Algemeen
Telefoon oplade
23 okt 2024 23:43 - 23 okt 2024 23:51 #100137
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Telefoon oplade
Toch heeft Huub best een punt.
Het huis is op een gegeven moment vergeven van die dingen in contactdozen.
Het worden er zoveel dat je al stekkerdozen gaat aanleggen, want die paar wandcontactdozen is veel te weinig aan het worden voor al je apparaten.
Je hebt er eigenlijk geen controle meer over want elk apparaat van deze tijd
heeft er eentje. Het modem, het tv kastje, de voorversterker, de bluetooth ontvanger (dergelijke zitten toch permanent in het stopcontact), opladers (tijdelijk, maar toch vaak langer dan nodig is), enzovoorts. Enkele weken geleden weer wat nieuws: het glasvezelapparaatje (al dan niet in de meterkast, bij mij in de hoek van de woonkamer bij de voorgevel, het ding geeft gruwelijk veel groen licht en knipperd nog nerveus ook). Staat toch ook weer dag en nacht aan. Jaar in jaar uit op den duur.
Ik laad nooit des nachts op, altijd overdag en ik heb het mijn partner ook zo gevraagd te doen. Is er nog enige zicht op. En originele opladers (en snoeren) gebruiken, geen goedkope fakes.
Maar nu er vandaag wat over dit onderwerp op het nieuws was, slaat de angst je om het hart.
Worden we teveel bang gemaakt?
Het meest zit overigens op stekkerdozen met een schakelaar, dus kan ik ze bij langere afwezigheid uitzetten.
Maar een goedkoop accutje kan ook gewoon in de nacht oververhit raken als je lekker ligt te slapen.
Ik denk toch wel even aan de brand in het Radio TV Design Museum Haarlem in 2012.
Oorzaak was toch echt een oververhit tv kastje van de kpn die bij velen in huis staat. Deze zet ik altijd uit als ik de tv niet gebruik. Dat is altijd des nachts en overdag. Meestal zet ik hem voor 18.00 uur aan voor het nieuws. Voor het slapen gaan zet ik hem weer uit.
In het museum werd bij het verlaten door de laatste de aardlekschakelaar in de meterkast omgezet.
Accuus opladen voor elektrische fietsen heb ik gelukkig nog niet. Maar de buren in het woongebouw wel. Feitelijk ging het daar in het nieuws van vandaag hoofdzakelijk over. De meesten zullen de accu opladen in de berging onder het woongebouw. Daar staat immers ook hun elektrische fiets. Ik heb mijn buurman nog nooit met de accu van zijn lelijke fatbike naar boven zien lopen.
En brandmelders zijn er daar beneden niet...
Het huis is op een gegeven moment vergeven van die dingen in contactdozen.
Het worden er zoveel dat je al stekkerdozen gaat aanleggen, want die paar wandcontactdozen is veel te weinig aan het worden voor al je apparaten.
Je hebt er eigenlijk geen controle meer over want elk apparaat van deze tijd
heeft er eentje. Het modem, het tv kastje, de voorversterker, de bluetooth ontvanger (dergelijke zitten toch permanent in het stopcontact), opladers (tijdelijk, maar toch vaak langer dan nodig is), enzovoorts. Enkele weken geleden weer wat nieuws: het glasvezelapparaatje (al dan niet in de meterkast, bij mij in de hoek van de woonkamer bij de voorgevel, het ding geeft gruwelijk veel groen licht en knipperd nog nerveus ook). Staat toch ook weer dag en nacht aan. Jaar in jaar uit op den duur.
Ik laad nooit des nachts op, altijd overdag en ik heb het mijn partner ook zo gevraagd te doen. Is er nog enige zicht op. En originele opladers (en snoeren) gebruiken, geen goedkope fakes.
Maar nu er vandaag wat over dit onderwerp op het nieuws was, slaat de angst je om het hart.
Worden we teveel bang gemaakt?
Het meest zit overigens op stekkerdozen met een schakelaar, dus kan ik ze bij langere afwezigheid uitzetten.
Maar een goedkoop accutje kan ook gewoon in de nacht oververhit raken als je lekker ligt te slapen.
Ik denk toch wel even aan de brand in het Radio TV Design Museum Haarlem in 2012.
Oorzaak was toch echt een oververhit tv kastje van de kpn die bij velen in huis staat. Deze zet ik altijd uit als ik de tv niet gebruik. Dat is altijd des nachts en overdag. Meestal zet ik hem voor 18.00 uur aan voor het nieuws. Voor het slapen gaan zet ik hem weer uit.
In het museum werd bij het verlaten door de laatste de aardlekschakelaar in de meterkast omgezet.
Accuus opladen voor elektrische fietsen heb ik gelukkig nog niet. Maar de buren in het woongebouw wel. Feitelijk ging het daar in het nieuws van vandaag hoofdzakelijk over. De meesten zullen de accu opladen in de berging onder het woongebouw. Daar staat immers ook hun elektrische fiets. Ik heb mijn buurman nog nooit met de accu van zijn lelijke fatbike naar boven zien lopen.
En brandmelders zijn er daar beneden niet...
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 23 okt 2024 23:51 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
23 okt 2024 21:42 #100136
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Telefoon oplade
Verstandig van je Huub,
Het blijft gevaarlijk die lithium accus.
er zijn al genoeg fietsenwinkels en fabrieken afgefikt.
Maar met een smart telefoon en electrisch gereedschap valt het statistisch gezien wel mee,
Het blijft gevaarlijk die lithium accus.
er zijn al genoeg fietsenwinkels en fabrieken afgefikt.
Maar met een smart telefoon en electrisch gereedschap valt het statistisch gezien wel mee,
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
23 okt 2024 17:23 - 23 okt 2024 17:27 #100135
door Huub
Telefoon oplade werd gestart door Huub
Ik laat mijn telefoon op een klein eten bord op of schotel bordje
Niet op een vloer kleed of tafel kleed
Hij moet koel leggen
bvb op een aanrecht blad
nog beter is in een metalen steelpan
gaat hij in brand dat houd het vuur bijeen
En kan zo nodig onder de kraan . eerst stekker trekken
Maar hij zal koelen zo als een transistor op de koel plaat
grote acu,s op balcon op het beton of in de schuur vloer beton
zo iets zal men ook niet in de woning opladen
Zo meen ik dat en doe ik dat .?
Huub
Niet op een vloer kleed of tafel kleed
Hij moet koel leggen
bvb op een aanrecht blad
nog beter is in een metalen steelpan
gaat hij in brand dat houd het vuur bijeen
En kan zo nodig onder de kraan . eerst stekker trekken
Maar hij zal koelen zo als een transistor op de koel plaat
grote acu,s op balcon op het beton of in de schuur vloer beton
zo iets zal men ook niet in de woning opladen
Zo meen ik dat en doe ik dat .?
Huub
Laatst bewerkt 23 okt 2024 17:27 door Huub.