Skip to main content
Algemeen

Platenspeler slaat niet af

Meer
13 jun 2019 15:08 #77921 door Lucassen1
Beantwoord door Lucassen1 in topic Platenspeler slaat niet af
Met '' Het lijkt er op dat deel 2 niet altijd genoeg wrijving ondervindt van deel 1'' bedoel ik op de plek van de blauwe pijl uit foto 2.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jun 2019 15:01 #77920 door Lucassen1
Beste forumleden,

Sinds en tijdje ben ik door de aanschaf van een radiomeubel geïnteresseerd geraakt in audio apparatuur en volg ik met plezier de topics die hier voorbij komen. Zelf heb ik o.a. een Dual 1004 platenspeler uit 1957 die momenteel een probleempje vertoont:

De speler (wisselaar) slaat aan het eind van de plaat niet altijd af. Ik doe een poging tot het uitleggen van het probleem: De arm brengt aan het einde wanneer deze in de afslag groef komt deel 1 in beweging (geel op de foto) bij de blauwe pijl zit het deel vast aan de arm. Deelt 1 brengt deel 2 (paars op de foto) in beweging.
Deel 2 zorgt er weer voor dat een derde deel (groen op foto) richting de centraal as gaat zodat deze in de centraal as haakt waardoor de arm aflaat.

Het lijkt er op dat deel 2 niet altijd genoeg wrijving ondervindt van deel 1 waardoor deel 3 niet kan zorgen voor de afslag. Alle bewegende onderdelen zijn van nieuwe olie voorzien. Bij singletjes doet het probleem zich minder vaak voor dan bij Elpees.

Mocht iemand dit probleem herkennen of tips hebben, alle informatie is welkom. Alvast bedankt!

Teun
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena