En.....was Driebergen de moeite waard?
- René R
- [René R]
-
Wellicht kunnen we de volgende keer als vaste bezoekers van dit forum een tijd
en plaats afspreken in de ochtend om elkaar te ontmoeten.
Nu ontmoet je enkele heren zoals afgesproken en die je kent, maar een aantal ken je
nog niet van gezicht. En dan loop je toch een beetje door de hal met het idee of die
en die er ook rond loopt. En dat is jammer.
Zomaar een idee.
Volgende keer even een BRCF momentje inlassen? Liefst in de koffiecorner.
Overigens, op 25 juni is er in Leerdam de NGG dag. Klein maar fijn.
:thumbsup:
René (R)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mijn ervaring is inderdaad ook dat als je veel afspraken hebt, of om andere redenen te snel over de beurs gaat, dat je dan heel wat over het hoofd ziet.
En er staat vaak ook heel wat half onder de tafels verscholen: ook dat mis je snel.
Of, heel dom, je ziet iets leuks en denkt: "dat haal ik straks wel even op".
Dan is het dus weg...
Het was een leuke beurs. Wat rustiger dan anders, en het aanbod was goed, maar ook weer niet fantastisch.
Ik zag nog een leuke (niet mooie overigens) Philips 575A staan.
Geen alledaagse radio, best bijzonder. Een Engels model.
Maar hij zag er niet uit, dus ik heb maar niet naar de prijs geinformeerd.
Verder niet veel bijzondere radio's uit mijn interessegebied gezien.
Een Philips 575A (foto geleend van internet).
Ik heb mijn Philips 103A verkocht en meegenomen naar Driebergen.
Verder een B7X82A overgenomen, een lab-voedinkje gekocht en nog een beste AM-modulator gekocht.
Dus al met al een geslaagde beurs voor mij.
Die 1000W buizenversterker hoorde ik al op het parkeerterrein.
Ik keek inderdaad ook een beetje op van die disco-speakers die er aan hingen, maar kon me ook wel weer voorstellen dat je zo snel geen ander/beter materiaal beschikbaar hebt.
En schijnbaar was er ook nog een tentoonstelling van buizenversterkers? Die heb ik dus totaal gemist :duh:
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Ik denk dat je te vlug over de beurs bent geweest er ligt zat onderdelen vanaf 1950-60
zelfs al faxen worden aangeboden wat niet echt thuishoort op de beurs
beter is gewoon de tijd te nemen en geen andere afspraken te plannen
de beurs moetje rustig bekijken
wat je nu niet vind ligt de volgende keer wel
grt René D
René Daemen
- hkruis
- [hkruis]
-
Samengevat toch even leuk om er geweest te zijn. En misschien zelf wel een keer een tafel met spullen uit een iets latere buizenperiode.
Gr. henk van 't Kruis
Johannes schreef : Een van de radio opgenomen oudejaarsjaarsconference van Wim Kan uit 1963. "Twaalf miljoen oliebollen op aardgas".
Zelfs na bijna een halve eeuw vind ik die humor van toen nog steeds leuk om een keer terug te horen.
Actuele onderwerpen van toen waren onder andere de komst van de tweede televisiezender Nederland 2, de radio- en tv actie "Open het dorp" met Mies Bouwman en veel politiek uit die tijd op een luchtige manier door Wim Kan gebracht, zoals de Boerenpartij van Hendrik Koekoek en ministers zoals Jan de Quay en Luns.
Wat grappig.
Ik kreeg ooit een aantal banden van een overleden oudoom. Helaas had ik toen geen bandrecorder, maar eenmaal op een beurs aanbeland struikel je er bijna over...
Eerst nog een verkeerde gekocht, een tweesporen recorder, pas toen kon ik horen dat er nog een geluid opstond. :woohoo:
Dus toen maar een viersporen recorder gekocht.
De banden beluisterd en OOK radio-opnames van Wim Kan uit 1963! Je moet wel een beetje thuis zijn in de parlementaire historie, anders ontgaat je toch veel...
Maar ik heb er erg van genoten.
Groeten,
Piet.
wat de gisteren tijdens de NVHR-dag gescoorde Grundig bandrecorderhaspel betreft; er stond geen muziek uit de 60-er jaren op, wat de verkoper dacht, maar wat anders:
Een van de radio opgenomen oudejaarsjaarsconference van Wim Kan uit 1963. "Twaalf miljoen oliebollen op aardgas".
Zelfs na bijna een halve eeuw vind ik die humor van toen nog steeds leuk om een keer terug te horen.
Actuele onderwerpen van toen waren onder andere de komst van de tweede televisiezender Nederland 2, de radio- en tv actie "Open het dorp" met Mies Bouwman en veel politiek uit die tijd op een luchtige manier door Wim Kan gebracht, zoals de Boerenpartij van Hendrik Koekoek en ministers zoals Jan de Quay en Luns.
Wat mij vooral verbaast is dat die oude opnamen nog prima te beluisteren zijn en nauwelijks in kwaliteit achteruit zijn gegaan. Misschien komt dat wel omdat zo'n band niet vaak afgespeeld is, want als je die oudejaarsconference één keer gehoord hebt, dan hoef je hem de komende 25 jaar niet meer te beluisteren.....
Toch vond ik de tape van een euro het dubbel en dwars waard
Groeten, Hans