Algemeen
Philips 2514
11 nov 2024 20:46 #100281
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips 2514
Henkie is met zijn mooie radio's hier zeker welkom.
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henkie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 nov 2024 12:28 #100280
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips 2514
Sorry Henk veel plezier met de oude Set
ziet mooi uit wel . ook voor de luister plezier
Huub
ziet mooi uit wel . ook voor de luister plezier
Huub
11 nov 2024 11:14 - 11 nov 2024 11:27 #100278
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips 2514
Dag Henk,
Gefeliciteerd met de prachtige aanwinst !
Vergeet niet dat jouw 2514 inmiddels al bijna 100 jaar oud is en er dan mag er eens een keer een buis stuk zijn.
Maar gelukkig is er met een beetje geduld nog aan reserve buizen en andere onderdelen te komen.
Mijn eigen 2514 is, op het verdroogde netsnoer na, nog helemaal origineel en speelt desondanks prima.
En als Huub vindt dat jouw bijdrage niet hier thuis hoort, maar op het buurforum, dan is dat zijn persoonlijke mening en niet die van het forumbeheer......
Hans
Gefeliciteerd met de prachtige aanwinst !
Vergeet niet dat jouw 2514 inmiddels al bijna 100 jaar oud is en er dan mag er eens een keer een buis stuk zijn.
Maar gelukkig is er met een beetje geduld nog aan reserve buizen en andere onderdelen te komen.
Mijn eigen 2514 is, op het verdroogde netsnoer na, nog helemaal origineel en speelt desondanks prima.
En als Huub vindt dat jouw bijdrage niet hier thuis hoort, maar op het buurforum, dan is dat zijn persoonlijke mening en niet die van het forumbeheer......
Hans
Laatst bewerkt 11 nov 2024 11:27 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henkie
11 nov 2024 10:52 - 11 nov 2024 20:47 #100277
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips 2514
tja Henkie dat behoort op het Antiek forum
anderen kant maar hier niet
het is best luik jou spullen maar het is hier MODERN
sorry dat ik het zoo vind. en meer wellicht HIFI mensen .
Ik heb er WEL een OOG voor maar beslist GEEN OOR
het is Zeeeeeeer antiek HIFI ook wel best luik bij de behorende menchen
Huub
OPMERKING VAN ADMIN; Henkie is hier zeer welkom met zijn radio's
anderen kant maar hier niet
het is best luik jou spullen maar het is hier MODERN
sorry dat ik het zoo vind. en meer wellicht HIFI mensen .
Ik heb er WEL een OOG voor maar beslist GEEN OOR
het is Zeeeeeeer antiek HIFI ook wel best luik bij de behorende menchen
Huub
OPMERKING VAN ADMIN; Henkie is hier zeer welkom met zijn radio's
Laatst bewerkt 11 nov 2024 20:47 door admin.
11 nov 2024 07:15 #100276
door Henkie
Philips 2514 werd gestart door Henkie
Enkele weken geleden ging mijn bovenbuurvrouw van dik in de tachtig verhuizen naar een verzorgingsflat. Zij is weleens bij me thuis geweest en wist dat ik oude radio's verzamel. kortgeleden stond haar broer bij mij aan de deur of ik misschien iets met een oude radio kon doen die daar nog op de zolder stond. Ik heb natuurlijk ja gezegd en daar stond ineens een Philips 2514 voor mijn neus met twee naaldluidsprekers erbij. Deze jongen helemaal blij natuurlijk en ik heb mijn goede vriend gebeld die me altijd fantastisch helpt met het repareren van oude radio's. Hij kan alles herstellen en zodanig dat men denkt dat er niet of nauwelijks aan de radio gesleuteld is, heel knap !! De Philips 2514 had een afgrijselijk elektriciteitssnoer en enkel de ' mexicaanse hond ' liet van zich horen, maar zenders ontvangen was er niet bij. Het heeft mijn vriend vele uren geduurd voordat de radio eindelijk weer deed waarvoor hij ooit in de markt gezet is. Nou ben ik toch heel benieuwd, want wat ik zie is dat de Philips 2514 steeds weer dezelfde kuren vertoond, te weten :
Defecte E442
Slechte B443
lelijk elektriciteitssnoer ( en dat is een karwei om dat te vervangen )
Half afgewerkte werkzaamheden ( er is ooit iemand aan begonnen, maar heeft de klus niet afgemaakt )
Nou vraag ik mij af of andere verzamelaars, die zelf wél kunnen repareren, of zij ook steeds weer deze zelfde storingen tegenkomen ...
Gelukkig is het exemplaar wat ik gekregen heb weer prachtig hersteld door die vriend en speelt hier de sterren van de hemel.
Defecte E442
Slechte B443
lelijk elektriciteitssnoer ( en dat is een karwei om dat te vervangen )
Half afgewerkte werkzaamheden ( er is ooit iemand aan begonnen, maar heeft de klus niet afgemaakt )
Nou vraag ik mij af of andere verzamelaars, die zelf wél kunnen repareren, of zij ook steeds weer deze zelfde storingen tegenkomen ...
Gelukkig is het exemplaar wat ik gekregen heb weer prachtig hersteld door die vriend en speelt hier de sterren van de hemel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: thijs, Erwin goossens