische componenten als het elcootje onder de EABC80 (C68) en de EABC80 zelf.
Groeten,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 okt 2011 21:52 - 07 okt 2011 21:52 #10271
door Marcel L
Hoi Huub,
Het gaat er niet zozeer om of het de schakelaar is, maar de schakelaar verandert je stroomschema.
En als je niet ziet hoe de schakelaar schakelt (dus welke draden hij met elkaar verbind), kan je je schema niet goed lezen.
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Philips BX632A, FM probleem
huub schreef : Marcel je kan ook nog even met een condensator met
een testpen wat overbrugen met het toestel aan
bij de schakelaar .Of het wel de schakelaar is ?
Of wat afzoeken , Huub
Hoi Huub,
Het gaat er niet zozeer om of het de schakelaar is, maar de schakelaar verandert je stroomschema.
En als je niet ziet hoe de schakelaar schakelt (dus welke draden hij met elkaar verbind), kan je je schema niet goed lezen.
Groeten van Marcel
Laatst bewerkt 07 okt 2011 21:52 door Marcel L.
07 okt 2011 20:57 #10266
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips BX632A, FM probleem
Marcel je kan ook nog even met een condensator met
Of wat afzoeken , Huub
Of wat afzoeken , Huub
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
07 okt 2011 20:04 #10257
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips BX632A, FM probleem
Hallo Marcel,
als je het principe eenmaal door hebt is het simpel. De schakelsegmenten zijn altijd getekend, alsof je er van de voorkant tegen aan kijkt. Dus de zijde die naar de arreteerplaat is gekeerd. Ik heb enige oude documentatie hierover uit het PHILIPS SERVICE MAANDBLAD uit de periode van de radio. Over meerdere jaren wordt de tekenwijzen en toepassing uitgelegd. Moet het even uitzoeken en zal het hele verhaal hier neerzetten.
als je het principe eenmaal door hebt is het simpel. De schakelsegmenten zijn altijd getekend, alsof je er van de voorkant tegen aan kijkt. Dus de zijde die naar de arreteerplaat is gekeerd. Ik heb enige oude documentatie hierover uit het PHILIPS SERVICE MAANDBLAD uit de periode van de radio. Over meerdere jaren wordt de tekenwijzen en toepassing uitgelegd. Moet het even uitzoeken en zal het hele verhaal hier neerzetten.
07 okt 2011 19:28 - 07 okt 2011 19:32 #10254
door Marcel L
Philips BX632A, FM probleem werd gestart door Marcel L
Hallo,
Ik probeer uit te vinden waarom mijn onlangs gekocht Philips BX632A niets doet op de FM.
Echter, ik stuit hier op een serie gekoppelde draaischakelaars, en ik vind het altijd lastig om daar d.m.v. het schema wijs uit te worden. Vooral als het schema maar matig van kwaliteit is (bijna niet te lezen).
De schakelaar is de draaiknop rechts voorop de radio, en dient ter inschakeling, band-keuze en platenspeler selectie.
Wie kan me helpen om de werking van de schakelaars te interpreteren.
Dit is het schema wat ik heb. Daar staat nog enige informatie m.b.t. de schakelaars in.
Alvast bedankt.
Groeten van Marcel
Ik probeer uit te vinden waarom mijn onlangs gekocht Philips BX632A niets doet op de FM.
Echter, ik stuit hier op een serie gekoppelde draaischakelaars, en ik vind het altijd lastig om daar d.m.v. het schema wijs uit te worden. Vooral als het schema maar matig van kwaliteit is (bijna niet te lezen).
De schakelaar is de draaiknop rechts voorop de radio, en dient ter inschakeling, band-keuze en platenspeler selectie.
Wie kan me helpen om de werking van de schakelaars te interpreteren.
Dit is het schema wat ik heb. Daar staat nog enige informatie m.b.t. de schakelaars in.
Alvast bedankt.
Groeten van Marcel
Laatst bewerkt 07 okt 2011 19:32 door Marcel L.