Skip to main content
Algemeen

Favoriete toestel uit de verzameling.

Meer
24 nov 2024 01:11 #100478 door peters0076
Ik sluit mij hier bij aan.
In div opmerkingen zie ik de in mijn ogen respectloze reacties naar een man op hoge leeftijd.
Huub is Huub en als reacties niet zijn zoals je verwacht laat het zo
Lees er overheen
Iedereen is erg opgefokt over China over Huub.
De wereld is een teringzooi en die maken we er zelf van!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Franc, Francois129, Robin, Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 nov 2024 01:01 #100477 door PeterMui
Het is zo jammer dat tegenwoordig iedereen zo snel op zijn teentjes getrapt is. Is er ook maar een vermoeden van racisme dan gaan zelfs mensen die zelf nog nooit racisme ervaren hebben, vol op het racisme-orgel. Aangewakkerd door de media die inmiddels 1984 achtige trekjes begint te krijgen. En dan het vreemd vinden dat NL rechts stemt.

Natuurlijk hebben we nog vooroordelen over bijvoorbeeld Chinezen,, dat is ons jarenlang met de paplepel ingegoten. Het heeft tijd nodig om te veranderen en los je niet op door altijd maar beschuldigingen te uiten van racisme.

Er zijn andere problemen in de wereld die dringend aandacht nodig hebben. Maar dat is moeilijk en de politiek zowel links als rechts kibbelt liever over de toon van het debat dan werkelijk aan te pakken.

En wat betreft Huub: ik ken Huub niet persoonlijk, maar Huub blijft Huub en is waarschijnlijk al wat ouder. Ook Huub verdient zijn plekje in de samenleving en daarmee dit forum. Als je je ergert aan Huub lees je er toch gewoon overheen ?

Peter
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Franc, Francois129, Robin, Bert Kn

Meer
23 nov 2024 22:25 #100476 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Favoriete toestel uit de verzameling.
Rene ik heb echt niet met Kippen veren gewerkt
maar zeeer zwaar en Hart dus dat deden men in holland ook
wel .. ik zou daarover best een boek kunnen schrijven
Maar laat het zo . je kan het vergelijken met bvb Tropen jaren
eerder stoppen dat was zo ook in die tijd
huub

Meer
23 nov 2024 21:50 - 23 nov 2024 22:00 #100474 door RR1957
Tussen het gekibbel door wil ik nog wel even voldoen aan Huub zijn verzoek,
want dat is op zijn minst wel on topic. Een inkijkje in de Shanghai 144.
Natuurlijk zijn er vast wel overeenkomsten met westerse radio's met buizentechniek
omdat het nu eenmaal een techniek is dat in beginsel universeel was, net zoals zeg
maar fietsen die over de hele wereld gemaakt worden in basis ook op elkaar lijken.
China was in de jaren zestig een gesloten land en moest het volk zijn eigen boontjes
zien te doppen onder het juk van de dictatuur die bepaalde groepen ook nog eens wist
te ronselen. Verdeel en heers, zou Mao wel gezegd hebben. Mijn schoonfamilie weet
er alles van.
Maar de mensen zijn ook harde werkers (veel harder dan wij) en gedreven om met een
goed resultaat (of eindproduct) te komen.
Dat is af te zien aan de afwerking van deze radio, ondanks de zeer hoge productie
in verschillende fabrieken is de afwerking en het materiaalgebruik bijzonder goed.
Zoals ik al schreef kon Philips daar een voorbeeld aan nemen met hun enorme spagetti
onder de corroderende chassis's. Zo zijn bij de 144 de aansluitdraden in de kast zodanig
lang dat zonder ook maar iets los te maken het chassis voor onderhoud eenvoudig uit
is te nemen. Moet je bij in Europa gemaakte radio's eens proberen. Alles is netjes
afgewerkt, tot de kast aan toe, er is geen klodder lijm te zien.
Ik ben best trots op deze zeldzame radio en als ik de kans krijg wil ik hem met foto's
graag delen.

De mensen in China zijn ook harde werkers (kunnen wij hier ook een voorbeeld aan
nemen) die zelfs doorgaan tot ze er bij neervallen. Niet alleen onder dwang, het zit ook
in hun mentaliteit. Alles om een goede prestatie te leveren bij hun baas. Verder zijn ze
erg vriendelijk en ongelooflijk gastvrij (kunnen wij ook een voorbeeld aan nemen en
onze vrienden weten dat als ze bij ons over de vloer komen). Ik kan op geen enkele
manier mijn partner er van weerhouden om een altijd zeer uitgebreide dis aan te bieden.
Als ze je eenmaal accepteren ben je één van hen. Ik ervaar dat veelvuldig aan den lijve.
Helaas zijn er twee verschillende China's: de overheid en het volk. De laatste voldoet
aan mijn beschrijvingen hierboven. Ze zijn een hechte groep en trouw aan elkaar.
Wij zijn erg individueel ingesteld en dat blijkt wel weer uit deze discussie. Saamhorigheid
om on topic te blijven is weer ver te zoeken.

Ik laat van de radio ook bewust de achterkant zien....

Dank en laten we maar stoppen met kibbelen.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Bijlagen:
Laatst bewerkt 23 nov 2024 22:00 door RR1957.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thijs, Cees PA1DBA

Meer
23 nov 2024 21:25 #100473 door Cees PA1DBA
Ik had toch wel verwacht dar Robbert beter met andermans meningen kom omgaan,
Maar laten we ons met de hobby bezig houden en vooral niet polariseren ,
( om maar deze irritante mode uitdrukking te gebruiken)

Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, Robin, Bert Kn, RR1957

Meer
23 nov 2024 20:55 #100471 door Robin
Beantwoord door Robin in topic Favoriete toestel uit de verzameling.
Verzoek aan Henk

Zou je inderdaad het "lidmaatschap"van Robert willen beindigen.
Want die negatieve/beledigende reacties van Robert maken het forum voor mij (een een paar andere forum leden die ik erover hoor)
een stuk minder leuk.

Groet,Robin
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, Bert Kn

Gemaakt door Kunena