Skip to main content
Algemeen

Blaupunkt media meubel

Meer
26 jan 2019 10:55 #75833 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Blaupunkt media meubel
Ha! Ik kan me helemaal vinden in je muziekkeuze!
Succes en veel plezier gewenst!

Groet
René R

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 jan 2019 10:52 #75832 door Lucassen1
Beantwoord door Lucassen1 in topic Blaupunkt media meubel
Beste forumleden,

Hartelijk dank voor al uw reacties! Ik ben helemaal geïnteresseerd geraakt in het meubel en de techniek. Ik heb jullie adviezen ter harte genomen en inmiddels contact op genomen met een hobbyist die de apparatuur voor me nakijkt. Zeer waarschijnlijk hou ik alles in originele staat. Zelf hou ik van jaren-60 blues (Howlin' wolf, Lighnin Hopkins, Muddy Waters, Ray Charles etc.) dus dat past helemaal bij de tijd van het meubel. Mijn vriendin en ik zullen er nog vele jaren van genieten.

Groeten en nogmaals dank,

Teun
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG, Bert Kn, Cees PA1DBA, RR1957

Meer
25 jan 2019 22:47 #75829 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Blaupunkt media meubel
@ Teun,
Inderdaad, soms moet je zelf de afweging maken heb ik dit meubel voor mijn eigen plezier,of voor historische waarde .
Bij de eerste keuze kan je dan ook een kleuren lcd scherm ipv . de beeldbuis monteren.
Met de draaitafel modificatie van Bert verniel je niets,en bewaar je de oude gewoon op zolder.
Kan me voorstellen dat je niets hebt met jaren 50 muziek als 26 jarige.
Kortom , maak je eigen keuze, het is jouw meubel.

Cees- pa1dba

Meer
25 jan 2019 22:04 #75827 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Blaupunkt media meubel
Als je de platenspeler er zonder breken uithaalt zoals Cees aangeeft en er een losse plaat in de kleur inlegt en daar een up to date platenspeler op console in plaatst is er niets aan de hand en houdt hij zijn waarde.
Mijn advies zou dan zijn pak een speler met MD element, doe er een MD voorversterker tussen en dan ben je er helemaal.
Als je er enkel oude mono platen op af wil spelen is dat natuurlijk niet nodig.

Mvg.
Bert

Meer
25 jan 2019 21:45 - 25 jan 2019 21:50 #75826 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Blaupunkt media meubel
Hoi Teun.

De waarde van je meubel ligt wel in de originaliteit.
Pas het aan, bijvoorbeeld een modernere platenspeler, en de waarde wordt nihil voor de meesten.
Ik zou zeker de authentieke platenspeler handhaven, laten opknappen en lekker oude mono platen
en singels gaan zoeken, want die mogen er op. Platen uit de jaren vijftig dus. Lekker veel Rock and
Roll bijvoorbeeld, en andere 'oldies'. Leuk om te verzamelen. Stelregel is: geen stereo platen met een
mono element aftasten. Het kost je je platen op den duur.
De platenspeler heeft ook een te hoge naalddruk voor stereo platen.
Moderne (vanaf 1960) stereo platen horen er dus niet op. Daar was dit meubel niet voor gemaakt.
Een mooi meubel als dit is om te koesteren en in zijn waarde te laten als tijdsbeeld van de jaren vijftig.
Daar valt genoeg van te genieten.

Overigens, als je een moderator en een compacte dvd speler op de gerestaureerde tv aansluit, kan je
er oude zwart-wit films op bekijken. Bijvoorbeeld Laurel en Hardy en dergelijke. Maar ook speelfilms
uit de oude doos. Kleurenfilms kan ook, maar dan wordt het uiteraard zwart-wit. In de jaren zestig
had nog nog maar weinigen een kleuren tv , maar werden er wel kleurenfilms uitgezonden. Die zag je
dan in zwart-wit. Studio opnames waren nog wel in zwart-wit. Pas na 1970 werd het ernst met de
kleuren televisie. Zo zag ik mijn favoriete jeugdserie in de tweede helft van de jaren zestig op tv pas
twintig jaar later voor het eerst in kleur. Die heb ik nu op dvd en bekijk wel eens een aflevering op mijn
zwart-wit televisie zoals ik dat ervoer als knulletje bij mijn ouders thuis.
Hiermee wil ik alleen maar aangeven dat een werkende oude zwart-wit televisie nog de grootste lol
kan geven. Feitelijk spectaculairder dan de radio, in beleving.

Have fun.

Groet
René

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 25 jan 2019 21:50 door RR1957.

Meer
25 jan 2019 19:36 - 25 jan 2019 20:17 #75825 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Blaupunkt media meubel
@ Teun,
Mooi meubel, en ziet er netjes uit.
Omdat blaupunkt maar weinig radio's 9 druktoetsen heeft gemaakt gaat het hier om het chassis van de
2435 Palma uit 1957. (zie onderstaande foto)
Een prima radio waar je veel plezier van kan hebben.
de platenspeler is minder geschikt voor nieuwere platen, maar je zou een Bluetooth ontvanger(Logitech) kunnen aansluiten op de platenspeler aansluiting van de radio.
maar dat is bij sommige ouderen hier een vloek :sick:
dan kan je naar je meubel streamen :radio:
de televisie is een ander verhaal , vaak lastiger en duurder om betrouwbaar te herstellen, maar als je dit leuk vindt zeker doen ,net als zwart/wit fotografie heeft z o'n toestel ook wel wat.
gezien jouw leeftijd heb je het zwart/wit tijdperk niet meegemaakt,en zal het je minder boeien.
ben je wel een Vinyl liefhebber, haal de platenspeler er zonder breken er uit en monteer een modernere Dual. waarmee je wel veilig een kostbare platen collectie kunt afspelen.

Advies : laat de radio reviseren, zodat je in de toekomst veel luister plezier van dit meubel hebt.
de radio en de speakers zijn het waard.

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 25 jan 2019 20:17 door admin.

Gemaakt door Kunena