Algemeen
Zomerse najaars NVHR-radiomarkt Driebergen
02 okt 2011 20:36 - 02 okt 2011 20:39 #10050
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Zomerse najaars NVHR-radiomarkt Driebergen
Het is aan de spoelbussen en opschriften te zien een echte Haagse Philips-nabouw. Hetzelfde chassis maar dan met Philipsonderdelen erop kwam voor in de BCH170U.
Ah, ik zie nu dat ik het over de KY483 heb en jij over de BX205U. Die is zo aan de typesticker te zien (en wat andere details denk ik) gewoon uit Eindhoven of omgeving afkomstig.
Ah, ik zie nu dat ik het over de KY483 heb en jij over de BX205U. Die is zo aan de typesticker te zien (en wat andere details denk ik) gewoon uit Eindhoven of omgeving afkomstig.
Laatst bewerkt 02 okt 2011 20:39 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
02 okt 2011 18:37 #10046
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Zomerse najaars NVHR-radiomarkt Driebergen
Hallo Hans, Ik vind oranje, groen en bruin wel mooi jaren 70 kleurtje. Is het een frans U-tje van Philips ?
De weerstand van de BX205U is dezelfde als de BX200U, voor Martin
Het is deze
R2 = 180 ohm
R3 = 200 ohm
R25= 430 ohm
Voor het geval ik hem niet mocht hebben, maar volgens de lijst moet het ding er zijn.
Gr. henk
De weerstand van de BX205U is dezelfde als de BX200U, voor Martin
Het is deze
R2 = 180 ohm
R3 = 200 ohm
R25= 430 ohm
Voor het geval ik hem niet mocht hebben, maar volgens de lijst moet het ding er zijn.
Gr. henk
02 okt 2011 12:54 #10033
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Zomerse najaars NVHR-radiomarkt Driebergen
Mooie foto's Piet. Bedankt!
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
02 okt 2011 11:56 #10030
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Zomerse najaars NVHR-radiomarkt Driebergen
Dag Martin,
Met de weerstand van de BX200U gaat het via Henk wel goed komen. Maar met mijn Erres KY483 is er een ander probleem.
Daar zit ook zo´n zelfde emaille weerstand van 60 mm lang in en daar is een sectie van onderbroken:
Deze gecombineerde weerstand heeft een waarde van 1080 en 130 Ohm. Mocht je die hebben dan wil ik hem graag van je overnemen.
Groeten van Hans
Met de weerstand van de BX200U gaat het via Henk wel goed komen. Maar met mijn Erres KY483 is er een ander probleem.
Daar zit ook zo´n zelfde emaille weerstand van 60 mm lang in en daar is een sectie van onderbroken:
Deze gecombineerde weerstand heeft een waarde van 1080 en 130 Ohm. Mocht je die hebben dan wil ik hem graag van je overnemen.
Groeten van Hans
02 okt 2011 11:26 #10027
door Martin
Beantwoord door Martin in topic Re: Zomerse najaars NVHR-radiomarkt Driebergen
Hans,
Mocht Henk er geen hebben of kunnen vinden dan wil ik wel even zoeken.
Heb nog ergens een doosje met die weerstanden, misschien zit de juiste er tussen.
Geef dan wel even door wat de waarde's moeten zijn.
met vriendelijke groet,
Martin
Mocht Henk er geen hebben of kunnen vinden dan wil ik wel even zoeken.
Heb nog ergens een doosje met die weerstanden, misschien zit de juiste er tussen.
Geef dan wel even door wat de waarde's moeten zijn.
met vriendelijke groet,
Martin
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes
02 okt 2011 11:14 - 02 okt 2011 11:33 #10026
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Zomerse najaars NVHR-radiomarkt Driebergen
Hallo Henk,
De op de beurs gevonden groene emaille serieweerstand is echt stuk. Ofschoon de verkoper beweerde dat hij was doorgemeten en in orde was. Niet dus......
Maar Henk als jij een dergelijke weerstand hebt wil ik die graag van jou overnemen. Mijn radio is trouwens geen BX200U maar een BX205U. Nooit geweten dat die bestond. Waarschijnlijk zit het verschil met een BX200U in het golflengte bereik.
En zoals je ziet is de oorspronkelijke groene serie weerstand in twee stukken gebroken.
En of het op het stikkertje zichtbaar is.... de eindbuis heeft nog 75% van zijn waarde, vandaar dat ik twee nieuwe UL41 buisjes heb aangeschaft. Dan kan ik de komende 150 jaar weer vooruit :lol:
Trouwens, dat oranje ding van 100 uF / 250 volt onder het chassis, daar ga ik uiteraard nog iets aan doen........
Hans
De op de beurs gevonden groene emaille serieweerstand is echt stuk. Ofschoon de verkoper beweerde dat hij was doorgemeten en in orde was. Niet dus......
Maar Henk als jij een dergelijke weerstand hebt wil ik die graag van jou overnemen. Mijn radio is trouwens geen BX200U maar een BX205U. Nooit geweten dat die bestond. Waarschijnlijk zit het verschil met een BX200U in het golflengte bereik.
En zoals je ziet is de oorspronkelijke groene serie weerstand in twee stukken gebroken.
En of het op het stikkertje zichtbaar is.... de eindbuis heeft nog 75% van zijn waarde, vandaar dat ik twee nieuwe UL41 buisjes heb aangeschaft. Dan kan ik de komende 150 jaar weer vooruit :lol:
Trouwens, dat oranje ding van 100 uF / 250 volt onder het chassis, daar ga ik uiteraard nog iets aan doen........
Hans
Laatst bewerkt 02 okt 2011 11:33 door Johannes.