Algemeen
27 mc
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
13 jul 2020 09:48 - 13 jul 2020 09:49 #84554
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic 27 mc
Was wel spannend in het begin toen het nog niet mocht.
Later die Amroh basisbak omgebouwd maar 10 meter, en verbindingen van Amsterdam naar Utrecht gedraaid met 1 watt.
Ombouwsetjes kocht je in de Scheldestraat bij pao-eri / electronica winkeltje Amsterdam.
Later nog een aantal "bakkies" omgebouwd naar 30 Mhz als reportage set voor een radiostation, mooie stille frequentie .
Later die Amroh basisbak omgebouwd maar 10 meter, en verbindingen van Amsterdam naar Utrecht gedraaid met 1 watt.
Ombouwsetjes kocht je in de Scheldestraat bij pao-eri / electronica winkeltje Amsterdam.
Later nog een aantal "bakkies" omgebouwd naar 30 Mhz als reportage set voor een radiostation, mooie stille frequentie .
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 13 jul 2020 09:49 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 jul 2020 05:40 #84551
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Er zijn CB radio's met buizen dus wat dat aangaat... Zelf heb ik een bejaarde 11 meterdoos maar die is in een niet zo beste staat. Verroest enzo. Geen idee van de staat van het ding. Zal hem eens van zolder halen.
Tjerk, 9ZZ
13 jul 2020 03:18 - 13 jul 2020 21:37 #84550
door Bert Kn
Waarom zou dit niet thuishoren op dit forum Leon.
Met 27Mc apparatuur had ik wat in de begin jaren negentig.
Als we met de caravan samen met onze buurtjes van de hoek op pad gingen hielden we onderweg contact met een 27mc bakje met zo een magnetische plak antenne op het dak van de auto.
Later met de introductie van een mobieltje zijn we daarvan afgestapt.
Mvg.
Bert
Zijn er leden die wat hebben met 27mc apparatuur? Ik weet dat dit eigenlijk niet thuis hoort op dit forum
Waarom zou dit niet thuishoren op dit forum Leon.
Met 27Mc apparatuur had ik wat in de begin jaren negentig.
Als we met de caravan samen met onze buurtjes van de hoek op pad gingen hielden we onderweg contact met een 27mc bakje met zo een magnetische plak antenne op het dak van de auto.
Later met de introductie van een mobieltje zijn we daarvan afgestapt.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 13 jul 2020 21:37 door admin. Reden: Correctie door admin, zin was overbodig
13 jul 2020 01:30 #84549
door Bergmans
Handtekening
Zijn er leden die wat hebben met 27mc apparatuur? Ik weet dat dit eigenlijk niet thuis hoort op dit forum maar het is gewoon een vraag. Wie weet?
Handtekening